Renault Laguna 2.2 dCi Privilège (2004)

autoreview

Renault Laguna
Renault LagunaRenault LagunaRenault LagunaRenault LagunaRenault LagunaRenault LagunaRenault LagunaRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna 2.2 dCi Privilège
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor de afwisseling een positief bericht over de Laguna 2 welke ik tot voor kort met veel plezier gereden heb. Het betrof de 2.2 dci met 150Pk 340Nm, een heerlijke reisauto. Ik heb er in 2 1/2 jaar ruim 70000 Km mee gereden, waarvan veel KM's op de Duitse snelweg en dat is eigenlijk ook het terrein waar deze 'dikke diesel' en veel soortgenoten zich in hun element voelen. De auto was extra uitgevoerd met het Leder/Alcantara interieur met sportstoelen voor. Dat zat niet aleen heerlijk maar was met twee meereizende kinderen ook goed schoon te houden.

Wellicht ben ik erg positief over deze auto omdat ik er nog geen 80k mee heb gereden en omdat deze weinig is gebruikt op Nederlandse wegen waar een gemiddelde snelheid van meer als 70km per uur tegenwoordig nauwelijks meer haalbaar is.

Twee zaken die mij een beetje tegenvielen waren de standaard radio welke een goed geluid maar soms een slechte ontvangst leverde en het piepsignaal van de parkeersensoren wat uit de kofferbak leek te komen. De auto bezat alle electronsche snufjes behalve Carminat Navigatie en deze deden altijd zonder problemen hun werk.

De goede ervaringen met Fase 2 hebben me onlangs doen besluiten om weer een Laguna te bestellen. Ditmaal de GT diesel die nog wat krachiger is dan zijn voorganger. Helaas moet ik nog even wachten totdat ook in Frankrijk de vakantie voorbij is en de productie weer wordt getart.

PROBLEMEN

Naast de normale 30.000 km beurten (kosten ongeveer 275 Euro)zijn de volgende zaken gerepareerd/ vervangen:
- 17000 KM: resonantie in stuur bij remmen. Remschijven voor op garantie vervangen, daarna is dit probleem niet weer waargenomen.
- 58000 KM: display aircounit werdt niet meet verlicht. Unit op garantie vervangen. Dit is een bekend probleem met een loslatend contact op de printplaat.
- 74000 Km: EGR klep defect. (Interne retourklep van uitlaatgassen. Klep vervangen en onder coulance 50% van de kosten betaald (150€).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.