Porsche 911 Carrera 2 Cabriolet (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 911 Carrera 2 Cabriolet |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 1991 |
KM-stand bij aanschaf | 164.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Deze 911 kocht ik in 2006. Ik had op 6 februari 2004 een nieuwe Subaru Impreza WRX gekocht maar was daar na 2 jaar wel op uitgekeken en heb de 911 aangeschaft.
Het is een Carrera II wat betekent dat hij achterwiel aandrijving heeft en dus géén 4x4. Dit was een bewuste keuze; ik had al een 4X4 gehad (WRX) en had naast de WRX ook nog een Lancia Delta HF integrale rallywagen met ook 4 wiel aandrijving.
De eerste 25.000 kilometer gingen zonder problemen....niet helemaal waar: zonder motorische problemen. Ik had gelijk al bij de aankoop problemen met het electrische dak: de ene keer ging het wel open en dicht en zomaar ineens deed ie niets meer om vervolgens zomaar weer te werken!
Hij is bij verschillende porsche dealers geweest maar het probleem werd niet gevonden. Echt ALLES is vervangen van alle motoren tot de computer toe maar geen oplossing voor het probleem. Toen maar de motoren uitgeschakeld (de beide dakmotoren bleven het gelukkig wel doen) en het dak openen en sluiten met de hand. Dit een jaar gedaan en toen weg gebracht naar Renntech, een porsche specialist in Steenwijk en die vond het probleem. Kosten nog geen 60 euro maar intussen wel ruim 4000 euro lichter...
Tot overmaat van ramp begon niet veel later een licht kloppend geluid vanuit de motorruimte de kop op te steken. Mijn vermoeden werd helaas bevestigd door Oldenijnens te St. Jansklooster: drijfstanglager. Omdat het een boxermotor is moet het hele blok uit elkaar en dat heb ik laten doen bij een revisiebedrijf en heb gelijk alles maar laten aanpakken want het lag nu toch los...zal de kosten maar niet vermelden maar je koopt er een leuke nieuwe wagen voor...
Positieve punten:
Unieke uitstraling! Ik heb zeer bewust voor de 964 uitvoering gekozen. De 993 lag ook in mijn budget maar ik vind de neus minder geslaagd; lijkt niet meer op de oer 911. De achterkant is wel beter geslaagd dan die van de 964, maar dat is mijn persoonlijke mening.
De krachtige motor.
Ondanks dat de standaard motor "slechts" 250 pk`s uitbraakt komt dat er mooi inzetten. Verder is het een tricky wagen: ga over de grens en hij gaat met je aan de haal. Onervaren rijders zullen bv in een té hard genomen bocht compleet van het gas af gaan...oei, en daar gaat ie....dus niet van het gas af gaan maar iets bijremmen met links en je hebt hem weer onder controle. Dat maakt het rijden met een achterwieler mét achterliggende motor gewoon extra spannend.
Het interieur.
Tja, dit is dubieus te noemen. Van de ene kant vind ik nét of ik in een kever rijd (staande pedalen, in mijn ogen niet echt geschikt voor snel bochtenwerk hoewel ik daar snel aan gewend ben geraakt), lichtschakelaars die zó uit de kever komen....MAAR dat is voor mij dan toch wel weer de charme van de 911. Mijn 911 is diepzwart van buiten en donkerblauw van binnen: alles is dus ook blauw: van de vloerbedekking tot het dashboard. Ik vind het prachtig maar ik kan me voorstellen dat sommigen het te overdone vinden.
Het cabrio gevoel in de 911.
Prachtig..!!! Er is niets mooier (hmmm...het geluid van mijn broertjes F 355 overtreft het echt wel..) dan met het dak open te rijden en dan op het gas te gaan; man, wat een geluid. Tot zo`n 4500 toeren diep en zwaar en daarboven gillend en metaalachtig. Ik weet niet of ik het goed omschrijf maar je snapt wel wat ik bedoel.
Ik ben eigenlijk alleen maar positief over de 964!
Minpuntjes?
Hmmm het verbruik?? Verder kan ik niets bedenken...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.