Renault Laguna 1.8 16V Dynamique (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Laguna 1.8 16V Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 125.000 km |
KM-stand laatst | 230.000 km |
Wat nou slechte auto
- 180.000 km
Na een lease auto gehad te hebben moest ik in 2005 een eigen auto kopen, helemaal blij met de kracht en de snelheid van de vectraB 2.0 turbo gekocht die auto gekocht, maar dat vraag ook een grote beurs qua brandstof en onderhoud, dus na twee jaar ging de opel er weer uit.
Maar wat dan??? eigenlijk wilde ik veel auto voor weinig geld en het liefste eentje die goedkoop rijd, na wat zoekwerk kwam ik uit op een renault laguna op LPG..... Maar de verhalen over de auto waren zo slecht, dus eerst eens inlezen wat die problemen waren, de automaat.... die heeft deze niet, boord computer en het kaartsysteem waren vervangen, dus toch maar een proefrit.
na de proefrit was ik er direct uit... dit word hem. en daarvan heb ik tot nu toe nooit spijt gehad. ik sta bijna met een grijns bij de pomp, 350 kilometer voor gemiddeld 17 euro, en dan alle luxe die je wilt hebben, regensensor,half lederen bekleding, cruise control, climate control, een dakraampje, en die stoelen zitten heerlijk, goede steun maar niet te hard zoals in de Opel.
is het dan alleen maar rozegeur en maneschijn.... nee dat ook weer niet, mijn benzineklep ging tijdens het rijden bij ongeveer 100 km/H als een spoiler openstaan. er moest een nieuwe veer in, alleen jammer dat de dealer dan het hele binnenwerk vervangt, nutteloos maar wel €130 kosten in plaats van €20 voor een veer. einde plaatselijke renault dealer dus. het tweede ding wat ik heb gehad is dat beide voorruiten spontaan naar beneden gingen en niet meer omhoog, raamliftkabel spontaan afgebroken, aan beide kanten binnen een week. verder gaat het leer rondom de versnellingspook los en ook de bestuurdersstoel begint aan de zijkant los te gaan.
Afgelopen januari had de auto net zijn APK gehad en was daar zonder extra kosten doorheen gekomen, blijft de pomp van het gassysteem draaien, accu leeg. na wat onderzoek bleek de pekel de contacten te veel vervuilt hebben, dat viel dan wel weer mee
Maar echte drama's en maandelijks bij de garage staan, nee dat niet, misschien komt dat wel omdat alle kinderziektes er uit zijn. maar ik ben supertevreden
door wisseling van mijn baan ben ik meer kilometers gaan rijden, en dat bijna tot vreugd, daarbij is mijn route wel zo dat ik bijna geen files heb. wat een heerlijke reisauto!!!!!! je rijd gewoon relaxt bij zowel 120 als bij 160, als een blok op de weg en totale controle!!!
blijft een goede auto
- 210.000 km
We hebben de auto al weer 3 jaar, en nog geen seconde spijt gehad van de aankoop. ik rij veel kilometers per jaar en als reis auto is hij heerlijk, ook als je 2 meter 3 bent.
het dak is wel een beetje een golvend geworden, dat kan ook goed komen door dat er regelmatig surfplanken op het dak liggen.....
Ik begin nu toch wel te merken dat de auto wat ouder word, de auto begint wat olie te verbruiken. het leer van de versnellingspook vervangen, dat begin helemaal te scheuren. ook een grotere slijtplek aan de zijkant van mijn stoel. maar hij zit nog heerlijk..
qua onderhoud, de vaste slijtage, nieuwe remblokken en schijven bij elkaar meer dan 400 euro, dat wel effe slikken. Maar verder af en toe een lampje, en de aandrijfas links voor vervangen en een nieuwe stuurkogel. Binnenkort moet er een nieuwe distributie riem op. dat zal ook niet goedkoop zijn.
verkocht
- 230.000 km
tja, als je in de detachering werk en veel kilometers maakt, gaat het hard. en je begint dan toch te merken dat de auto oud begint te worden.
toen ik een tijdje geleden de snelweg afreed bij Tilburg en afremde voor het stoplicht, hoorde ik een harde kanp en mijn versnellingspook stond ongeveer 5 cm naar voren. ANWB erbij, bleek mijn versnellingsbaksteun van zijn plots te zijn verschoven, 2 van de 3 bouten doorgebroken..... Hoe kan dat dan??? nooit echt verklaren geweest. nieuwe steun besteld, en de boel tijdelijk vast laten zetten.
word kort daarna de motor constant heel warm, door mijn verwarming hoog te zetten kan ik hem laten afkoelen, blijkt de koeling slang gescheurd te zijn en verlies ik mijn koelvloeistof. dat slangetje kost enkele euro's, maar om dat er in te zetten met de hele boel uit elkaar. twee dagen werk en een waarschijnlijke rekening van tegen de 2000 euro. dat is de dagwaarde van de auto zo beetje. Met daarbij het gegeven dat ik van mijn werk een lease auto kan krijgen, is de keuze snel gemaakt. via het internet de auto verkocht en ondertussen blijkt hij van het Nederlandse wegennet verdwenen, kenteken niet meer traceerbaar.
als met al heb ik prima genoten van mijn auto en zijn luxe, alleen het laatste gedeelte was wat minder... de reparatiekosten werden toch te hoog.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Laguna 1.8-16V Dynamique Automaat NAP, Airco, Cruise control
- 2004
- 272.978 km

Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V Privilège airco automaat apk 25-04-2026 inruil mogelijk nap
- 2005
- 167.270 km

Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Privilège Automaat | Navi | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | PDC | Half Leer | APK tot 01-04-2026!
- 2005
- 148.663 km