Renault Clio Estate TCe 120 Intens (2018)

autoreview

Renault Clio Estate TCe 120 Intens (2018)

Signalement

UitvoeringClio Estate TCe 120 Intens
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst5.150 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste nieuwe auto!

  • 9 km

Na jaren in diverse gebruikte auto's gereden te hebben, is het dan eindelijk zo ver! Voor het eerst een nieuwe! En dat moest een Clio worden, aangezien ik die vanaf de introductie al geweldig vind om te zien.
Daarnaast heb ik al jaren 'iets' met Renault. Ondanks eerdere ervaringen met een Renault Scenic (reed fijn, maar nog nooit zoveel gedoe gehad met een auto) heb ik alle vertrouwen in de sterk verbeterde betrouwbaarheid van Renault en de Clio in het bijzonder. Ervaringen binnen de familie met diverse nieuwere Renaults, waaronder ook de Clio, bevestigen dit gevoel.
En aangezien we vorig jaar met een Clio van familie op vakantie naar Italië zijn geweest wisten we het zeker! Een Clio gaat het worden. Maar dan wel een Estate, want die heeft extra ruimte voor de kampeeruitrusting. En door het jaar heen is extra bagageruimte ook best vaak heel erg fijn.

Een Clio dus. Een beetje onderzoek vooraf gedaan en besloten voor een TCe 90 Limited te gaan, maar dan wel met andere velgen. Die waren op voorraad en we wilden snel rijden. De Limited heeft in principe alles wat je nodig hebt, alleen de lichtmetalen velgen vind ik niet om aan te zien. Bij de dealer samen met mijn partner onze wensen besproken en een offerte laten maken. Niet verkeerd. Echter attendeerde de verkoper ons erop dat we voor nagenoeg hetzelfde bedrag ook het model uit de showroom konden kiezen. Dan zouden we wegrijden in een TCe 120 Intens met het GT-line pakket. Privacyglass en een middenarmsteun waren dan niet aanwezig, maar dit kon als optie nog toegevoegd worden.
Om een lang verhaal kort te maken, de keus was snel gemaakt! En daar hebben we geen moment spijt van gehad.
Wat een fijne motor! De uitrusting van de Intens is ook een stuk beter (o.a. automatische airco, handsfree Renault-card, led-verlichting, regen- en lichtsensor) En de GT-line maakt de uitstraling net even wat bijzonderder. Keus in kleur hadden we natuurlijk niet, maar Rouge Intens staat de Clio fantastisch!
De auto kon een week voor onze vakantie afgeleverd worden. Gelukkig, want we wilden graag met Clio onze reis gaan maken.
Vlak na aflevering bleek dat de inklapbare buitenspiegels niet werkten, dus dat zou gelijk de volgende dag in orde gemaakt worden. Helaas moest het hele deurpaneel gedemonteerd worden en zat er meer werk aan dan de dealer in eerste instantie verwachtte. In overleg besloten dit dan maar na de vakantie in orde te maken. Het is geen groot probleem, maar het is natuurlijk wel jammer om een nieuwe auto te hebben waarbij iets niet werkt. Anderzijds, onze vorige auto (Fiat Grande Punto) had deze optie ook niet, dus eerst maar lekker op vakantie.

Vakantie!

  • 500 km

We hebben in de eerste week 500 km gereden met de Clio en de eerste indruk is zeer fijn! De TCe 120 is een erg prettige motor. Veel rustiger en soepeler dan de TCe 90, maar vooral ook een stuk vlotter. Dat beloofd veel goeds voor de reis naar Italië die we gaan maken.
En de Clio bleek een goede reisgenoot te zijn. Zeer prettige stoelen (GT-line) waarop het prima uit te houden is. En het is heerlijk rijden met deze motor. In Duitsland op de Autobahn, in Zwitserland door de bergen, de Clio vliegt erover heen met het grootste plezier.
Als we thuis komen staat de teller van de Clio op 4000. Ook tijd om eens te kijken naar het verbruik van de auto. Na de vakantie blijkt het verbruik rond 1:16 uit te komen, dat is helemaal niet slecht aangezien we tijdens de reis zeker niet ons best hebben gedaan om zuinig te rijden. De ECO-stand hebben we niet gebruikt omdat deze invloed heeft op de airco. Die koelt dan merkbaar minder. Daarnaast worden de prestaties van motor geknepen en juist die motor zorgt voor het rijplezier.

Spiegels

  • 4.000 km

Na een supervakantie, waarin de Clio ons probleemloos vele kilometers heeft vervoerd, hebben we nog het defect in de inklapbare buitenspiegels.
Deze zijn nu alsnog in orde gemaakt en dat is fijn. Wanneer we bij de auto weglopen en deze op slot gaat, klappen de spiegels nu automatisch in. Ideaal!

Het normale leven,.

  • 5.150 km

De vakantie is alweer even achter ons en de Clio hebben we inmiddels bijna 2 maanden in bezit.
En daar zijn we heel blij mee. De auto is niet alleen op vakantie fijn, maar ook in dagelijks gebruik. De handsfree-card, welke wel al kenden van de Scenic maar de afgelopen jaren niet hadden, is ideaal. Geen gedoe met sleutels, maar gewoon de kaart in je portemonnee. Ook de led-verlichting is erg prettig. Behalve dat het er natuurlijk mooier uitziet met de C-vormige dagrijverlichting, is ook in het donker het zicht erg goed en helder.
Verder is de Estate praktisch in dagelijks gebruik. De dubbele bodem in de bagageruimte zorgt voor een mooie vlakke laadvloer waar de boodschappen met gemak ingeladen kunnen worden. De paraplu en de gevarendriehoek liggen mooi onder de laadvloer (de ruimte daar is verassend groot!).
In het geval van wat grotere spullen is de achterbank eenvoudig neerklapbaar en ontstaat een mooie vlakke laadvloer met genoeg ruimte.
Voorin zit je royaal en de bagageruimte is mooi groot. Wanneer je echter volwassen achterpassagiers meeneemt zitten die wat minder ruim. Het lukt prima om met vier (5 kan theoretisch ook) volwassenen plaats te nemen, echter is de beenruimte niet enorm. Daar hebben we de auto ook niet voor gekocht en het blijft een b-segmenter, maar er zijn op dat gebied ruimere auto's.
Om nog even op het verbruik terug te komen, dat blijft rond de 1:16. En dat is helemaal niet verkeerd.
Al met al zijn we erg tevreden met de Clio. En wat is ie mooi..!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.