AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Grand Scénic dCi 110 Energy Bose (2012) #6

autoreview

Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic
Renault Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic dCi 110 Energy Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst162.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gewoonweg een prima auto

  • 162.000 km

Dit is mijn tweede renault Grand Scenic 1.5 dCI.

Deze auto rijd ik vanaf november 2012 en het einde lease contract komt al weer enigszins in zicht.

Met de vorige Renault erbij dus ruim 330.000 km met dit type auto's gereden, ik ben niet zo van tussentijdse revieuws, maar na dit aantal km's in iets meer dan zes jaar tijd kan ik wel iets zinnigs zeggen over de kwaliteit van deze Renaults.

En de kwaliteit is in mijn beleving domweg goed. Motorisch slechts 1 keer een kleinigheid gehad, een gescheurde slang van de turbo, daar kon ik overigens gewoon mee doorrijden naar de garage waar dat euvel snel verholpen is. Voor de rest motorisch geen enkel probleem gehad, starten en rijden maar. Electronisch klachten ? Nauwelijks, zie verder in de revieuw. Schakelen ? Prima, geen enkel probleem.

Ik lees in andere revieuws dat veel mensen afgeven op de kwaliteit van Renaults, mijn ervaring is dus anders.

Het verbruik (circa 5,8 liter/100km) haalt niet de fabrieksopgave maar welke auto haalt dat wel ? Ik vind 5,8 liter per 100 km toch een prima verbruik voor een dergelijk ruime wagen. De meeste kilometers zijn weliswaar snelwegkilometers maar er zitten ook de nodige vakanties tussen met dakkoffer en 6 personen aan boord.

Is er niets aan te merken aan de auto ? Natuurlijk wel. Zo zijn de materialen van het dashbord behoorlijk krasgevoelig, helaas ontsierend. Ook start de navigatie af en toe uit zichzelf op, maar de ingebouwde TomTom pakt het dan snel weer op.

De trekkracht van de motor is op zich voldoende, maar snelle tussensprintjes om iemand even in te halen zitten er niet bij, op de snelweg goed anticiperen dus, maar dat moet je zowiezo doen.

Bellen vanuit de auto via de ingebouwde blue tooth is een bekende klacht in deze auto, maar dat is van tijd tot tijd verschillend, vaak klachten ('het lijkt alsof je ergens achterin de auto zit '), maar vaak ook weer niet.

De huidige auto heeft lederen bekleding, die is naar mijn mening maar dun, dat ik op de bestuurdersstoel slijtageplekken zie is niets bijzonders na ruim 160.000 km, wel dat ik op de achterbank slijtageplekken zie bevreemdt me, daar zit niet zo vaak iemand.

Ook is de beluchting van de tank een keer aangepakt, ik kon niet lekker doortanken, de garage in Oisterwijk heeft dat prima opgelost.

Verder nog 1 keer een lekke band en een gescheurde voorruit, maar dat kan bij elke auto voorkomen

De volgende auto een Renault ? Nee, de kinderen worden te groot voor de derde zitrij en zo lang ze mee op vakantie willen zal ik toch iets ruimers gaan leasen, de Citroen C4 Grand Picasso is op de derde zitrij aanzienlijk ruimer dan deze Renault.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren