Renault Espace 2.2 dCi 16V Authentique (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Espace 2.2 dCi 16V Authentique |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 218.700 km |
KM-stand laatst | 235.000 km |
Eerste meters met onze en t vervolg
- 230.500 km
Papa heeft een bus gekocht. Dit was eerste kennismaking tussen onze dochter en de espace. Wij hebben deze espace gekocht omdat onze vorige auto na een naar aanvankelijk klein buitenlands ongeval Totaal los bleek te zijn. Er moest snel een andere auto komen en jaren geleden stond de espace al op de verlanglijst maar een scenic met electronische problemen heeft ons toen doen besluiten een Duitse auto te kopen.
Deze espace is een risico. De twee voorbanden waren schuin gesleten en de wegligging was wat zweverig maar voor een kleine 3000euro durfde wij dit avontuur wel aan. De banden bleken een mazzeltje na t vervangen van de stuurkogels bleek er niet zijn uitgelijnd ervoor 65euro rijd de Auto als nieuw.
Bijzonder is te vermelden, dat deze ruimtereus geen enkel rammeltje of kraakte kent... Eerlijks is eerlijk m'n Duitse voorgangers hadden allen wel ergens een kraakje.
De luxe is enorm te noemen, overal vensters voor de airco gelukkig heeft onze espace al een nieuwe airco pomp en de airco werkt perfect.
Wij hebben de 2.2 dci motor waar soms rampen mee schijnen te gebeuren. Voorlopig is t verbruik 1:12,5 en mankeerd er niks aan de espace en bij 230000 zullen wij iets voordat dit moet distributie verva
ngen..
Vorige week heeft de bus voor inspectie op de brug gestaan. Moest nl steeds een beetje remvloeistof bijvullen en dat beviel niet.
Blokken rondom bijna op en een cilinder achter lek. Volgende rondom blokken erop en dan kijken we gelijk naar de distririem. Zoals het er nu uitziet gaan wij vervangen
Oeps
- 235.122 km
M'n collega is met de Franse dame op vakantie gegaan met vijf man en bagage. Na 200 km is er een plug uit de motor geklapt en de wagen is per transport teruggekomen. De diagnose alhier verhoogde carterdruk door de combi gewicht, snelheid, helling en een cruisecontrol die hard in z'n toeren dook.
Carterpakking en plug vervangen a 580 euro incl nieuwe olie en filter.
Na twee dagen rijden startte de dame ineens niet meer. De egr klep welke al meermaals is gereinigd is vervangen en we rijden weer.
Einde espace tijdperk
- 235.000 km
De espace ging ons steeds vaker angsten bezorgen. Olie uit t Carter... Een nieuwe pakking en klaar, maar wel weer 400 lichter. Stilstaan bij een stoplicht en niet meer kunnen rijden... 259 lichter en een pompje is vervangen.
We hebben de espace inmiddels in mogen ruilen op een b klasse .inruil 3500 gekregen topdeal lijkt t alleen de b klasse staat nu inmiddels 4 wkn met problemen bij de garage...
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Renault Espace 3.5 V6 - Klokje rond

Volkswagen Touran 1.9 TDI - Dacia Lodgy dCi 90 - Renault Espace 3.0 dCi V6

Renault Espace 2.0 16v Expression (2003) - Klokje rond

Renault Espace 3.5 V6 Privilège (2005)

Renault Espace 2.0 Turbo Expression (2003)
