Renault Clio TCe 120 Limited (2018)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio Estate

Signalement

UitvoeringClio TCe 120 Limited
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf11.476 km
KM-stand laatst55.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Clio 1.2 120pk Limited

  • 11.600 km

Bij het zoveelste gebrek aan mijn Polo uit 2002 uitgekeken naar een nieuwe auto. Uiteindelijk gekomen op de keuze tussen een VW Golf uit 2014, een Audi A3 uit 2013 of een Renault Clio uit een nieuwer bouwjaar met een stuk minder kilometers. Met afwegingen als onderhoudskosten, 'een mooie auto willen rijden' en geen oude auto meer te willen, kwam ik uit bij de Clio. Bij de Renault dealer een proefrit gemaakt in de Clio. Dit betrof een Clio 0.9 Zen met 90pk. Qua wegligging een prima auto, maar vermogentechnisch gezien hield het niet over. Invoegen op de snelweg ging gewoonweg traag. Ik wist: hier zal ik me aan gaan ergeren. Na een lange zoektocht uitgekomen bij Herwers in Zevenaar. Hier een proefrit gemaakt in (mijn) zwarte Clio 1.2 Limited met 120pk. Dit reed allemaal een stuk steviger en sneller. Invoegen op de snelweg ging top! En ook tussentijds inhalen op provinciale wegen verliep snel en dus veilig. Mijn keuze was snel gemaakt en heb ik de auto aangeko cht. Uitstekend geholpen bij Herwers, kan niet anders zeggen. Mijn Polo ingeruild op de Clio. De Polo was door een defect eigenlijk niet meer rijdbaar.
Van de verkoper voor de lengte van de rijklaarmaaktijd van de Clio van 10 dagen, kosteloos een luxe Micra meegekregen! Top dus. Uiteindelijk was het dan zo ver: de aflevering! De Clio was van binnen en van buiten gepoetst en de laatste software update voor het multimedia/navigatie systeem was uitgevoerd.

20,000km verder

  • 31.500 km

Na 20.000km was het tijd voor de 2e beurt. In de afgelopen 20.000km is de tijd voorbij gevlogen. Veelal snelwegkilometers. Weinig op en aanmerkingen aan de auto. Geen kraakjes of rammeltjes, wel voor de beurt een hapering gehad. Rond de 2000 toeren of boven de 100km/h leek de auto in te houden. Bij het doortrappen van het gaspedaal hield dit wel op, maar toch vreemd.. Dit aangegeven bij de Renault dealer: er bleek vuil op de kleppen te zitten. Het reinigen hiervan viel netjes onder de fabrieksgarantie, dus ook weer opgelost. Verder de gebruikelijke werkzaamheden, eindstand: €300,- voor het eerste beurtje. Waarschijnlijk moeten de voorbanden over 10.000km wel vervangen worden, merkte de monteur op.

Dan het verbruik: Nu er 100 gereden mag worden en ik ook af en toe buiten de daarvoor gestelde tijden rijd en niet echt persé zuinig aan doe, valt het gebruik van de Clio me erg mee! Volgens de boardcomputer kom ik uit op 6.1/100l, ofwel laten we zeggen 1 op 16. Ik lees weleens reviews van de 0.9 motor die op het zelfde verbruiksniveau presteren als mijn 1.2 TCE uitvoering. Daarvoor hoef je het extra vermogen van 30pk dus niet te laten liggen ;-)

55,000 km

  • 55.000 km

Toch wel een tegenvaller. Na ongeveer 53000km kwam het vervelende haperen van de motor kwam weer terug.. Nu begint het te wrikken. Bij 60000km zou ik mijn grote beurt hebben (AB), maar bij 54000km toch maar de auto weggebracht voor een beurt. Ik werd al vrij snel gebeld met de boodschap: de distributieketting zou los zitten en de motorolie zou erg troebel zijn. Niet echt iets wat je verwacht bij een auto van 2 jaar oud en 50000 op de teller. Nu rij ik voor mijn werk wel extreem veel en dat kwam de 1.2 motor natuurlijk niet ten goede, zo bevestigde ook een van de monteurs. De Clio is dus niet gebouwd op het vreten van kilometers.. Erg jammer, ik had er meer van verwacht. Het laten repareren van de distributieketting zou volgens Renault rond de 3 a 4000 euro kosten (!) Het viel niet meer onder de fabrieksgarantie, maar wel onder coulance. Wat er netto op neer zou komen dat ik 400 euro zou moeten betalen voor een auto die naar mijn idee al vanaf het begin af aan al niet goed liep.
Op dit punt aangekomen heb ik geen vertrouwen meer in de Clio en ben ik aan het overwegen de auto in te ruilen op een wat groter exemplaar die mijn hoge kilometrage wel aan kan..

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.