Porsche Boxster S (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Boxster S |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 120.352 km |
KM-stand laatst | 120.352 km |
Kappersauto?
- 120.352 km
De winter 2017/2018 was voorbij en af en toe begon het zonnetje weer te schijnen. Ik had zojuist mijn BMW 330d bj 2008 cabrio goed weten te verkopen.
Ik was klaar voor een nieuw avontuur.
Eerst een nood auto (Peugeot 206 GTI bj 2002) aangeschaft om maar mobiel te blijven.
Mijn god wat maakte dat ding een herrie als je harder dan 100 rijd .
Ik maakte me zelf wijs dat deze auto fiscaal gunstig was en maar o, jee ! Wat is dit een oncomfortabel ding. Voor mij aanleiding om heel snel een leuke auto aan te schaffen.
En die vond ik in een oude liefde (Porsche),
Jaren geleden had ik mijn eerste Porsche, een 930 uit 1988 , tegenwoordig zijn die een fortuin waard maar destijds voor het mij een drama van een auto waarbij de kosten voor onderhoud gigantische opliepen , ik was elke keer een nieuwe Suzuki alto (auto van mijn ex) kwijt aan onderhoud.
Dus deze heb ik noodzakelijker wijs weg moeten doen.
Jaren daarna een 993 C4 bj 1996 aangeschaft . Deze auto was werkelijk perfect nooit extreme kosten met deze auto gehad. Door economische tegenwind moet ik deze auto verkopen en kreeg er tot mijn verbazing meer voor terug dan dat er zelf voor betaald had.
Tot zover mijn ervaringen met Porsches.
Begin 2018 kwam ik dus op het spoor van een m.i. prachtige Boxster S
Na enkele boxsters uitgeprobeerd te hebben was ik helemaal om . Niks kappersauto, nee dit is de meest ondergewaardeerde Porsche ever. Wat een geweldig auto , heerlijk geluid en een wegligging waar een 911 koud van word.
Waar ik met de 930 en de 993 mega onderstuur had vooral als het benzine peil onder een kwart tank (tank zit voor) zat, stuurt de boxster altijd als een scheermes.
De kosten vallen met tot nu toe nog redelijk mee.
-grote beurt
-airconditioning condensatoren
-contactslot
-linker raammechaniek
kosten ca € 3.000,-
Het enige wat ik nog niet heb laten doen is iets doen aan het resonerend geluid uit de boxen die aanzwelt zodra het toerental toe neemt, ik vermoed dat de dynamo daar de oorzaak van is.
Gedurende de wintermaanden staat de staat de auto op stal en haal ik hem 1 keer per 3 weken uit de garage om de accu al rijdend bij te laden.
Een Boxster zonder accuspanning zorgt ervoor dat je ook niet meer bij de accu kunt komen.
16022019 huidige km stand 130.000km
Ik heb de zaken omgezet , de Boxster heeft preventief een IMS/AOS/Koeling modificatie ondergaan puur voor mijn gemoedsrust.
Ik moet er niet aandenken dat mijn tussen lager eruit loopt .
Dit type Porsche schijnt problemen te kennen met tussenlagers naar de krukas, beter bekend als het IMS probleem. Om te voorkomen dat de motor in de soep loopt heb ik dit uit voorzorg laten modificeren.
( kosten ca. € 1.700)
Ik moet zeggen dat het vertrouwen in de auto met grote stappen omhoog is gegaan.
De auto word nu ook gebruikt als een daily car.
Wat is nou mooier dan in een Boxster op en neer te rijden naar kantoor en op klanten bezoek te gaan.
Mijn klanten vinden het prachtig dat ik hierin kom aanrijden en vanuit mijn professie als financieel adviseur is het een mooie opening om uit te leggen wat de fiscale bijtelling van een young timer voor voordelen biedt,
wordt vervolgd!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.