Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1989) #3

autoreview

Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1989)

Signalement

Uitvoering911 Carrera 4 Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf191.000 km
KM-stand laatst196.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf van een 964

  • 191.000 km

[b]05 dec 2010-[/b] Via het porscheforum heb ik een oproep gedaan om mij te helpen bij het zoeken naar een Porsche 964. Het model dat mij eigenlijk altijd al het meeste trok, de laatste 911 met het oer Porsche uiterlijk zoals die jaren gevoerd werd vanaf de jaren '60.


08 dec 2010- Na vele voorstellen en advies kreeg ik een berichtje dat er bij mij in de buurt een 964 stond die eigenlijk op de kleur na totaal niet aan mijn wishlist voldeed.... toch was de vraagprijs en een zeer goede documentatie reden genoeg om er een telefoontje aan te wagen. Na met de man een gesprek te hebben gehad van 30minuten werd mijn enthousiasme alleen maar groter. De auto bleek recent een revisie te hebben gehad en was tevens voorzien van een motor modificatie, als klap op de vuurpijl bleek de auto altijd in onderhoud geweest te zijn bij de garage waar ik de 3.2 ook heen bracht.


21 dec 2010- Na de auto al eerder te hebben bekeken was het nu tijd voor de AKK (aankoopkeuring) deze werd uitgevoerd door Porsche specialist Theo Jansen. De rit er naar toe zou de verkoper rijden om mij vervolgens de terug weg te laten rijden. Na een driekwartier was de keuring klaar en besprak de keurmeester zijn bevindingen met ons. Dit was even slikken, want er was nogal een lijst ontstaan, zo was de koppeling totaal versleten (dit had ik al gemerkt op de weg ernaartoe), katalysator gescheurd, luchtinlaat verkeerd, motorplaat ontbrak, contactslot versleten en nog een aantal kleinere mankementen, het totaal zou inclusief montage zo rond de 10 duizend euro liggen.
Zowel de verkoper als ikzelf waren een beetje aangeslagen door dit nieuws en zodoende heeft de verkoper zelf terug gereden en meerdere malen zijn excuus aangeboden omdat hij dacht een nette goed onderhouden Porsche te verkopen. We hebben tijdens de rit de vraagprijs opnieuw besproken en besloten de kosten te gaan delen, en toch de koop door te zetten.


27 dec 2010- Het is zover, de afspraak is gemaakt om de auto over te laten schrijven. We hebben thuis bij de verkoper afgesproken en gaan vanaf daar naar de bank toe. Voor de eerste keer rij ikzelf in de auto (onbegrijpelijk als ik er nu over nadenk) na het geld overgemaakt te hebben is het richting het postkantoor voor het officiële overschrijven. Jawel, 27 december 2010 ben ik weer een trotse Porsche bezitter.


14 jan 2011- De flap oren die de eerste generatie 964 kent zijn vervangen door de moderner ogende Cupspiegels, derde remicht is toegevoegd en er is een nieuw uitlaat systeem gemonteerd.


16 feb 2011- Na de auto twee week te hebben gemist is de auto eindelijk klaar, alle technische mankementen zijn door de specialist verholpen en het lijkt wel of ik in een nieuwe auto rij. De reactie van het gaspedaal is een wereld van verschil, het geluid wat eruit komt geeft me kippenvel . Het enige wat ik nog verlang is mooi weer zodat de auto gebruikt kan worden waarvoor ze bedoeld is.

Nog even genieten van het mooi weer

  • 196.000 km

10 jul 2011- Vanaf de eerste dag was de rij hoogte iets dat mij stoorde aan de auto, mij werd verteld dat de C4 af-fabriek hoog op de wielen stond. De auto is om die reden dan ook een behoorlijk stuk omlaag gegaan (circa 7cm) en voorzien van een Gemballa onderstel (bekende Duitse Porsche tuner).

02 okt 2011- Omdat de zomer nogal te wensen overliet heb ik het moeten doen met het voorjaar en de paar zonnige dagen die ons tijdens de zomer werden gegund. Ondanks het gebrek aan mooi weer heb ik toch aardig wat kilometers kunnen maken en kan inmiddels zeggen dat dit toch wel de ultieme auto is voor mij. Naast het rijden in de omgeving van thuis heb ik ook een aantal Porsche meetings mee gedaan wat het bezitten voor mij toch iets extra mee geeft. Iets wat ik ook al met de vorige Porsche deed en nu ook zeker zal blijven doen.
Na deze kilometers kan ik zeggen dat de 964 net zo betrouwbaar is gebleken als de 3.2, op een paar kleinigheden na heb ik niks anders dan plezier beleeft tot nog toe. Het enige probleem dat de auto nu nog heeft is dat de mistlampen niet werken (ik weet al wat het probleem is, echter moet ik nu nog de tijd vinden dit op te lossen).

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens