Renault Clio TCe 90 Energy Limited (2017)

autoreview

Renault Clio TCe 90 Energy Limited (2017)

Signalement

UitvoeringClio TCe 90 Energy Limited
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf23.000 km
KM-stand laatst50.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Andere auto

  • 23.200 km

Na 1,5 jaar met heel veel plezier een een Alfa Romeo MiTo 1.3 Jtdm gereden te hebben werd het tijd voor wat anders. Omdat ik voor mijn werk niet meer zoveel hoef te rijden was de noodzaak voor een diesel niet meer aanwezig. Best een tijdje aan het zoeken geweest omdat ik het liefste weer een Alfa Romeo wou kopen, maar wel een met 5 deuren. Een benzine MiTo was dus geen optie en ik vond de prijzen voor een Giulietta te hoog of ze hadden al een behoorlijke kilometerstand. Bij toeval kwam ik een Renault Clio tegen bij Terwolde in Groningen.

Wat mij vooral aansprak was de lage kilometerstand en het bouwjaar. Gebeld om een afspraak te maken waarna bleek dat de auto die ik gezien had nét verkocht was. Gelukkig hadden ze nog een Clio staan met iets meer op de teller (23200 km). Op zaterdag ochtend erheen gegaan voor een proefrit. We werden vriendelijk ontvangen met een kop koffie. Na kort met de verkoper gesproken te hebben zijn we naar de auto gelopen. Hij zag er keurig uit, vrijwel geen gebruikerssporen te zien. Ik kreeg de sleutel voor een proefrit.

Eenmaal in de Clio vielen mij de erg prettig zittende stoelen gelijk op. In de MiTo was ik erg verwend met lederen (sport)stoelen maar de stoelen in de Renault zitten nog comfortabeler, wat vooral te danken is aan de lendesteunen. Alles ziet van binnen een stuk moderner uit ten opzichte van de inmiddels op leeftijd zijnde MiTo. De Limited uitvoering met o.a. getinte ramen en 16 inch lichtmetalen velgen staan de auto goed. Na een korte proefrit was ik al snel verkocht, dit moest hem worden. De auto stuurt erg prettig, stoelen zitten lekker, opvallend meer ruimte dan in de MiTo en een motor (0.9) die genoeg pit heeft zeker als de motor meer toeren maakt. Met toch wel wat pijn in mijn hart heb ik afscheid genomen van de Alfa Romeo MiTo waar ik in 1,5 jaar toch 55.000 prettige kilometers in gemaakt heb zonder dat hij mij één keer in de steek heeft gelaten. Twee weken later kon ik de Renautl Clio ophalen.

Inmiddels heb ik hem bijna 3 weken in mijn bezit en heb ik er een goede 2.000 kilometer in gereden Tot op heden geen irritatiepunten kunnen ontdekken behalve wat meer windgeruis dan ik gewend was in de MiTo. Vooral wanneer de wind van opzij komt. Het verbruik valt mij wel iets tegen (7,4 liter/ 100 km), al moet ik zeggen dat ik vooral snelweg kilometers heb gereden waarbij ik niet op het verbruik gelet heb. Er zit een ECO stand op alleen vind ik die niet prettig rijden. Met de ECO stand aan zit er totaal geen pit in en is even snel een auto inhalen er niet bij. Voor het verbruik zou het wel een stuk beter zijn.

kleine update

  • 28.000 km

Inmiddels bijna 5.000 km gereden, wat mij opvalt is dat het verbruik toch behoorlijk tegenvalt. Gemiddeld haal ik rond de 1 op 12 (vooral snelwegkilometers). Ik heb een tijdje in de ECO stand proberen te rijden alleen vind dat de motor dan helemaal niet adequaat reageert waardoor ik nu eigenlijk altijd in de "normale" stand rij.

Ook ben ik tegen het eerste probleem aangelopen. De kachelmotor maakte nogal wat lawaai hier bleken bladeren in vast te zitten. Daarnaast hoorde ik een gek geluid bij maximale stuuruitslag. Hier bleek een remslang ergens tegenaan te lopen. Dit alles keurig nagekeken en gerepareerd door de dealer (Terwolde in Groningen).

Nieuwe velgen

  • 31.200 km

Om de auto iets meer te onderscheiden van andere Clio's heb ik er andere velgen voor gekocht. Origineel van Renault Drenalic Black diamond 17inch velgen in plaats van 16 inch (zie foto's). De auto ligt nu nog beter op de weg, mede door de bredere banden (205/45/17). Nog altijd erg tevreden over het rijgedrag van de Clio. Wat ik vooral prettig blijf vinden zijn de stoelen die veel steun geven, soepele besturing, koppeling en het schakelen. Het verbruik is iets verbeterd (zit nu rond de 1 op 13) maar blijf ik fors vinden. Een 6e versnelling of iets grotere motor (die er in de nieuwe Clio komt) was wellicht beter geweest voor het verbruik.

Verbruik update

  • 43.000 km

Het verbruik is de afgelopen 10.000 km een stuk vooruit gegaan. Over de afgelopen 9500 km gemiddeld 6.5 liter / 100 km met een gemiddelde snelheid van 70.9 km/h.

50K Onderhoud

  • 50.000 km

Het klinkt vrij saai maar tot op heden bevalt de auto nog altijd goed en is hij probleemloos gebleven. Mis met de harde wind van de afgelopen tijd soms wel wat vermogen voornamelijk op de snelweg (tussentijdse acceleratie).

De onderhoudsbeurt heeft geen bijzonderheden aan het licht gebracht, enkel twee nieuwe voorbanden nodig. Ervoor gekozen deze bij Kwikfit te laten monteren (2x Michelin Primacy 4 á 120,- per stuk), voorlopig kan ik dus weer vooruit.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.