Renault 21 Nevada TL (1992)

autoreview

Renault 21 Nevada

Signalement

Uitvoering21 Nevada TL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf95.600 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Via www.grootgezin.nl ben ik op het idee gekomen dat deze auto misschien wel wat voor mij zou kunnen zijn: het is eenvoudigweg de auto met de laagste prijs per liter bagageruimte. De eerste generatie was niet al te betrouwbaar, dus er kleeft een twijfelachtige reputatie aan de 21 Nevada, maar de Phase II zou praktisch vrij zijn van kwaaltjes.

Korte tijd later stond er een Nevada (TL-uitvoering) in een advertentie in het plaatselijk krantje. Een garagebedrijf op letterlijk een steenworp afstand bood "m aan voor 1750 euro; iets meer dan één Euro per liter laadruim. De spatschermen hadden wat deuken, maar alle rekeningen zaten er bij. De knoop was snel doorgehakt.

Tot mijn verbazing bleek-ie een stuk zuiniger te zijn dan m"n Golfje. Ik sta elke ochtend en middag een tijdje in de file, maar het vebruik na bijna een jaar bezit is 1 op 12,6 (7,95 l per 100 km) en da"s beslist keurig voor een auto van dit formaat.
De ruimte in de auto is z"n allersterkste punt; als het er niet in kan, dan kan "t op de imeperiaal en als "t er niet op kan, dan kan het er achter, want de auto heeft een trekhaak.
Pas geleden kocht ik een nieuwe wasmachine en tot m"n verbazing hoefde de achterbank niet eens naar beneden, zoveel ruimte zit er achter de achterbank! Daar kon een kennis met zijn nieuwe Audi A6 Avant niet tegenop!

Ook positief is het comfort aan boord; jammer is wel dat er zo weinig afsluitbare vakken zijn; daardoor slingert er nogal wat door de auto.
Wat me verder niet zo bevalt zijn de "Europa"-stickers, de "striping" op de auto en de te kleine wielen. Verder heeft-ie zó weinig accessoires dat er bijna niks kapot KAN gaan. Ook is het jammer dat het geen "Familiale" is, want binnenkort zijn we met z"n zessen.
En tenslotte mist-ie elke uitstraling. Hoeft van mij ook niet, want dat hebben ik en m"n gezin al genoeg van zichzelf ;-)
De achterkant van de auto, met "rondom glas", maken de auto trouwens best wel karakteristiek. Maar een echte klassieker zal het volgens mij nooit worden. Een gewaardeerd werkpaard is het echter wèl.

PROBLEMEN

1. Een slippende V-snaar, veroorzaakt door een loszittende bout (zelf ontdekt en verholpen)
2. Een minuscuul gaatje in een koelslang (gratis vervangen door de ANWB wegenwacht)
3. Nieuwe einddemper voor de uitlaat (215 Euro)
4. Pen van het achterklepslot (op een sloperij van een donor-Nevada geschroefd; kostte 5 Euro)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.