Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021) #3

autoreview

Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

Signalement

Uitvoeringe-208 GT Pack EV 50kWh 136
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst7.500 km
Lezerswaardering: 87%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

4 zitter (2 groot + 2 klein) op het tweede gezicht

  • 7.500 km

29 December 2021 kon ik de hagel nieuwe, vers uit de fabriek, e-208 GT afhalen bij de Peugeot dealer na een korte levertijd van 3 weken (2 weken productie en 1 week wachten op kenteken)

Ingeruild had ik mijn benzine auto de Volvo V40 R-design 1.5 Polar+sport met 153PK uit 2019 met volleder bekleding en Harman/Kardon surround systeem.

Waarom ik hiervoor besloten heb was dat ik niet veel km's meer rijdt en dat de Volvo meer op automatische choke reed dan goed voor de auto is. Verbruik 12.5/100 en zelfs met allround gebruik niet echt zuinig (7.6/100) voor een moderne auto.

Ik begon na te denken over elektrisch rijden, immers steeds meer zie je toch die dingen staan aan de laadpalen.
Daar ik op een vakantiepark werk en woon zag ik steeds meer mensen op zoek naar een laadpunt bij aankomst..... vaak enigszins gestresst om direct dat ding aan de lader te krijgen, ik vond het maar niks zo'n ding vast aan een kabel.

Toen kwam er op TV een reclame over de Polestar 2, eigenlijk een Volvo. Dat zou wel eens de opvolger kunnen worden van de V40 dacht ik.
Ik ging op zoek naar alles over elektrisch rijden en kwam steeds meer andere merken tegen dan bijvoorbeeld een Hyundai en de Polestar.

Maar wat een enorme prijzen!! En om niet heel veel af te wijken van de restwaarde van de Volvo moest ik naar iets anders gaan zoeken.
Welke auto komt dan nog in de buurt van wat ik had, sportief, mooie optie pakketten en mijn Harman/Kardon sound natuurlijk.

Hoe dan ook op een gegeven moment zag ik de Peugeot e-208, en uit research voor elektrisch rijden toch even lezen en kijken. Wat opviel voor deze prijsklasse was het accu pakket en snellaad mogelijkheid. 50kwh accu en 100kwh laden, dus in theorie (in werkelijkheid niet) een half uur laden voor een volle batterij, dat had geen ander model voor deze prijs.
Maar Tja tja... een 208je vs. V40 Polar sport.

Private lease zat ook nog in mijn hoofd wat heel aanlokkelijk leek om in een nieuwe auto te kunnen rijden van 37.000€ voor een reëel maandbedrag en om toch veel opties te kunnen hebben kom je toch ook weer bij een Peugeot uit of een Corsa, hoewel het dezelfde platform is enzovoort zijn beide auto's niet te vergelijken, waarom zou je een Corsa kiezen...... dan doe je jezelf tekort.
Veel reviews gezocht en vooral op YouTube veel leuke en interessante weetjes over de e-208.

Het blijkt toch dat private lease niet verstandig is en kan erg duur uitpakken als je eerder wilt stoppen.
Wil je toch voor dat maandbedrag rijden kun je beter aflossen. Het duurt even lang en aan het einde heb je je restwaarde. Bovendien een nieuwe auto kopen is ook jaren garantie en elektrisch heeft vrijwel geen onderhoudskosten en nu nog 3 jaren belasting vrij. Met mijn 32 jaren schadevrij betaal ik slechts €40 allrisk verzekering p/mnd tegen 3 jaar volledige aanschafvergoeding, dus zorgeloos op pad.

Na veel filmpjes gekeken te hebben op YouTube beloofd de e-208 echt wel veel, zeker als je de GT-pack kiest. Eerlijk gezegd al die snufjes had de V40 niet eens. Is ie dan zo goed en leuk?
Ondertussen reed ik nog tevreden in mijn V40 maar wel met de wens om toch een keer over te stappen op elektrisch. Maar een Polestar of XC40 ?? Dat is onbetaalbaar voor mij.....Duur erg duur!

