Renault Espace 1.9 dCi Expression (2004)

autoreview

Renault Espace 1.9 dCi Expression (2004)

Signalement

UitvoeringEspace 1.9 dCi Expression
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf138.000 km
KM-stand laatst298.400 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 138.000 km

Na een aantal jaren een passat te hebben gereden, werd deze typy auto te klein.
We hebben 5 kinderen en op gegeven moment past het niet meer, ook niet met een derde bankje.
De Espace leek ons de beste keus, ook nog gedacht aan een sharan, maar bij de volkswagengarage zeieden ze dat het de enigste model was wat geen volkswagen kwaliteit had.
Trouwens we vonden het model espace ook mooier.
gekocht met 138000 km op de teller.
Geen problemen gehad tot 240000km toen de dynamo het begaf, kan gebeuren.
Bij 290000km begon het een nieuwe turbo gemonteerd.Bij 320000 km pech van af ons vakantie adres.
Bij Frankfurt de aircopomp vastgelopen met gevolg de multieriem gebroken.
een stukje van de multieriem bij de destrubutiesnaar gekomen.
Afijn, thuis een nieuwe aircopomp gemonteerd, op tijd gezet en gaan.
helaas bij 315000 km tik in de moter, drijfstanglager kapot.
Wat nu, inruilen met kapotte moter?
Toch gerepareerd. gereviseerde moter met hoge drukpomp bougies, koppeling enz.
De montuer zei ook ng dat de condenssoor van de airco niet zo best meer was.
een beste rekening 6500 euro ong.
Maar alles door een goed bedrijf vervangen(auto Haasjes uit Staphorst).
Nu heeft de Espace 36000km op de teller staan, zonder na die tijd extra onkosten.
Nog steeds een fijne auto om in te rijden,
Hopelijk blijft hij nog een poosje heel.

Het is een doordachte auto met een hoog comfort, de hele indeling is bijzonder zeker in vergelijking met de andere mpv's
De twee oudste hebben inmiddels een rijbewijs, dus de volgende auto zal kleiner en goedkoper zijn.
Zal wel weer een passat worden.

gaat weer perfect

  • 400.000 km

Nu bijn a400.000 km op de teller.
Na de revisie bij 310.000km nog geen enkel probleem voor gedaan.
op na de500.00 km hopen we.

  • 450.000 km

Inmiddels 450.000km op de teller, kaartlezer in kapot geweest, lipje afgebroken.
Doet het weer voor een tube secondenlijm weer klaar.
voor de rest geen problemen.

nog steeds on de road

  • 475.000 km

straks naar de garage, olielekkage, hopelijk niet de turbo.
inmiddels andere katalysator gemonteerd, de huidige is door de buitenmantel van de demper gesleten, nieuwe waterslangen, lek thermostaathuis, maar voor de rest mag ik niet klagen.
van de zomer met 7 personen naar Oostenrijk geweest zonder problemen, alleen roken als een schoorsteen met gas geven de berg op.
We hopen het nog een poosje vol te houden met de Espace

einde oefening

  • 505.000 km

Vannacht door de ANWB thuis gebracht
2 de drijfstanglager uitgelopen
Bij 320.000 was hetzelfde probleem
nu bij 505.000 km is het afgelopen.
Nu kijken we weer naar een Volkswagen

Ervaring

  • 298.400 km

Mijn eerste verslag.
Gekocht met 148.00 km op de teller.
Er waren wat gebreken aan,nl. airbaglampje brandde, bleek een draadbreuk bij het deurschanier te zijn. de auto startte slecht bleek een bekend probleem te zijn, de startmoter was te licht, dus een zwaardere gemonteerd.
de airco deed het niet goed, dit bleek een voeler in de luchtuitlaat te zijn, en er zat roest boven de kentekenklaat verlichting, een kostte post van alles bij elkaar 1300 euro.
tot 220.000 km geen problemen, bij 220.00km storing airbag, slechte stekkerverbinding onder de stoel,
Bij 290.000km de 2 achterremklauwen moeten vervangen, deze zaten vast. En nu bij 298.000 km bij de apk een achterveer moeten vervangen, kort daarna de pluskabel gebroken bij het schanier van de berijdersstoel.

Afijn, nadat we een Espace hadden gereden die bij 500.000km de geest gaf deze auto gekocht. Een 1.9 TDI 77KW. Wel even wennen zo'n stugge auto, zo heerlijk als de espace reed....
Maar ja de ruimte hadden we niet meer nodig, verbruik is aanzienlijk minder ong. 1 op 19.5 (50.000km per jaar) , en afschrijving en onderhoud wat minder
de stekkerverbinding van de airbag onder de berijdersstoel geeft af en toe ook storing, geen lastige reparatie, maar toch. de stekkerverbidingen mogen ze bij VW wel eens beter maken. Motorich gelukkig nog geen problemen gehad, hopelijk zit hij nu op de helft van zijn kilometers.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens