Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Espace

Renault Espace 2.0 Turbo 16V Privilge (2004)

autoreview

17
Renault Espace 2.0 Turbo 16V Privilge (2004)
ronaldvandijk
  • ronaldvandijk13
  • Gebruikersreview
9 december 2012 om 10:29
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringEspace 2.0 Turbo 16V Privilège
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf161.800 km
KM-stand laatst214.300 km
Lezerswaardering: 91%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf

  • 161.800 km
  • 9 december 2012

Het is zover, we hebben een Renault Espace aangeschaft.

Onze vorige auto was een Ford Mondeo 2.0 TDCI in Platinum uitvoering (nagenoeg alle opties). De opvolger moest dus aan behoorlijk wat eisen voldoen. Daarnaast wilde ik op de achterbank nog wat meer ruimte, aangezien onze kinderen nogal klagen. Hoewel dat relatief is, want de ruimte was voldoende. Vanwege deze wensen, en het feit dat er een caravan van 1500 kg achter moet kunnen hangen, vallen er veel auto’s af. Nadat we onze kilometers eens goed op een rijtje gezet hadden, bleek dat een benzineauto niet perse duurder hoeft te zijn. Hierdoor werd de keuze ineens veel groter.

We hebben lang getwijfeld over deze aanschaf vanwege het discutabele imago van de Espace en onze eerdere ervaringen met Renault.
Bij een handelaar een Espace gevonden met complete dealerhistorie. Ik heb de historie laten nagaan bij een renaultdealer, en die kon alle facturen reparaties en beurten herleiden.
Om deze reden hebben we de gok genomen, en deze Espace aangeschaft. Het is een 2.0T automaat uit 2004.
De 2.0T staat bekend om de problemen met turbo's en motoren. We zullen zien of wij dit ook gaan krijgen. De vorige eigenaren in ieder geval niet.

Eerste kilometers:
De eerste kilometers zijn inmiddels gereden, en de eerste conclusie is dat de auto zeer comfortabel is. (stil, vlot). De automaat bevalt goed, en went snel. De kinderen vinden de 2x3 opstelling geweldig. Gevolg is wel dat de bagageruimte nihil is. (misschien toch een Grand Espace moeten kiezen??)
De ruimtebeleving is enorm, iedereen staat verbaasd te kijken als ze instappen. Het dashboard is enorm, wat helaas ook tot gevolg heeft dat het kraakt en knerpt als het warm wordt (opwarmen van de auto.) Ik zal kijken of daar wat aan te doen is.

Aandachtspunten bij aanschaf:
1- trillen stuur bij insturen
2- stuurwiel staat scheef

1- werd veroorzaakt door volledig afgesleten binnenkant van beide voorwielen ==> verkeerd uitgelijnd. De auto is opnieuw uitgelijnd en voorzien van wintervelgen+banden. De voorbanden worden komend voorjaar vervangen (zijn nogal prijzig in 17inch.)
2- bij het uitlijnen is het stuur ook rechtgezet.

Verbruik:
Een overstap van diesel naar benzine doet altijd even pijn. De Espace is daar zeker geen uitzondering op. De tankinhoud is 80l, maar na 72l begon het lampje al te knipperen, en gaf de boordcomputer aan dat ik --- km kon rijden. Dus maar getankt. Dit was dus na 600km……. Dit betekent een verbruik van ca. 1l op 8,5 km. Het verbruik is dus niet de sterkste kant van deze motor. Nu moet daarmee ook bijna 1700kg auto mee verplaatst worden, met een hoge luchtweerstand. Het schijnt dat de 3.5l V6 niet eens veel onzuiniger is……
We gaan proberen dit verbruik te verbeteren.

Update APK (auwww)

  • 164.350 km
  • 25 januari 2013

Auto is weer APK gekeur. Er moest nogal wat aan gebeuren. Voordeel is weer dat de meeste punten niet specifiek Espace gerelateerd zijn, en met name achterstallig onderhoud.
totale kosten (incl beurt, hulpveren) E1850,-

Automaatolie & caravan

  • 168.100 km
  • 28 april 2013

Vandaag is de automaatolie vervangen. Dit vanwege het schokken bij het schakelen.
Dit is echt een aanrader. De bak schakelt nu zijdezacht.

De caravan is er inmiddels ook achter geweest, en dit is echt een goede combinatie. Alleen moet ik er aan denken dat ik handmatig ga schakelen. Dit om de automaat te ontzien, en een dure revisie te voorkomen.

Verdere aanpassingen:
- "nieuwe" zomerbanden rondom.

Verder nog geen problemen gehad.

