Renault Clio Sport 2.0 16V F1 Team (2007)

autoreview

Renault Clio Sport 2.0 16V F1 Team (2007)

Signalement

UitvoeringClio Sport 2.0 16V F1 Team
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf29.000 km
KM-stand laatst37.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indrukken

  • 29.400 km

Gisteren de Clio opgehaald. Pluim in de eerste plaats voor Renaultdealer van Kerkhof-Visser voor de uitmuntende service.

Dan de auto. De rit naar huis is erg goed bevallen. De stoelen vallen me enorm mee, ze zijn helemaal niet hard zoals hier en daar op internet wordt gesuggereerd. Ook de vering is niet te stuiterig. Ik heb weleens in auto's gereden waarbij het lijkt alsof je op een houten plank zit. Dat is hier dus echt niet het geval. Genoeg comfort, ook voor de langere ritten. Gewoon met het verkeer mee rijdend merk je niets van het geweld dat je onder de kap hebt, maar zogauw je even vlot wilt invoegen is het vermogen ook direct beschikbaar. Verbruik over de eerste 400km is 1 op 12, en dat vind ik heel netjes. Natuurlijk zal dit nog wel wat stijgen, aangezien ik niet altijd op de snelweg te vinden zal zijn. De auto ziet er van binnen en van buiten erg verzorgd uit en de kleur in uitmuntend. De auto is als extra uitgerust met xenon, Cabasse systeem en handsfree-card, en dat maakt de stap vanuit mijn Scenic niet zo heel groot. Qua uitrusting dan he! Het betreft overigens nr. 264 in een gelimiteerde serie. Dus, voorzover de eerste indrukken. En oja, koppendraaier!

TWee weken verder

  • 29.700 km

Inmiddels twee weken verder. En inderdaad, in dagelijks gebruik is het verbruik gestegen tot 1 op 9. Maar dat is naar verwachting, dus dat is geen verrassing. Ik heb inmiddels wat aanmerkingen op de auto:

-Op de carbasse-radio is geen audio-connection-box aan te sluiten. Dat is erg jammer, want ik ben niet van de cd's. Maargoed, dan maar weer wat cd's branden en die in de 6cd-wisselaar duwen.

-Ik mis in de kofferbak een apart opbergvakje. Al is het maar 5cm bij 5cm, dat was al handig geweest. (Opgelost: Heb een bergvak gekocht. Dit hangt onder de hoedeplank. Perfect! origineel Renault item!)

-Verder alleen maar plezier en genieten. Ik ben niet zo'n racer, dus vind ik het fijn dat je met deze auto ook heel normaal kunt rijden. En als het nodig is, dan is het vermogen direct beschikbaar.

-Het geluid is prachtig, rond de 3000rpm een heerlijke grom en boven de 4000rpm lekker snerpend.

Lekker laten rollen

  • 31.000 km

De km-teller staat nu op 31.000. Zoal te zien is rij ik dus niet super veel met de clio. Ongeveer twee keer per week mee naar het werk en zo nu en dan in het weekend.

Het eerste probleem heeft zich geopenbaard en is ook direct door de dealer onder garantie opgelost. Het gaat om de schuimrubber vulling van de passagiersstoel, deze was gescheurd. Dat kun je niet zien, maar de bolster van de stoel was wel opeens zeer hard. Maar dat is dus onder garantie gerepareerd. Overigens zijn er meer problemen met de Recaro's te vinden op internet.

Ik heb de auto inmiddels laten chippen. Het voordeel hiervan is dat hij in koude toestand nu iets lekkerder draait en dat het momentum iets verhoogd is over het gehele toerengebied.

Het verbruik ligt over dik 2000 km op 1 op 10,5. Dus daar valt mee te leven.

Wat kleine updates...

  • 33.000 km

Na wat sparen heb ik inmiddels wat kleine updates aangebracht, die het totaalbeeld van de auto niet verpesten:

- 18" Megane RS velgen met 225/35 Falken rubber (prijs-kwali keuze)
- Milltek uitlaatsysteem
- interieurdelen gedeeltelijk met carbon laten overtrekken.
- K-tec paneelfilter
- K-tec sprintspoiler
- Ecu-upgrade (om het effect van het filter en de uitlaat beter tot zijn recht te laten komen.)

Verder doet de auto lekker zijn ding. Geen problemen, geen gekke zaken, helemaal niets. Ben alleen nog steeds op zoek naar een goede vervanging voor de lange originele antenne, aangezien de vervanging die ik nu heb geen goede ontvangst heeft.

Update

  • 34.000 km

-Tijdje terug is de bekleding van de passagiersstoel onder garantie vervangen. Inmiddels is ook de bekleding van de bestuurdersstoel aan vervanging toe, dus die staat in bestelling.

-Sind 3 tankbeurten tank ik alleen nog maar Shell V-power Racing 100. En nu vraag ik mezelf: Waarom heb ik dat niet eerder gedaan??? Hij rijdt merkbaar beter, reageert alerter op het gas en lijkt veel 'gladder' te lopen. Aanrader dus!

Winter

  • 35.900 km

Door de sneeuw en het zout komt de Clio bijna niet de garage uit. Toen ik laatst toch even een blokje om ging gaf de boardcomputer aan dat het tijd voor onderhoud was. Leek me sterk, aangezien ik er 6.500km mee heb gereden sinds aanschaf. Navraag leerde me dat het ingesteld is dat die melding na één jaar of na een bepaald aantal km's naar voren komt. Ik heb de auto bijna één jaar, dus dat is dan logisch. Aangezien ik de Clio pas in april/mei voor een beurt ga brengen, heb ik even de melding laten verwijderen bij Renault. Zo gepiept, top service. Verder is de Clio tegelijkertijd bij de Renault-dealer vóór 13mm en achter 18mm verlaagd, om de 18" Megane wielen nog iets te compenseren.

Probleem(pje): Na langer stilstaan (1-2weken) heeft de auto wat moeite om de handsfree-kaart te herkennen. Een keer moest ik de auto zelfs handmatig openen. Ik heb gelezen op internet dat deze kaart wordt opgeladen in de kaarthouder, dan kan het probleem verklaren. Maar ik zal het eens navragen, want ik geloof dat niet zo direct.

Beurt en te koop

  • 37.400 km

De Clio heeft de 40.000km beurt gehad, een aantal weken terug. Allemaal zonder probleem overigens. Nu heb ik de auto te koop staan, ik ben langzamerhand toe aan wat anders.

Verkocht

  • 37.800 km

De Clio is verkocht, heb er veel plezier van/mee gehad. Voorlopig in de Kangoo rondtuffen, we zien wel weer wat ervoor in de plaats gaat komen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.