Renault 21 Nevada TD (1991)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 21 Nevada TD |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1991 |
| Jaar van aanschaf | 1993 |
| KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Heb deze auto in 1993 gekocht (bj 1990/110.000Km), in 1999 verkocht op 260.000Km.
Ruime stationcar, perfecte zit. Gekozen vanwege bagageruimte (voor inklapbare rolstoel) en zit achterin.
Luxe, stuurbekrachtiging, electrische ramen voor, centrale portiervergerendeling met afstandbediening & zonnedak.
Pluspunten: ruimte, comfortabel rijden/zitten.
Verbruik: 1:17, met caravan 1000Kg 1:10.
Minpunten: rumoerige motor, zwak (72Pk/120Nm)
zwakke verwarming.
PROBLEMEN
Geen grote reparaties, bij aanschaf werd de distributie-riem door verkoper vervangen.
Banden voor +/- 75.000 km, achter 90.000Km.
160.000Km : voorschijven en blokken.
180.000Km radiator lek, Hfl 158 zelf gemonteerd.
Bij 220.000 Km weer distributie-riem, met tankophangbanden (doorgeroest). Stond 3 dagen bij dealer vanwege slecht leverbare onderdelen.
1997: complete uitlaat.
Slot achterklep is een waardeloze constructie: kunststof palletje dat slot moet opendrukken. Gaat 3-4 jaar mee, dan breekt het af. Vervangen alleen compleet slot a Hfl 350 (1997) Opgelost door slot op sloop. (1e keer Hfl 75, 2e keer Hfl 25).
Op terugweg van een vakantie 800Km zonder olievuldop gereden (met caravan), kostte (gelukkig maar) alleen 4 liter olie (zat nog 3,5 liter in).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Volkswagen Gen.Urban is autonome auto die in Duitsland al rondrijdt

Elektrische Volkswagen ID Polo nu te reserveren: dit moet je weten

Test: Volkswagen ID Polo - Rijdt een klasse hoger dan de benzine-Polo

Volkswagen positief over toekomst: veel nieuwe modellen, sterke groei
