Renault Clio Sport 2.0 16V (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio Sport 2.0 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 72.897 km |
KM-stand laatst | 144.965 km |
ERVARINGEN
- 144.965 km
In mei 2002 vond ik het tijd voor een eigen auto. Ik was eigenlijk naar een \'gewone\' Clio aan het
kijken toen ik deze tweedehands Clio Sport zag staan bij Renault dealer Stam in Utrecht Overvecht.
Ik was eigenlijk meteen verkocht, en na de proefrit wist ik het zeker: dit bommetje moet ik
hebben.
Ik heb met veel plezier 3,5 jaar in deze auto gereden. Het is erg prettig om zoveel vermogen in
zo\'n klein licht autootje te hebben. Op de Duitse autobaan ook uitgeprobeerd wat de top was en
de naald bleef steken op 235, maar daar zal wel enige afwijking in zitten. Motor maakt in z\'n 5 nog
redelijk wat lawaai, maar ik heb me daar nooit echt aan kunnen storen, zelfs niet op langere ritten.
Waar ik me wel aan heb lopen ergeren zijn de rammeltjes uit het interieur. Vooral de achterklep
had er een handje van om een irritant rammelend geluid te maken wat verschillende keren door de
dealer is verholpen.
Er zat ook een erg prettig ingebouwd navigatiesysteem in dat ik op veel buitenlandse reizen goed
heb kunnen gebruiken. De standaard Xenon lampen zijn ook erg fijn, zou nooit meer een auto
zonder willen.
Een aantal keren ben ik met de Clio het circuit op geweest. De eerste keer onder begeleiding van
een instructeur. Op het circuit merk je pas echt waar de limieten van deze Cio liggen. De
wegligging is echt fantastisch je kan echt lekker hard door de bochten.
Wat betreft het onderhoud: remschijven voor tot twee keer toe vervangen en achter één keer en
de remblokken los daarvan ook nog een aantal keren moeten vervangen. Uitlaat was na 3 jaar ook
een keer aan vervanging toe.
In oktober 2008 heb ik de auto bij Renault dealer Van Ramshorst ingeruild voor het nieuwe model
Clio Sport.
PROBLEMEN
- 144.965 km
Binnen een week had ik een probleem met de uitlaat. ik ben geen techneut, maar het was iets met
de tussenschotjes in de uitlaat. Dit is door de dealer verholpen.
Grootste probleem was een defecte oliepomp waardoor er motorschade is ontstaan omdat ik de auto
niet snel genoeg aan de kant heb gezet. Onder garantie is door de dealer toen een nieuwe motor in
gezet. Dit duurde een aantal weken omdat de motor helemaal uit Frankrijk moest komen.
Radio cd-speler is een keer defect geweest.
Buiten garantie is een van de lekkende koplampsproeiers vervangen.
Verder nog een aantal kleinere probleempjes die binnen garantie zijn verholpen.
Edit: domme typefout verwijderd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Clio
