Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990) #3

autoreview

Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990)
Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990)Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990)Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990)Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990)Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990)Porsche 911 Carrera 4 Coupé (1990)

Signalement

Uitvoering911 Carrera 4 Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf123.000 km
KM-stand laatst123.200 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Porsche 964 C4 Cabrio nijd

  • 123.200 km

Ik heb deze auto (eventjes) gereden, ongeveer anderhalf jaar.
Toen heb 'm samen met de Passat Highline ingeruild op een andere auto.
Tja, een jongensdroom was het wel, hoewel de spreuk ook hier geldt : 'het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak '
Op een gegeven moment ga je het gewoon vinden.

Wel is het altijd vermakelijk geweest hoe sommige automobilisten een wedstrijdje bij het stoplicht probeerden uit te lokken.
Met een koude motor is dat natuurlijk niet handig, en daar ging ik dan ook niet op in.

Ook is mij vooral opgevallen dat Nederlanders niet naar je (durven) kijken, als je langzaam in de file voortkruipt, terwijl de kinderen achterin volop naar je zwaaien :-)
Veel sarcastische geclaxonneer heb ik ook ondervonden, toen ik eenmalig langs de snelweg stond, waarna bleek dat het om een onschuldig dingetje ging.

Agressie werd schijnbaar opgewekt door de combinatie rood, cabrio en Porsche..
Maar goed, het reed als ie warm was formidabel, al moet ik toegeven dat filerijden niet geweldig is in een handbak.

Op de Nordschleife ben ik ook geweest en daar komt zo'n apparaat pas tot z'n recht.. Daar kon je ook lekker 'gummen', hoewel dat behoorlijk prijzig kan zijn als het misgaat.(wat gelukkig nooit is gebeurd)
De speciale 'Turbo'stoelen zaten geweldig, en waren op allerlei mogelijke manieren af te stellen, zelfs met een blaasbalgje voor de lendenen. Vanzelfsprekend stoelverwarming zodat open rijden op heldere winterse dagen geen enkel probleem was. En hoewel ik een coupé mooier vind dan de cabriolet uitvoering, is de cabrio meer fun aangezien je het geluid van de motor veel beter hoort. In combinatie met een zogenaamde Cup uitlaat, een feest voor de oren. Althans, ik vond het altijd mooier dan de stereo installatie...

Maar al met al een leuke ervaring maar in Nederland zou ik niet meer in zo'n auto willen rijden.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens