Renault Avantime 2.0 16V Turbo Expression (2003)

autoreview

Renault Avantime 2.0 16V Turbo Expression (2003)

Signalement

UitvoeringAvantime 2.0 16V Turbo Expression
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf150 km
KM-stand laatst40.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Expression

  • 500 km

Hoe vind je zo iets? Ik was van plan onze Skoda Octavia helemaal op te rijden, maar toen kwam ik deze Avantime tegen die nog helemaal nieuw was. De teller stond op 150km en de geur van een nieuwe wagen hing er nog in....

Aangezien ik een fan van deze wagens ben (zie mijn andere review) was dit natuurlijk een buitenkansje.

Het model was het absolute basismodel dat Renault ooit geleverd heeft. Gelukkig zitten er parkeersensoren en automatische airconditioning als optie op de wagen. Het enige dat ik mis is eventueel de cruise-control, maar dat is altijd nog after-market aan te brengen.

De 2 liter is verbazend vlotter dan ik gedacht had. In vergelijking met de V6 wel duidelijk wat slomer, maar wel een stuk rustiger cq vloeiender. Het verbruik zal ook wel iets gunstiger zijn dan de V6, wat op zich ook een voordeel is.

*UPDATE*

Het verdient inderdaad wel enige uitleg hoe het kan dat deze oude wagen (2003!) nog maar zo weinig op de teller heeft staan. Ik heb hem gekocht van een heuse verzamelaar. De auto heeft daar altijd netjes binnen gestaan, gewoon om naar te kijken. Het is dan ook een aparte verschijning ;)

Vrijdag gaat hij voor een kleine beurt met oliewissel etc. want dat zit er ondertussen ook al 8 jaar in.

  • 18.000 km

Het mag geen verrassing zijn, maar de eerste 18k km's zijn zonder problemen verlopen. De auto voelt en is gewoon nog nieuw. Ik doe mijn best hem zo goed als nieuw te houden door er zuinig mee te rijden en de lak goed in de wax te houden.

De 2.0T motor voldoet ook prima aan mijn eisen. Had gedacht dat deze wellicht wat aan de kleine kant zou zijn, maar dit valt reuze mee. De V6 trekt wat lekkerder een heuvel op maar de 2.0T weet zich zeker wel raad met het gewicht van de wagen.

Geen vuiltje aan de lucht

  • 40.000 km

Nu de teller de 40.000 gepasseerd heeft is er nog steeds niets aan de hand. Logisch zou je zeggen, maar ondertussen is de wagen ook al 10 jaar oud natuurlijk, dus wat last van uitgedroogde rubbers of iets dergelijks had mij niet geheel ongeloofwaardig geleken.

Nog steeds heel erg blij met deze wagen! Rijdt fantastisch en comfortabel en is nog steeds een blikvanger tussen de grijze sleur.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens