Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
KM-stand laatst | 137.000 km |
Eerste indruk
- 120.000 km
Sinds een week + een paar dagen ben ik in bezit van deze auto. Mijn eerste reactie is dat 'ie erg lekker rijdt, vooral rustig. Eerder heb ik reacties van anderen gelezen dat de motor lawaaiig zou zijn en niet voldoende PK levert voor een auto van deze omvang. Ik moet toegeven dat het geen racer is, maar voor mijn persoon voldoende; prima om mee vooruit te komen. Ik woon in Noorwegen, en bergje op, bergje af gaat zonder problemen.
Wel merk ik dat de vering een stuk steviger is dan mijn vorige auto. Bij verkeersdrempels is het echt stevig afremmen, want hij "duikt" met de neus naar beneden van de drempel af als je een beetje te hard rijdt.
Verder heb ik last van schokjes in de motor af en toe. Ik vraag me af of dat de motor is, of de turbo. Binnenkort even bij de dealer langs - kijken of die er wat nuttigs over kan zeggen.
Update, stilstaan langs de snelweg :(
- 122.000 km
Plotselig een waarschuwingslampje op het dashboard. Volgens het gebruikershandboek een fout met de inspuiting. Op het display verschijnt "Anti Pollution Monitor Faulty". Advies: stoppen zodra het kan en niet meer verder rijden. Gebeld met "Falck" en de auto op hun advies naar de dichtsbijzijnde Renault garage gereden.
Vandaag hebben ze uitgevonden dat er 2 stift bobines defect waren. Komt doordat een andere garage de motor heeft schoongespoten zonder achteraf de bobines af te drogen. Ik schreef al eerder dat er schokjes in de motor zaten - lijkt erop dat dit de oorzaak was.
Kosten: 2400 NOK (grofweg € 280). Dit gaat dus mooi op garantie!
Diverse, niet zo erg tevreden ...
- 137.000 km
Inmiddels bijna een jaar gereden. Conclusie is dat ik niet zo gauw weer een Espace zal kopen. Voor de lange afstanden een prima reisauto, maar ik rijd vooral korte stukjes, en dan is het minder. In woonwijken met veel verkeersdrempels is de vering ronduit irritant, ik moet afremmen tot 20-30 anders "duikt" de Espace "de diepte in" als je van de drempel afrijdt.
Verder is de onsteking van een van de Xenon lampen defect. Kost rondt de 750 euri! En een Xenon peertje kost nog even een dikke 100 erbij. Volgende auto geen Xenon dus!
De elektronische handrem werkt alleen op het linker achterwiel, blijkt het motortje (half) defect en die moet dus vervangen worden. Kosten: rond de 1400 euro.
Ten eerste: hoe meer snufjes op je auto, hoe meer er defect kan gaan. Ten tweede: bij Renault zijn alle onderdelen zo ziekelijk duur, dat het niet leuk meer is om een Renault te hebben.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren