Renault Laguna Estate 2.0 16V T 170 Dynamique (2008)

autoreview

Renault Laguna Estate 2.0 16V T 170 Dynamique (2008)

Signalement

UitvoeringLaguna Estate 2.0 16V T 170 Dynamique
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Laguna III. Een Estate 2.0 Turbo automaat in Dynamique uitvoering. Als opties zijn 18 ’wielen, xenon met meedraaiende koplampen, achteruitrijradar en handsfree card toegevoegd.
De kleur is leisteengrijs of wel gris ardoise. Deze kleur is nieuw en staat hem goed.Over de grijze laag ligt een soort van licht bronzen gloed.Zeker in combinatie met de grote velgen. De motor is zeer soepel en in combinatie met de 6-traps automaat trekt hij als een lier. Stil maar krachtig. Over het benzineverbruik kan ik nog weinig zeggen, maar zal zo’n 10 ltr per 100 km zijn. Wat opvalt bij het interieur is het automatisch oprollen van het bagagezeil. De achterbankleuningen kunnen met een simpele knop naar voren geklapt worden zonder dat je via de achterportieren aan de leuningen hoeft te trekken. Echt bijzonder voor een station, nog niet eerder vertoond! Het dashboard straalt een bepaalde sfeer uit zeker met het geintergreerde navigatiescherm. Vergeleken met auto’s die veel duurder zijn (Volvo, Bmw, Audi) doet deze Laguna daar niet voor onder. In werkelijkheid toont de auto beter dan op foto’s.

PROBLEMEN

De eerste honderden kilometers zijn zeer prettig verreden. De wegligging is stabiel maar niet echt comfortabel. Zal voor een deel aan de brede lage banden liggen, maar ja het oog wil tenslotte ook wat. Het is te merken dat Renault persé een goede auto op de weg wil zetten. Als je het portier dicht gooit klinkt dat gewoon heel solide.
De auto is stil, strak gelijnd en veilig. Deze Laguna scoorde 5 sterren (36 punten) bij de botsproef en scoorde 40 punten voor de veilgheid voor inzittenden. Slechts een handjevol auto’s scoort even hoog en maar 1 auto scoort één punt hoger( Nissan Qasqai)
Over een tijdje zal ik een update maken.
Update 1 : Inmiddels heb ik 4000 km afgelegd. Wat opvalt is de stilte in de auto.
Geen rammeltjes, geen windgeruis, geen motorlawaai, alleen de banden (er liggen winterbanden onder in de maat 225-45-18)
Het benzineverbruik is zo’n 1:10 a 1:11 wel voornamelijk langere afstanden.
Ook ben ik er achter gekomen dat nergens een motortype plaatje te vinden is, is toch altijd leuk als je kan zien wat voor een motor er in ligt.
Binnenkort kunnen de zomerbanden er weer onder en moet ik nog een afneembare terkhaak laten monteren. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over Laguna III.

update

  • 21.000 km

De 1e 20.000 km beurt is achter de rug. Geen enkel probleem mee gehad .
De auto rijdt zelfs nog iets beter na 20.000 km.
Het verbruik blijft 9.3 ltr/100 km over 20.000 km
Momenteel overweeg ik de auto te laten chippen naar 200 pk / 350 Nm.

update

  • 30.000 km

Na 30.000 km geen enkel probleem gehad.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.