Porsche 911 Carrera Coupé (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 911 Carrera Coupé |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 153.500 km |
KM-stand laatst | 165.000 km |
My First 911
- 153.500 km
Op een regenachtige vrijdagsmiddag de Porsche opgehaald en blij als een kind naar Groningen gereden.
Wat mij opviel was de snelheid en het gemak voor de auto om te presteren.
De wagen staat op nieuwe Pirelli P Zero banden en is perfect onderhouden.
Na de eerste tankbeurt met super 98 valt het verbruik met ritten rond de 30 km mee, 1 op 8,5, but who cares..... I'm driving a 911!!
My First month
- 156.500 km
Een lekker lang weekend de 911 uitgelaten op de autobahn in Duitsland.
Cruisen met 180 km geeft de auto geen krimp en op lege stukken tippen we regelmatig de 250 aan.
Voorwaarde voor de Porsche is goed rustig warmrijden en super 98!!!!
1 keer per ongeluk euro 95 getankt en dat verneem je.
Na dit weekend is mijn vriendinnetje ook om, ze wil ook dat de Porsche blijft.
911 4 ever!!
Herfst
- 159.500 km
Mijn 911 blijft toch mijn grote liefde naast mijn vriendinnetje :-)
Hij wordt deze maanden veel minder gebruikt en staat lekker binnen aan de acculader om de zaken aan de spanning te houden als alarm etc.
De kilometers worden bij voorkeur niet gemaakt in de winter en sneeuw.
Al met al een topper met veel kracht, verbruik rond 1:8.5KM in een mix van stad, snelweg en provinciale weg.
Warm draaien is echt belangrijk, dus de 911 wordt nooit(!) gebruikt voor ritjes minder dan 20 kilometer.
Update 2014 van Pien
- 160.100 km
Na de 911 met bijnaam Pien in maart uit de stalling gehaald te hebben, hebben we weer genoeg snelweg kilometers gemaakt.
Op de lege Autobahn zelf 290km aangetikt, waarbij opvalt dat Pien opvallend stabiel blijft en minder lift heeft in de neus dan een Carrera2.
Het verbruik tijdens die ritten blijft beperkt tot 1 op 9,5km en bij kortere ritten 1:8 km super.
Tijdens de APK vorige week bij Porsche Centrum Groningen is er naast de beurt de multiriem, versnellingsbak olie en differentieel bak olie van de 4 wiel-aandrijving vervangen.
Samen met de bougies en nieuwe ruitenwisserbladen goed voor een rekening van ongeveer Euro 1150,00.
Meer dan een gemiddelde auto, maar toch, voor een 14 jaar oude Pien staat hij er weer top bij.
Het Porsche Centrum heeft overigens top werk geleverd, getuige dat ze verder in de toekomst van de 911 kijken en de auto schoon opleveren.
De komende jaren staan waarschijnlijk de airco warmte wisselaars op stapel, maar de verdere conclusie is dat de Porsche er top bij staat op technisch als cosmetisch vlak.
Kortom, ik ben nog steeds erg happy met mijn Pien, waarbij geniet van elke kilometer die ik rij !!!!
Nieuwe koppeling
- 163.100 km
Een 911 koester je en rij je niet dagelijks als hobby auto.
Hobby's kosten geld en heb ik geweten.
Na een leuk ritje wilde ik de auto weer in de garage zetten.
Bij het inrijden was in 1 keer de koppelingsdruk weg.
Kijken onder de auto was er niets te zien en al pompend bouwde de koppeling weer druk op.
Hierdoor ging ik een paar dagen later naar het servicecentrum, waar de klacht niet geheel duidelijk.
Na een dag kreeg ik het verlossende telefoontje......
Koppeling naar zijn grootje, waarschijnlijk door normale slijtage na 160.000km en wat enthousiaste snelheidsritjes.
Enfin, een paar dagen laten en Euro 1.800,00 armer, rijdt ie weer als nieuw.
Einde oefening en een hele mooie herinnering.
- 165.000 km
Er kwam iemand voorbij en deed mij een heel goed bod op mijn 911.....
Met zaken als studerende kinderen in het achterhoofd werd ik onrustig.
1. Het rijden van een Porsche 911 is en blijft een beleving.....
2.Het kost redelijk wat en ook ik kan het maar 1x uitgeven.....
Dilemma.....
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de deal beklonken, op enkele voorwaardes van de koper.
Hij wilde de auto laten keuren bij het Porsche Centrum Groningen, wat voor mij geen probleem was.
De auto wordt echt op zijn kop gehaald en door het checken van de motornummers, endoscopie in de cilinders etc.
Na 2 uur en een positief besluit heeft hij hem afgerekend en tevreden naar huis gereden.
Na bijna 3 jaar heb ik afgezien de koppeling en beurten een 911 gereden.
Door de waardestijging heeft mij dit uiteindelijk niets gekost en een hele mooie auto ervaring rijker.
Hoezo een 996 niet betrouwbaar?
Nu opzoek naar iets meer Low Budget, met achterwiel aandrijving en nu een cabrio......
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Porsche 911 3.4 CARRERA Cabriolet Handbak Historie aanwezig
- 2000
- 200.376 km

Porsche 911 3.4 Coupé Carrera 4 bj.1999 Autom|Leder|Opendak.
- 1999
- 272.599 km

Porsche 911 3.6 Carrera 4S Coupé |origineel Duits geleverd|schuifdak|zeer nette staat|volledig aantoonbaar onderhoud|
- 1997
- 107.852 km