Porsche 911 Carrera Cabriolet (1994)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 911 Carrera Cabriolet |
---|---|
Versnellingen | 4, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 62.000 km |
KM-stand laatst | 122.000 km |
ERVARINGEN
- 98.000 km
Voor mijn dertigste wilde ik graag een Porsche 911 hebben. Zo gezegd zo gedaan, een aantal reisjes naar Duitsland gemaakt om een aantal dealers te bezoeken en uiteindelijk gevallen voor een prachtige 993 cabrio met blauw rafleer, een blauwe kap en polar silver. De mooiste combi die er volgens mij mogelijk is.
Na een aantal keuringen (RDW e.d.) hem op kenteken gezet en het grote genieten begonnen.
Er zit een soud pakket op waardoor tunnels een prachtige ervaring worden. Geen nieuwere generatie 911 kan er tegenop. Z'n top is 270 wat ik ook regelmatig heb gereden. Wel spannend met de kap open, aangezien ik (nog) geen windschot heb waaien je oren dan bijna van je hoofd.
Comfort is prima, rijd niet als een cart zoals vaak word gedacht, drempels zijn prima te nemen. Stoelen zitten heerlijk al zijn de stoeltjes op de achterbank alleen voor kinderen tussen de 0 en de 6 te gebruiken.
Gebruik valt eingelijk best mee, 1 op 10 met rustig rijden en iets minder bij sportief gebruik. Onderhoud is wel aan de prijs, maar goed dat weet je als je eraan begint. Ik zal deze 911 altijd houden maar een 993 turbo S is nog een model waar ik van kan dromen!
PROBLEMEN
- 98.000 km
Nieuw stuurhuis/remschijven/blokken (beurtje van € 4500
Nieuwe airbag computer € 1000
regulier onderhoud zo'n € 400 per jaar
Accu altijd binnen twee weken leeg, schijnt niets aan te doen te zijn en bij een 993 te horen.
De zomer komt er weer aan
- 101.000 km
Na een lange winter de 911 weer eens van stal gehaald. Hij deed het meteen omdat ik de accu had losgekoppeld waardoor deze niet kon leeglopen.
Even netjes gepoetst en we zijn er weer klaar voor om van het zonnetje te gaan genieten. De aanschaf van het windschot is nog steeds een fijne investering vanuit het vorige cabrio seizoen.
Wel wat problemen met de ruitensproeier, daar het ik vorig jaar een nieuwe pomp in gekregen maar hij werkt nog niet echt lekker. Ga er nog een keer voor naar de garage toe. Dan krijgt hij meteen z'n jaarlijkse beurt zodat we deze zomer geen pech hoeven te verwachten.
Kleine beurt
- 101.266 km
Na een fantastische rally door de achterhoek hield mijn auto af en toe in. Het was toch tijd voor z'n jaarlijkse beurt dus direct een afspraak gemaakt bij de porsche specialist.
Na 4 uur onderzoek bleek dat de massakabel niet goed meer was. Een nieuwe kabel en een kleine beurt verder rijd hij weer helemaal perfect.
Kosten zijn € 1189, maar goed, dan zijn we er weer een jaar vanaf.
De kosten van een kleine beurt bleek € 600 te zijn, de rest was meerwerk.
We gaan weer genieten!!!
Winterstalling
- 106.000 km
Momenteel staat mijn 993 aan de druppellader in de winterstalling. Vroeger moest ik altijd mij accu los koppelen als ik een week niet ging rijden. Gelukkig is dat dankzij de druppellader niet meer nodig.
Even wachten op lekker weer maar dan gaat hij de stal weer uit.
De lente is in aantocht
- 107.000 km
Met de lente in aantocht de 993 weer van stal gehaald. Ondanks een druppellader was de accu toch overleden. Nieuw erin en nu maar weer lekker knallen.
Even een weekend heen en weer naar Inglostad gereden. Hij doet nog steeds 265 echte kilomters op de navigatie.
Enig probleem dat afgelopen weekend optrad is dat het portierslot niet meer werkte. Nu komt er een nieuwe in die € 800 kost.
Komend weekend weer een rally, we gaan hem weer testen.
Dealer of Porsche specialist
- 107.000 km
Mijn 993 moet een grote beurt krijgen maar bij Porsche hebben ze nu een actie waardoor het onderhoud bij de Porschespecialist niet meer zoveel scheeld als voorheen.
1000 bij de specialist en 1300 bij de dealer, wat zouden jullie doen?
Verder heeft de 993 lekker aan de druppellader gestaan tijdens de winter en moet hij over drie weken z'n eerste rally van het jaar gaan finishen.
We hebben er weer zin an.
Wat een heerlijke toer wagen
- 116.000 km
De afgelopen weken weer aardig wat kilometers gereden met de 993. Eerst naar Brussel en daarna naar Duitsland.
Met de kap af heerlijk cruisen is echt zo verschrikkelijk lekker.
Geen onderhoudsproblemen gehad de laatste jaren. Enig minpuntje aan de 993 is het wind geluid als de kap dicht is.
Maar daarom rij ik met name als het lekker zomer weer is.
De handling is echt super en hij gaat heerlijk door de bocht. Wat zo leuk aan deze auto is, is dat je snel het gevoel hebt dat je veel harder gaat dan je daadwerkelijk doet. Je hebt het echte auto rij gevoel.
Hij gaat nooit meer weg!
Grote beurt
- 122.000 km
Na een aantal jaar was het weer tijd voor een grote beurt. Eigenlijk is alles even nagekeken en vervangen. Uiteindelijk 3500 euro moeten afrekenen maar dan kun je er ook wel weer een tijd tegenaan.
Enig punt is dat als je niet veel rijd de accu niet lang meegaat dus die is de afgelopen jaren regelmatig vervangen.
Het zomer seizoen komt er weer aan dus dan mag hij weer vaker van stal.
Een 993 is geweldig voor het echte rijdersgevoel. Een tunnel in z'n 2 in en dan even gas geven is een geweldige ervaring zeker door het sound pakket dat er bij ons op zit.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.