Update Zomervakantie met caravan

  • 173.000 km
  • 24 augustus 2013

Nu na de zomervakantie tijd voor weer een update.
Onderhoud:
- voorremmen (schijven en blokken) vervangen
- Airco is opnieuw gevuld (werkte niet meer).
- nieuwe APK (gunstiger ivm vakantiegeld uitkering.....)

Daarna mee op vakantie geweest, ca 2800km gereden met caravan......
Conclusie: Een geweldige reisauto, en zeer geschikt als caravantrekker. (Wel handmatig schakelen, en max 4e versnelling ivm toerental. Meer dan voldoende ruimte voor spullen en comfortabel (ws mede vanwege de zwaardere hulpveren).
De auto houdt zich verder prima, hopen dat dit blijft tot volgend jaar.

update... niet veel bijzonders

  • 178.187 km
  • 27 oktober 2013

We zijn inmiddels weer een aantal km verder. Het zijn er meer dan gedacht. Het was de bedoeling om minder met de auto te rijden, vandaar ook de keuze voor de benzine. Het blijkt echter een goede vervoerder te zijn voor zakelijke bijeenkomsten. Daarnaast betrap ik mezelf erop dat ik als het kan toch vaker de Espace meeneem dan de golf cabriolet.
Inmiddels is een van de brandstofleidingen naar de motor vervangen. Na een aantal ritten merkten we een behoorlijke benzinelucht in het interieur. Dit bleek te komen door een lek in de leiding (benzine spoot er in een miniem straaltje uit, vlak langs het interieurfilter...) Toen ik het wilde repararen, en de slang lostrok, waren het ineens 3 straaltjes....
Kosten 389 euro (incl airco cleaner en arbeid).
Verder heb ik intussen zelf een nieuwe pomp voor de koplampsproeiers gemonteerd(€20,- (MP) + 10 euro voor nieuw rubber!, pomp was reeds kapot bij aanschaf), en een nieuw houdertje voor het stadslicht bestuurderszijde.
Het blijft een fijne auto, maar dat onderhoud.......

Het gaat goed

  • 183.000 km
  • 15 maart 2014

We zijn intussen alweer 4000km verder, en de auto gedraagt zich prima. We gebruiken de auto nu vooral als we ver weg gaan, grote zaken moeten vervoeren, of met het hele gezin op pad zijn.
Nog ca 1500km en dan staat er weer een oliewissel op het programma. Kunnen we gelijk kijken of er bijzonderheden zijn.

Weer een jaar Apk

  • 184.100 km
  • 1 juni 2014

Ja, het is weer gelukt

De espace is afgelopen week glansrijk door de keuring gekomen, zonder op- of aanmerkingen.
Ik heb gelijk een beurt uit laten voeren, waarbij tevens het volgende is gedaan:
- distributieriem en waterpomp zijn vervangen
- oliewissel.

De kosten vielen heel erg mee, ik was net geen 800 euro totaal kwijt. (Vakgarage ipv dealer).

Ik kreeg zelfs nog complimenten over de staat van de auto, hij zag er optisch en technisch goed onderhouden uit.

de zomer voorbij....

  • 192.600 km
  • 14 september 2014

Inmiddels is de zomervakantie weer achter de rug.
De auto heeft ons comfortabel vervoerd, inclusief een grote caravan.
De terugreis verliep echter niet zonder problemen. Na ca 15min stonden we stil....

Oorzaak was een kapotte dymano. uiteindelijk goed geholpen door de dealer in Porec (Kroatië). kosten waren ca 705 euro.
gelukkig rijdt de auto nu weer prima.

geen bijzonderheden

  • 203.156 km
  • 25 februari 2015

Na het vervangen van de dynamo afgelopen zomer geen rare zaken meer gehad.
een paar weken geleden gaven de ruitenwissers ineens een storing tijdens een regenbui. na even aan en uit zetten van de wissers, werkten ze echter weer normaal.

twee weken geleden (202.000km) de automaat laten controleren op fouten en mogelijke problemen. DE specialist gaf echter aan dat er geen enkel probleem mee was.

Ik ben al wel aan het kijken naar wat anders, maar ja. Waar vindt je deze ruimte??
qua inruil krijg je er niets voor terug. (ja, een espace he, dat zijn probleemauto's.......) Waarom staan er dan zoveel te koop met km-standen ruim boven de 2 ton???
Voorlopig lijkt het ons dan ook het verstandigst om ermee door te rijden. hij rijdt prima, en bevalt goed... tot de volgende update.

Onderhoud

  • 208.469 km
  • 8 juni 2015

Het was weer zover, de auto moest voor ondrehoud en een nieuwe APK naar de garage.
Het onderhoud bestond uit:
- APK
- een aantal lampjes
- een stabilisatorhoes (stang is compleet vervangen) a €61.56
- 2 nieuwe banden achter a € 381.15
- kleine onderhoudsbeurt a €199
- vervangen multiriem met onderdelen a €173
- luchtfilter a € 42
Totaal van het onderhoud €905,46

De beurt is uitgevoerd bij een Renaultdealer, deze bleek goedkoper te zijn dan een vakgarage. Hier was ik aangenaam door verrast.

Verder geen gekkigheid. Als dit het onderhoud is voor het komende jaar, dan doe ik het ervoor. Misschien dat we volgend jaar gaan uitkijken naar een vervanger voor de Espace.

Verkocht

  • 214.300 km
  • 7 augustus 2015

De auto is verkocht.
De auto heeft ons afgelopen zonder problemen en met veel comfort naar Kroatië gebracht (incl caravan)
Conclusie: een fijne reisauto, met veel comfort en ruimte voor het gezin. Ondanks de slechte reputatie en slechte start, is deze auto ons erg goed bevallen. Zo goed zelfs dat we nu weer een espace gaan aanschaffen.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Renault Espace? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Espace
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Espace 3.5 V6 Initiale Automaat Airco, Cruise Control, Panoramadak, NAP

    Renault Espace 3.5 V6 Initiale Automaat Airco, Cruise Control, Panoramadak, NAP

    • 2006
    • 309.678 km

    € 1.944

    Renault Espace 2.0 T Authentique Bj 2003 apk 08-2022 7-peroons vakantie klaar

    Renault Espace 2.0 T Authentique Bj 2003 apk 08-2022 7-peroons vakantie klaar

    • 2003
    • 295.807 km

    € 1.950

    Renault Espace 3.5 V6 Initiale Xenon Dak

    Renault Espace 3.5 V6 Initiale Xenon Dak

    • 2006
    • 327.628 km

    € 1.499

Meer Renault Espace occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Espace | Nieuw: facelift 2020

    300
    • 11 januari 2020

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Espace specificaties
  • Renault Espace occasions
  • Renault Espace video's
Advies en informatie
  • Renault Espace tests
  • Renault Espace gebruikersreviews
  • Renault Espace index
PREMIUM
Volkswagen Touran 1.9 TDI - Dacia Lodgy dCi 90 - Renault Espace 3.0 dCi V6

Volkswagen Touran 1.9 TDI - Dacia Lodgy dCi 90 - Renault Espace 3.0 dCi V6

Is de nieuwe Dacia Lodgy een goede volgende auto voor iemand die al jaren tevreden in een Logan...

Lees meer
 

Renault Espace reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 16V Authentique (2003)

    Renault Espace 2.0 16V Authentique (2003)

    2
    • 12 december 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Expression (2005)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Expression...

    7
    • 9 november 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique (2006)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique...

    11
    • 14 september 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 1.9 dCi Authentique (2005)

    Renault Espace 1.9 dCi Authentique (2005)

    5
    • 9 juni 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Privilge (2004)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Privilge (2004)

    17
    • 9 december 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.2 dCi 16V Authentique (2004)

    Renault Espace 2.2 dCi 16V Authentique...

    • 9 september 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique (2006)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique...

    • 5 mei 2012
meer reviews
Klokje Rond - Renault Espace 3.5 V6

Klokje Rond - Renault Espace 3.5 V6

117

Een hele dikke V6 in een Renault Espace die dan ook nog eens 335.000 kilometer gelopen heeft....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Renault stopt eind maart met Talisman, Scénic en Espace volgen

    Renault stopt eind maart met Talisman,...

    168
    • 4 februari 2022
  • Achtergrond
    Waarom de eerste Renault Espace briljant was

    Waarom de eerste Renault Espace briljant...

    40
    • 26 december 2021
  • Renault Espace - Occasion aankoopadvies

    Renault Espace - Occasion aankoopadvies

    28
    • 18 november 2021
  • Renault Espace (1986) - Klokje rond klassiek

    Renault Espace (1986) - Klokje rond klassiek

    47
    • 14 september 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016)

    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale...

    17
    • 8 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016)

    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale...

    3
    • 27 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace TCe 225 Initiale Paris (2018)

    Renault Espace TCe 225 Initiale Paris (2018)

    1
    • 16 juli 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 R.S. Line (2022)

    Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 R.S. Line...

    1
    • 21 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique (2011)

    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique...

    2
    • 21 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    5
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    107
    • 19 mei 2022
  • Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    43
    • 19 mei 2022
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    27
    • 16 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden