Renault Clio TCe 90 Energy Zen (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Clio TCe 90 Energy Zen |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 77.830 km |
Eerste kennismaking!
- 10 km
2 maanden geleden de Megane verkocht aan de lease maatschappij en via ANWB een private lease auto besteld.
Omdat dit langer ging duren dan verwacht een zogenaamde voorloop auto gereden.
Dit betrof een Captur 0.9 tce dynamique. Prima vervoermiddel.
Maar genoeg daarover gezegd.
Dan nu over de Clio IV 0.9 tce Zen met als extra het pakket Noir en pack Electrique en in de kleur Rouge flamme.
Ik moet zeggen die kleur en dat zwarte staan hem prima.
Dan de auto van binnen, gelukkig is men afgestapt van die glimmende plastic ongein op en rond het dashboard. Goede stoelen, lekker stuurtje en dito schakelpook. Media Nav prima in orde en simpel te bedienen.
De iphone wordt zonder problemen gekoppeld en ook slikt deze mediakit een USB 3.0 stick.
De auto is alleen bij doortrappen luidruchtig en bij normaal gebruik een prima stille automobiel.
Het verbruik zal hoger uitkomen dan het gros van de bestuurders hier, want tja ik heb nu eenmaal een zware rechtervoet. Met de Captur was dit 1 op 16.7 en de Clio zal dit ook wel gaan doen.
Zal de bij de eerste tankbeurt een verbruiksmonitor starten.
Kortom de auto voldoet aan de verwachtingen, heerlijk rijden en stuurt prima, comfort en voorzien van de nodige gemakken zoals:
Cruisecontrol en Airco en het gebruik van de handsfree card voor openen en sluiten en starten.
Dan nu de kilometers gaan maken en eens kijken wat het gaat brengen dat Private leasen.
Knisperend geluid
- 2.058 km
Mijn Clio IV had bij snelheden boven de 100km/u last van een soort van knisperend geluid ( rechts voor dashboard ), was een monotoon geluid en ging niet harder of zachter bij wisselen snelheid.
Was wel zo goed als weg in de landtunnel bij Utrecht of als je weer onder de 80-100 kwam.
Stadsritten dus geen last van.
Toch maar even langs de dealer gereden en monteur mee in de auto.
Even boven de 100 en bij horen van het geluid gelijk de monteur die vroeg om te stoppen.
Zo gezegd zo gedaan en monteur uit de auto, verzoek van hem stuur naar uiterst links.
Terug in de auto had hij isolatiemateriaal in zijn hand en bij rijden geluid weg. Ik blij.
Het bleek te gaan om het isolatiemateriaal wat in de wielkast zit, dit zit zittend voor het rechter wiel aan de linkerkant. Er zit wat teveel ruimte om het plastic en dat gaat soort van wapperen.
Extra tape er omheen en probleem opgelost.
De monteur kwam er zo snel achter omdat ze het al met een vorige Clio IV hebben gehad, dat was hele dag zoeken geweest.
Dus misschien handig voor wie hier ook last van heeft.
Verder geen opmerkingen over de auto te melden, heerlijke auto met plezier om in te sturen.
afscheid Clio
- 77.830 km
3 jaar en 78000 km verder, dus einde private lease contract.
De Clio heeft zich prima gedragen en gehouden, geen wanklank te melden.
Is er dan niks te klagen?
Jawel, het motortje is net even te klein voor deze auto. Of ligt dit alleen aan mij, dat kan natuurlijk ook.
Normaal rij ik mijn voorbanden voor de 60.000km wel op een hoop, maar nu dus niet. Zelfs bij inleveren waren ze nog ruim voldoende.
Dit zegt mij genoeg over het ontbreken van enige kracht uit de motor.
Desondanks toch met plezier ook deze Renault gereden, probleemloos.
Nu ander tijdperk voor mij aangebroken, namelijk dat van de mini SUV of crossover of hoe je dit type wil noemen.
Zal wel weer een kleine review schrijven tzt en verbruik bijhouden tzt.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio
