AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Kangoo 1.9 dTi Expression (2002)

autoreview

Renault Kangoo
Renault Kangoo
Renault Kangoo
Renault Kangoo
Renault Kangoo
Renault Kangoo
Renault Kangoo - interieur
Renault Kangoo - interieur

Signalement

UitvoeringKangoo 1.9 dTi Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De ruimte, zowel voor inzittenden als voor bagage is riant.
De motor is behoorlijk beschaafd (er zijn common-raildiesels die rauwer lopen), vooral bij hogere toerentallen en zeker ook ten opzichte van diezelfde motor uit de Megane dTi van bouwjaar 2000, wat mijn vorige auto was.
Met name het geluidsniveau is ten opzichte van Kangoo’s uit eerdere modeljaren (waarmee ik heb proefgereden) sterk verbeterd. Ook op hogere snelheden op de snelweg is het geluidsniveau allezins acceptabel voor een auto in deze klasse.

De prestaties van de Kangoo dTi zijn uitstekend. Met enige regelmaat zijn medeweggebruikers verbaasd of hebben zelfs het nakijken (sorry meneer met Golf SDI).
De topsnelheid op de snelheidsmeter is zo’n 170-180 km/h en met het acceleratievermogen, 0-100 km/h in dik 13 seconden en prima trekktracht op hogere snelheden, is weinig mis.

De wegligging is uiteraard niet vergelijkbaar met een ’gewone’ personenauto. De wagen helt in snelle bochten wat over, al blijft dat redelijk binnen de perken.
Zwak puntje zijn de gemonteerde banden. Ze zijn aan de smalle kant en ook de grip van de gemonteerde conti’s is niet geweldig. Bij het ’nog effe snel de straat oversteken’ sta je met enige regelmaat fors te ’spinnen’.
De volgende banden zullen een maatje breder zijn en van een ander type.

Een ander sterk punt van de Kangoo is de veiligheid en de veiligheidsuitrusting. De wagen is voorzien van voor en zij-airbags, iets waarvoor bij de concurrentie (fors) extra voor moet worden betaald. In de EuroNCAP crashtest kwam de Kangoo er verruit als beste in zijn klasse uit, met een score van vier sterren.

Het interieur van het huidige model ziet er een stuk frisser uit dan van de vorige modeljaren. Het donkere grijs is vervangen door lichtbeige/grijs met zwart, wat zelfs een enigszins luxe uitstraling geeft.
De gebruikte materialen van met name de deurpanelen, hard plastic, doen wel redelijk goedkoop aan.
Ditzelfde geldt voor het materiaal van de vloerbekleding. Dat is wel erg bedrijfswagen-achtig: een soort zeil. Voordeel is wel dat het uitermate gemakkelijk te reinigen is. En het toevoegen van een setje matten lost dit probleem op.

PROBLEMEN

Tot nu toe geen enkel probleem, ik ben uitermate tevreden, zowel over de auto als over de dealer.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren