Porsche Cayenne S E-Hybrid (2024)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Cayenne S E-Hybrid |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 24.000 km |
| KM-stand laatst | 24.500 km |
Start
- 24.500 km
De Volvo XC60 T8 ingeruild voor een Porsche Cayenne S e-hybrid. De nodige tijd gestoken in het kiezen van een nieuwe auto. Eerst een aantal elektrische auto's uitgeprobeerd:
- Porsche Taycan: geweldige auto, fantastische prestaties en sublieme wegligging. En vanaf modeljaar 2024 goede range. En door de hoge afschrijving is een jong gebruikt exemplaar binnen bereik. Maar erg lage instap en het is niet een auto waarmee je naar de AH gaat.
- Porsche Macan: uitstekende auto maar op de een of andere manier niet zo opwindend als de Taycan.
- Polestar 3: ook een indrukwekkende auto. Veel vermogen, goede range. Is van binnen vooral hetzelfde als Volvo EX90 (komt te bekend voor)
- Mercedes EQE SUV: luxe maar erg saaie auto
- Audi Q6 e-tron: erg saaie fantasieloze auto
Hybride:
- Mercedes GLE 400: veel luxe, zwart exemplaar zag er indrukwekkend uit. Maar wat een tegenvaller bij de proefrit. Het ding is niet vooruit te branden, zelfs niet in de sportstand. Rijdt als een dronken olifant.
- Audi Q8: hele mooie auto, rijdt uitstekend. Proefrit beviel erg goed maar het dashboard en de schermen en knoppen zijn erg druk en niet erg logisch. De dealer heeft enkel exemplaren staan met gigantische 23 inch velgen. Erg mooi maar heel oncomfortabel en hele dure banden als je ze moet vervangen.
- Porsche Cayenne: een erg indrukwekkende auto en heerlijk om in te rijden.
Het is uiteindelijk de Cayenne geworden. Die is echt een stap voorwaarts tov de XC60. Bij veel van de andere auto's had ik dat gevoel niet.
Net de Cayenne opgehaald bij de dealer. Hij is 1 jaar oud en heeft 24.000 km op de teller staan. Hij is gitzwart met getinte ramen en zwarte voorste lichten. Zwart lederen interieur. Het rijdt heel strak met zeer solide wegligging. Je voelt niet dat het zo'n zware auto is. Mooi rustig dashboard en scherm dat zeer flexibel instelbaar is. Connectie met de My Porsche app werkt erg gemakkelijk. Bij elektrisch rijden klinkt er een (kunstmatig) zoemgeluid. De 6-cylinder motor is erg soepel en klinkt prachtig.
Bij een aantal instellingen even de handleiding (op de app) bekeken. Is niet allemaal even intuïtief. Navigatiesysteem is als je in de auto zit minder flexibel te bedienen; je kunt niet een eindbestemming en diverse tussenstops invoeren. Via de app kan dat wel en die stuurt dat dan naar de auto. Geluidsinstallatie (Bose) is prima.
Ruim voldoende vermogen (519 pk). Verbruik in hybride modus op de snelweg valt mee. Nog geen hele lang afstanden gereden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Waarom de Porsche Cayenne al 23 jaar de benchmark is voor dynamische SUV's

Porsche Cayenne - Back to Basics

Porsche Cayenne S E-Hybrid: beresterke plug-in subtopper

Volvo V60 (2018 - 2025) - Occasion aankoopadvies



