Renault 4 E-TECH comfort range techno (2025)

autoreview

Renault 4 E-TECH comfort range techno (2025)

Signalement

Uitvoering4 E-TECH comfort range techno
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst350 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van 2 naar 1, met een 4

  • 350 km

De luxe van twee auto's... fijn. Maar er komt een moment dat je denkt : moet dat nou nog?

Een 2021'er Fiat 500E (elektrisch dus) en een Toyota CHR 2017 hybride staan er voor de deur. De Toyota blijkt vooral veel stil te staan, zoveel dat de 12volt accu af en toe leeg was. Die weg dus?... maar dan blijft alleen die 500 over, geen fietsen mee, niemand achterin. Nee dus.
De 500 weg dan? Nee, elektrisch rijdt superfijn en wij kunnen thuis laden. En terug naar benzine gaan we niet doen.
Conclusie: allebei weg voor één nieuwe elektrische auto.
'Eisen'lijstje
- Minder dan €40.000,- nieuwprijs.
- Niet té groot. (parkeerplekken zijn al zo klein, MRB etc)
- Plek achterin voor (incidenteel) 2 volwassenen.
- Er moet een trekhaak op kunnen.
- Geen Chinese EV.
- Dealer in de buurt.
- +/- 400 km WLTP is dikke prima voor ons.

Dan... zoeken op internet, lijstjes, prijzen etc. Om diverse redenen vele afvallers en 2 kanshebbers.
Een Volkswagen ID3 52KWh Limited Edition en een Renault 4 E-Tech Techno ook met 52KWh. De VW begint bij 30K en de Renault 35K...
In eerste instantie dus naar Volkswagen geweest, want dat leek de betere aanbieding voor net geen 30K. En dat is het in eerste instantie ook. Maar daar werden we een beetje half/half geholpen en gingen we naar huis met dingen die we eigenlijk al wisten. Een proefrit was op dat moment ook even niet mogelijk. Meteen door naar de Renault dealer vlakbij dan maar.
Die proefrit konden we bij Renault wel meteen maken, waardoor het geheel ietsje meer vaart kreeg.

Bij thuiskomst alles naast elkaar gelegd en toen bleek dat er bij de ID3 best wel wat kruisjes op de optielijst gezet moesten worden en er geen echte trekhaak op kon. Hooguit eentje voor een fietsendrager. Dan kom je dus ook op €35.000,- maar dan heb je nog steeds geen 3-fase boordlader (ook niet als optie) en kan je 'maar' met 7,2 KW thuis laden in plaats van 11. Dat is dus gewoon een stap terug want dat kan de Fiat wel. En dan nog is het een....tja...ID3 zoals'ie al 5 jaar rondrijdt. Wel lekker ruim van binnen! Maar dat was in ons geval niet genoeg dus.

Want de Renault 4 vinden eigenlijk gewoon véél leuker. Op de 4 zit wel een warmtepomp standaard, en een achteruitrijcamera, en one pedal drive, en flippers voor regenereren aan het stuur. OK...hij is wat minder ruim voor inzittenden, maar groot genoeg voor ons. Zeker de kofferbak van 420 liter! Daarbovenop kwam de offerte financieel ook veel beter uit en was de keuze dus snel gemaakt. Een Renault 4 E-Tech Techno 52KW in bleu nuage graag.
3 Maanden levertijd ongeveer meneer/mevrouw. En dat klopte bijna tot op de dag af. 17 Juli besteld en 24 oktober afgeleverd. Net een week nu dus in ons bezit.

Eerste indrukken:

Ik kan er nog niet zo veel van maken na 350 km, maar een eerste indruk kan al wel.
Die is super!. Lekker stil, rijdt solide met een multi-link achteras. De rijhulpjes kan je in een persoonlijk menu instellen en met 1 echte knop aan/uit zetten. Geen gedoe in het scherm dus. Nou moet ik zeggen dat het signaal voor de snelheid erg zacht is en er prima mee te leven valt. wat dat betreft staat eigenlijk alles aan nu en hebben we nog niet de neiging gehad om uit te zetten. Het werkt eigenlijk gewoon. Dus zo kan het ook!
Even wennen aan de 3 stengels aan het stuur rechts. Bovendien geen P-stand in de hendel, maar die gaat er automatisch op bij uitzetten of deur open. De avatar 'RENO' hebben we voorlopig uitgezet. Daar werden we een beetje pffff van. Er valt van alles in te stellen qua bediening. Geluidsterkte richtingaanwijzer bij voorbeeld...even op laag zetten. Die is anders erg aanwezig. Maar ook de zwaarte van de stuurbekrachtiging is apart instelbaar.
Gelukkig gaat hier het multimediascherm bij ingeschakelde verlichting niet op de nachtstand. In onze Fiat wel, reed je overdag met ingeschakelde dimlicht dan was je navi kaart altijd donker...irritant.
Minpuntjes ook, als de voorstoelen laag staan gaan er bijna geen schoenen onder achterin...tandje omhoog dus als dat nodig is. En af en toe een doorslippend voorwiel in krappe bochten in stand Comfort of Sport. In Eco nergens last van, maar dan is'ie wel wat gezapig qua acceleratie. Prima stand om in het rijtje mee te tuffen, tot 115 km/u gelukkig. De Fiat deed dat maar tot 80 en dat was vervelend qua woon/werk. Die moest elke keer toch uit Eco.
Het verbruik gemiddeld is nu 14,7KW/100 km, voor zover dat nu al wat waard is.
De sterren hier onder zijn een beetje prematuur, maar je moet wat invullen...al met al een fijne auto!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault 4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.