AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault 19 S 1.8 (1993)

autoreview

Renault 19 S 1.8 (1993)

Signalement

Uitvoering19 S 1.8
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf188.000 km
KM-stand laatst272.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kleine omschrijving

  • 272.000 km

Deze auto wordt alleen nog puur ter vermaak gebruikt, vooral voor het circuit en toertochten. Auto heeft vele jaren als trouw vervoer middel gediend, in alle 80.000 km heeft de auto nooit een serieus probleem gehad op een bakwissel bij 210.000 km na.

Auto is nu volledig gestript, motor is op diverse punten aangepast (inlaat,uitlaat, mapping, kleppen) en levert 110 pk aan de wielen.

Ook de stuurbekrachtiging is verwijderd. Verdere plannen zijn het nog verder verlagen van het gewicht door lichtgewicht kuipstoelen, een rolkooi en de motor zal nog een keer vervangen door iets potenters (2.0 16V) met de daarbij behorende aanpassingen (remmerij). Het onderstel is al volledig aangepast, koni geel i.c.m. op maat gemaakte veren, op 16V veerpoten (8v veerpoten hebben neutraal camber, 16v poten hebben een 0,5 graad negatief camber). Torsiestaven achter zijn van een 16V chamade en dus ook stuk stugger als origineel.

Auto heeft met dit onderstel uiteraard weinig comfort.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren