Renault Kadjar (2019)

autoreview

Renault Kadjar (2019)

Signalement

UitvoeringKadjar
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf16.600 km
KM-stand laatst40.650 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldig fijne en mooie auto

  • 40.650 km

Mijn vorige Kadjar(phase1) , een zwarte uit 2017, een sportieve "Extase' uitvoering,1,2 liter, 130 pk benzine automaat, heb ik in September 2019 ingeruild voor deze felblauwe demo , Black Edition uitvoering, Benzine 160 pk, automaat.
Mijn vorige Kadjar heeft een grote technische storing gehad, dit is na een langdurig garagebezoek uiteindelijk opgelost en de auto heeft daarna probleemloos gereden.
Het nieuwere model ( phase 2) Kadjar vindt ik er nog mooier uitzien, een stijlvollere voorgrille en achter ziet de bumper er beter uit.
Maar ook technisch is ie beter, de motor rijdt soepeler door de 1,3 motor en de automaat is beter afgesteld. Verder werkt het multimediasysteem veel beter en gebruiksvriendelijker. De positie van het multimediasysteem is tevens verbeterd, hierdoor is ie beter zichtbaar.
De knoppen zijn groot en prima te bedienen.
De auto is in gebruik erg fijn, hij trekt erg vlot op en is stil. De besturing is direct en het lederen stuur ligt lekker in de hand.
De middenconsole is lekker breed, zodat je je arm er goed op kunt laten steunen, en er is een flinke ruimte onderin om spullen in te leggen. In alle 4 portieren zijn forse opbergvakken en er zijn bagagenetten achter de voorstoelen.
De automatische airco is gescheiden, zodat ook mensen achterin het hoofd koel kunnen houden.
De alcantara stoelen( voor met verwarming) zitten super en bevallen me beter dan het volledig lederen interieur van mijn vorige Kadjar. De instap is ideaal en ook de zithoogte optimaal. .Achterin is de Kadjar vrij ruim en kunnen er 3 volwassenen zitten. Degene in het midden mag wel niet al te groot zijn. De hoofdruimte voor en achterin is overal ruim voldoende.
De kofferbak is ruim en kan door een los gedeelte in 2 hoogtes in te delen.

De vering is op zijn Frans en dus dik in orde. Echt sportief rijden is in het bochtenwerk niet echt mogelijk , uiteraard door de verende, hogere koets en de afmeting van de Kadjar.
Prettig in de winter is dat de auto in het bezit is van een voorruitverwarming,die snel zijn werk doet. Keyless entree is ook aanwezig, alleen moet je bij het instappen een knopje op de portier indrukken( niet echt gemakkelijk) , het verlaten van de auto gaat wel vanzelf als je een paar meter van de auto verwijderd bent. Je hoort dan een akoestisch signaal ten teken dat hij afgesloten is. De spiegels klappen dan gelijkertijd naar binnen.
De Bose installatie vind ik als muziekliefhebber prima, ook de mensen achterin horen de muziek voldoende.
Het mooie grote ( helaas) vast panoramadak zorgt er in de donkere maanden voor, dat er wat meer licht in het interieur komt. Dit dak is met een scherm elektrisch te sluiten mocht het interieur te warm worden.

Deze auto rijdt ik nu al 2 jaar en ik ben erg tevreden, een hele fijne , betrouwbare reisgenoot . Er staat nu 40650km op de teller en de 2 beurten hebben €120 en € 320 gekost bij de officiële Renault dealer.
Gemiddeld verbruikt de auto 1: 14-15, ook dit is goed te noemen voor zo'n redelijk zware auto( 1347 kg).
Kortom, ik heb niks te klagen en ik zou zo weer een Kadjar kopen.

Tot slot nog een tip: mocht je een demo kopen bij Renault, dan ben je de 2e eigenaar, en dit kan problemen geven bij het evt. verlengen van de fabrieksgarantie . Alleen de 1e eigenaar kan dit, en ook nog met een beperkt aantal kilometers op de teller! Je kunt wel bij de koop meteen de garantie eenmalig verlengen. Je moet dan wel meteen beslissen hoeveel jaar je verlengen wilt.
Ik spreek hier uit eigen ervaring over, nl. langdurig getouwtrek tussen mij en Renault verzekering RCI( bij mijn 1e Kadjar)
Maar tot nu toe heb ik geen enkele storing of mankement gehad.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.