Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Clio

Renault Clio TCe 120 Limited (2017)

autoreview

7
Renault Clio TCe 120 Limited (2017)
Steef 8752245
  • Steef 875224513
  • Gebruikersreview
8 juni 2020 om 16:26
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringClio TCe 120 Limited
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf26.169 km
KM-stand laatst42.315 km
Lezerswaardering: 79%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf

  • 26.447 km
  • 8 juni 2020

Een nieuwe Clio! Na 4 jaar in een Clio II 1.6 16V van 2002 te hebben gereden, zijn we overgestapt op een recenter exemplaar. Naar aanleiding van diverse goede reviews en ervaringen, zeker ook op gebied van betrouwbaarheid, is de keuze gevallen op een Clio IV. Gezien het grote aanbod had ik me al neergelegd bij een TCe 90. Bij de dealer in Barendrecht stond echter een mooie TCe 120, met handbak, van 2017 en met een mooi lage kilometerstand. Bovendien ook nog in de gewenste uitvoering: combinatie kleur en wielen vind ik erg fraai op deze auto. Deal gemaakt dus, en sinds een paar dagen staat de auto voor de deur. Bij aflevering een onderhoudsbeurt laten uitvoeren, door de dealer zijn nieuwe remblokken en een frisse middenarmsteun geplaatst.

Na de eerste 250 kilometer ben ik tevreden over de aankoop. De auto ziet er prima uit en voelt vertrouwenwekkend aan. Het is vooral ook echt meer auto dan de vorige Clio die we reden. Het onderstel is stevig en de besturing direct genoeg. Bekend is dat de auto wat last heeft van windgeruis: dat herken ik, al vind ik het niet storend. De keuze voor de TCe 120 is denk ik ook de juiste, aangezien de auto mij geen enkel moment het gevoel geeft dat ik meer vermogen nodig zou hebben.

Er is een aantal zaken dat me is opgevallen, die ik de komende tijd verder ga uitzoeken en waar ik dan op terugkom:

- Microfoon van de telefoon: de mensen waarmee ik bel geven aan dat ik amper verstaanbaar ben. Ik kan het nog niet linken aan locatie of omstandigheden. Ik kan ook nog niet vinden of ik het volume ergens kan regelen.
- Geluid parkeersensoren: tijdens achteruit rijden zijn de piepjes van de parkeersensoren slecht hoorbaar als de radio harder staat. Ik ken diverse auto's die het volume automatisch dempen bij achteruit rijden. Geen idee of deze Clio dat ook kan, het zou wat mij betreft comfortabel zijn.
- De cruise control komt wat 'zoekerig' over. Onder bepaalde omstandigheden ervaar ik geen constante snelheid, maar krijg ik het idee dat er steeds kleine correcties plaatshebben. Eens kijken hoe ik dat ervaar tijdens een volgende rit.
- Het rempedaal maakt een klapperend geluid als je het loslaat, dat komt nogal goedkoop over. Ik ga nog eens kijken waar dat aan ligt.

Al met al ben ik blij met deze Clio voor de deur. Over een tijdje kom ik terug op mijn ervaringen. Overigens ben ik niet de dagelijkse bestuurder van deze auto: mijn vriendin maakt de meeste kilometers voor haar woon-werkverkeer.

Eerste ervaringen

  • 27.302 km
  • 30 juni 2020

Inmiddels hebben we de afgelopen maand zo'n 1100 kilometer met onze Clio gereden. Dat is meer dan we normaal in zo'n periode zouden doen, maar dat heeft te maken met Corona. Normaliter gebruiken we onze auto los van woon-werkverkeer nauwelijks, reisjes in onze vrije tijd doen we eigenlijk altijd met de trein.

Goed, de Clio dus. Allereerst zijn we vanuit Rotterdam richting Twente geweest, een rit van twee uur. Dat is eerlijk gezegd een groot genoegen: de stoelen van deze auto worden vaker geprezen, dat is wat mij betreft terecht. De zithouding is fijn en je raakt niet vermoeid. In het algemeen bevalt de auto gewoon erg goed. Korte richels en oneffenheden in het wegdek, bijvoorbeeld bij een viaduct, zijn goed voelbaar, maar worden adequaat gedempt. Het onderstel is wat mij betreft stevig, sturen gaat op een prettige en strakke manier. Voor mij voelt dit aan als een volwassen auto. De versnellingsbak voelde in het begin nogal hakerig; ofwel het mechaniek is om enige reden soepeler geworden, ofwel ik ben er beter aan gewend. Schakelen is niet het allergrootste genoegen, maar het wekt verder ook geen ergernis op.

Dan de motor. Ik ben heel erg tevreden dat we de 1.2 TCe hebben aangeschaft. Rijden op buitenwegen, met wat optrekken, afremmen en weer versnellen is een genoegen, doordat de motor ook voldoende koppel heeft en er niet al te veel geschakeld hoeft te worden. Dan het verbruik, iets waarover voor deze motor nog wel wat gemopper te lezen is op diverse plaatsen. In ons geval is dat nu 5,9l/100km ofwel 1 op 17. Voor mij is dat volkomen acceptabel. Eén van de ritten naar Twente heb ik gereden op de Eco-stand in combinatie met cruisecontrol. Bij een wat meer onverwachte inhaalactie is versnellen dan echter een behoorlijke uitdaging, terwijl dat juist de reden is om deze motor gekozen te hebben. Ik denk dus dat ik in het algemeen die Eco-modus laat voor wat hij is. Dat zal misschien een iets negatief effect hebben op het verbruik, maar dat is dan wat het is.

Dan nog wat mopperpunten die eerder aan de orde geweest zijn:
- Microfoon nog niet opgepakt. Wel weet ik inmiddels dat ik mijn vriendin (met Android) prima kan verstaan als zij mij vanuit de auto belt. Ik heb een iPhone; wellicht heeft het daar wat mee te maken.
- Radio is verder niet in te stellen in combinatie met achteruit rijden: jammer dan.
- Mijn 'klacht' over de cruisecontrol blijft, misschien toch eens naar gaan vragen bij de dealer.
- Rempedaal is me niet meer opgevallen, zal dus wel opgelost zijn.

Al met al ben ik blij met onze aanschaf. Geen idee hoe deze Clio met de 0.9 motor rijdt, maar deze 1.2 is wat mij betreft een aanrader.

Bijna een jaar verder

  • 42.315 km
  • 21 mei 2021

Het is nu mei en we hebben de Clio ongeveer een jaar in bezit. In die tijd hebben we er toch 16.000km mee gereden. Iets meer dan verwacht, maar dat komt ook door een autovakantie die we maakten in plaats van vliegen vanwege, tja, covid. Al met al heeft de auto ons gebracht wat we zochten: betrouwbaar en comfortabel vervoer voor niet al te veel geld. Het verbruik over dit jaar is gemiddeld 1:16,8: lang leve 100km/u! Ik vind dat een prima waarde. De auto is probleemloos, op één ding na, waarover zometeen meer. In ieder geval geen elektrisch malheur, het ding start altijd, niks aan de hand dus.

De auto heeft bij de dealer een beurt gekregen en daar is ook gekeken naar een klacht die zich voordeed. De auto ging subtiel stotteren en wilde niet lineair versnellen: tamelijk irritant. De diagnose van de dealer was dat dit het gevolg was van vervuiling van de kleppen en het inlaatkanaal. Als ik zo lees op internet is dit een vaker voorkomende klacht bij moderne motoren, hoewel de Renault-motoren er niet om bekend staan. Dit issue is aangepakt met een granulaat reiniging van het hele systeem. Ik moet zeggen: absoluut een wereld van verschil. De motor loopt veel soepeler, stiller, wil makkelijker versnellen en het gestotter is verdwenen. Ik ben dus erg blij met deze oplossing. Nog plezieriger is dat deze behandeling is uitgevoerd onder garantie. Prima service van de dealer!

Hiermee is de Clio weer de auto zoals 'ie ooit bedacht was, vermoed ik: gewoon een prettige, volwassen en toch ook ruime auto. Ik vind het nog steeds niet echt een vlot ding, maar dat maakt eigenlijk ook niet uit. Prima auto dus, we rijden verder.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Clio? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Clio
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Renault Clio

INFO
Renault
Renault
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 324
Bekijk nu ⟩
Alphabet
Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 399
Bekijk nu ⟩
Renault Clio in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Renault Clio Estate 0.9 TCe Intens Clima Trekhaak Navi Pdc Cruise Lmv Telefoon

    Renault Clio Estate 0.9 TCe Intens Clima Trekhaak Navi Pdc Cruise Lmv Telefoon

    • 2018
    • 102.510 km

    € 12.395

    Renault Clio TCe 130 EDC Automaat Intens | 360 cameras |

    Renault Clio TCe 130 EDC Automaat Intens | 360 cameras |

    • 2019
    • 36.604 km

    € 19.945

    Renault Clio TCe 120pk S&S Bose

    Renault Clio TCe 120pk S&S Bose

    • 2017
    • 54.920 km

    € 14.950

Meer Renault Clio occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Clio V: Prijzen bekend

    197
    • 2 november 2020

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Clio specificaties
  • Renault Clio occasions
  • Renault Clio video's
Advies en informatie
  • Renault Clio tests
  • Renault Clio gebruikersreviews
  • Renault Clio index
PREMIUM
Volkswagen Polo - Ford Fiesta - Renault Clio

Volkswagen Polo - Ford Fiesta - Renault Clio

De nieuwe Volkswagen Polo voldoet in alle opzichten aan de verwachtingen. Niet spannend of...

Lees meer
 

Renault Clio reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 120 Limited (2017)

    Renault Clio TCe 120 Limited (2017)

    2
    • 19 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 120 Limited (2017)

    Renault Clio TCe 120 Limited (2017)

    7
    • 8 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 120 Limited (2018)

    Renault Clio TCe 120 Limited (2018)

    14
    • 7 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 90 Energy Limited (2017)

    Renault Clio TCe 90 Energy Limited (2017)

    10
    • 7 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 90 Energy Limited (2018)

    Renault Clio TCe 90 Energy Limited (2018)

    3
    • 11 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Clio RS (2018)

    Renault Clio RS (2018)

    10
    • 25 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 90 Energy Intens (2017)

    Renault Clio TCe 90 Energy Intens (2017)

    • 25 september 2017
meer reviews
Renault Clio R.S. - Op de Rollenbank

Renault Clio R.S. - Op de Rollenbank

Emiel van Nieuwkoop is geen onbekende bij Beek Auto Racing. “Ooit had ik een Renault Trafic....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Renault introduceert speciale uitvoering voor (plug-in) hybride modellen

    Renault introduceert speciale uitvoering...

    15
    • 1 juni 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar ... een occasion voor gezin met twee jonge kinderen

    Op zoek naar ... een occasion voor gezin...

    112
    • 26 mei 2022
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    27
    • 16 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens (2016)

    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens...

    2
    • 17 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens (2018)

    Renault Clio Estate TCe 90 Energy Intens...

    • 10 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel Intens (2020)

    Renault Clio TCe 100 Bi-Fuel Intens (2020)

    4
    • 2 januari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    1
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Renault Laguna III - Facelift Friday

    Renault Laguna III - Facelift Friday

    44
    • 24 juni 2022
  • Achtergrond
    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken tweedehands markt

    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken...

    95
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Kleine update voor Renault Zoe

    Kleine update voor Renault Zoe

    23
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech Electric bekend

    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech...

    101
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    38
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden