Renault Grand Scénic dCi 110 Energy Bose (2012) #5

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic dCi 110 Energy Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst125.000 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lease....

  • 98.000 km

Leaseauto.

Aangezien dit mijn eerste leaseauto is, moest ik eerst een auto in de 'vloot' oprijden.
Deze Renault was nog beschikbaar naast een Volvo V50.

Aangezien ik graag met drie kinderen onderweg ben, was de keuze makkelijk, aangezien dit een zeven zitter is.

Alhoewel, zeg maar 5 en twee 1/4 zitters. Op de derde rij moet je korte benen hebben.

Voordeel is wel dat op de tweede rij alle drie de stoelen (samen vormen ze de bank) allemaal verschillend in lengterichting te verstellen zijn.

Onderhoudshistorie ken ik niet.

Bij 97000 gaf hij aan:
- controleer luchtvervuiling

Ik heb mijn hoofd uit het raam gestoken, maar de Zeeuwse wind blies fris. Bij de dealer beleek het een gescheurd slangetje te zijn van het roetfilter. Waarschijnlijk een slangetje van 50 cent, maar de locatie schijnt onbereikbaar te zijn, dus een dure reparatie (voor de leasemaatschappij).
Wat vervelend is, is dat de auto in noodloop gaat, dus de turbo het niet meer doet en de cruise control ook niet.

Verder valt met op dar de voorruit zo groot is, dat het een ideale steentjesvanger is, binnenkort ook maar eens naar laten kijken.

Voorts is het tanken een grote ramp. Het vulpistool kan ik een heel klein beetje inknijpen, anders slaat hij af. Dat betekent dus dat je je tank letterlijk vol moet druppelen. Ook iets voor de dealer om eens naar te kijken.

Sleutelbatterij vervangen, maar storing 'vervang batterij' blijft in het scherm komen.

Huidig verbruik 6,7 l /100km

Update 1

  • 125.000 km

Eerste onderhoudsbeurt gehad.
Keerklep in dieselvulleiding zat kennelijk verkeerd of was kapot, is gerepareerd, sinds dien is tanken weer zoals het moet.

Storing betrof inderdaad een slangetje van de katalysator naar de luchtinlaat. Is vervangen, sinds dien geen problemen meer gehad. Schijnt te maken te hebben met het roetfilter ofzo.

Auto bevalt prima. Moet wennen aan het feit dat hij onder de 1500 toeren niets doet qua optrekken, dus soms is dat in z'n 1e versnelling de bocht door.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.