Renault Avantime 3.0 V6 24V Privilège (2002)

autoreview

Renault Avantime
Renault AvantimeRenault AvantimeRenault AvantimeRenault AvantimeRenault AvantimeRenault AvantimeRenault AvantimeRenault Avantime - interieurRenault Avantime - interieurRenault Avantime - interieur

Signalement

UitvoeringAvantime 3.0 V6 24V Privilège
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf122.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Rij sinds 17 februari in de Avantime 3.0 V6 24V Privilege. De auto is, mijns inziens, uniek qua design & comfort. Wanneer je plaatsneemt in de lederen zetels is het ruimtegevoel en de lichtinval enorm. Het zicht naar voor en zijkanten is goed, het zicht naar achter is ronduit abominabel (je kan tot +/- 6 m door de achteruitkijkspiegel kijken). Het algemeen comfort binnen is dik in orde: airco met gescheiden zones, navigatie, een fijne audio-installatie, cruisecontrol met snelheidsbegrenzer, inklapbare zijspiegels, zelfdimmende achteruitkijkspiegel, supergroot panoramisch open dak (wel te gebruiken tot +/- 80 km/u anders te veel lawaai en wind). Het volledig open rijden (met dak en ramen) is enkel te pruimen tot +/- 70 km/u. Daarboven begint alles wat los zit te fladderen (papier, jas, enz.), dus alles terug dicht en rijden met de airco aan. Het rijden zelf is met deze wagen zeker geen straf. De 3.0 V6 heeft altijd genoeg kracht in huis en doet zijn werk in alle stilte bij normaal cruisen. Bij een iets fellere rijstijl laat hij het typische V-gegrom horen (zeer leuk). Qua verbruik moet je van zulke wagen geen wonderen verwachten. Gemiddeld zit ik rond de 13 l/100 km met een vrij sportieve rijstijl. Het verbruik vermeld ik terloops want de wagen is uitgerust met een LPG3-installatie waardoor het rijden toch vrij goedkoop wordt. ’s Nachts helpen de xenonlampen je veilig thuis te komen. De wagen is perfect voor twee personen, wanneer je twee volwassen passagiers achterin laat plaatsnemen zul je snel commentaar krijgen over verkrampte benen en dat het plaatsaanbod daar niet geweldig is. De wegligging is, mee door zijn brede sloffen (235/50/17), niet minnetjes. Je kan hem gezwind door een bocht jagen, hij zal geen krimp geven. De ophanging van deze wagen is vrij stug, elke hobbel of put wordt doorgegeven en verkeersdrempels houdt hij helemaal niet van. De koffer is met zijn 530 l ruim genoeg. Wat je met deze wagen ook hebt is het bekijks ermee (zeker met alles open). Al bij al ben ik zeer tevreden over deze wagen en hoop hier nog vele jaren plezier aan te hebben (tot nu toe denk ik dat dit geen probleem zal zijn).

Voordelen:
- eyecatcher
- algmeen comfort en stilte
- krachtige motor
- wegligging

Nadelen:
- plaats achterin
- ophanging
- zicht naar achteren

PROBLEMEN

Heb een maand na aanschaf de uitlaat en 4 banden laten vervangen (totaal van rond de 2000 euro). Voor de rest het reguliere onderhoud.

Voor de rest niets, de wagen starten en hij rijdt als een zonnetje.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.