Nou ja eigenlijk ben ik ook niet meer zo'n grote auto nodig op m'n 51e, kinderen de deur uit en hebben eigen autootje, maar ik wil nog wel sportief en dat is zo'n XC40 ook weer niet.
Ik kom steeds maar weer terug op YouTube en kijk alle filmpjes, lange ritten, snelweg, laadpalen enzovoort.
Vooral hoe kom ik straks niet met een lege accu te staan en dan?
Misschien toch maar eens een e-208 in het echt bekijken bij een dealer en meteen nieuwsgierig naar de inruil van mijn V40 natuurlijk. Ik had al even op de ANWB site gekeken waar ik ongeveer op kan rekenen en dat klopte.

Ik wist ondertussen als ik een e-208 wil, moet het een GT-pack zijn, namelijk om de volledige zwarte GT stoelen met wat kuipstukken en deels leder en zwarte Alcantara bekleding, daarnaast nog de verwennerij van diverse opties.
Dealer gebeld of er een e-208 stond en een GT-pack om de stoelen te proberen.
De dealer had een e-208 city staan en een e-2008 model met de volledige zwarte sportstoelen die een GT-PACK ook heeft.

Aangekomen bij de dealer stonden beide voertuigen toevallig naast elkaar en m'n oog viel meteen op de 2008 model… leuke auto. De e-208 was een blauwe zonder zwarte spatbordranden en dat ziet er meteen heel anders uit, ik dacht zelfs even dat het een 108 was maar ik herkende het leuke stuurtje met platte onder- en bovenkant. Nee die kale blauwe dat was niet wat ik als voorbeeld had meegekregen op die YouTube filmpjes, niks sportiefs aan, terwijl de e-2008 in zwarte in GT uitvoering er uitnodigend bij stond, even had ik meer interesse in een e-2008. En mooie GT stoelen zeg....

Even praatje maken met de verkoper, wil wel meer weten over een e-208 en hoe rijdt het.
Ironisch stonden we bij de e-2008 omdat ik die stoelen even wou proberen met mijn 1.82mtr.....
De mooie GT stoelen zitten ook best lekker sportief, harder dan mijn volleder stoelen van de V40.
Toch ook even in de e-208 gaan zitten om de ruimte in de auto te ervaren, nou dat viel best mee eerlijk gezegd maar verder niet echt een spannende sportieve auto zo'n city uitvoering ( let wel € 23.000 )
Nu ik er toch was wou ik wel even een stukje rijden eigenlijk in een e-208 en dat kon, buiten stond een witte demo met zwarte spatbordranden, een allure uitvoering. Nou echt een compleet ander gezicht dan die blauwe in de showroom, eigenlijk vond ik deze wel meteen een leuk sportief autootje, helaas geen GT interieur.... Maar verkoper beloofde mij dat het rij-ervaring hetzelfde is, alle 208 en 2008 EV's hebben namelijk dezelfde 'motor' 50KwH 136pk.

Zo gezegd zo gedaan de testrit, even wennen dat de 'motor' niet hoorbaar is en de automaatstand met een elektronisch joystick achtige beweging ingeschakeld wordt.
Meteen viel op dat de auto direct reageert bij het 'gas' geven en lekker lineair de snelheid opbouwt.
Zooo... dat rijdt niet verkeerd zeg!
Stiekem rijdt de eerste honderd meter beter dan de Volvo, ben best verrast.
Stukje verderop een groot industrieterrein met vooral magazijnhallen voor laden en lossen voor vrachtauto's dus geen verkeer.
Even auto stil zetten en alles bekijken en eens zien wat het uitmaakt als je eco, normaal of sport instelt. Ik reed weg op sport en dat maakt een enorm verschil, in deze stand trok hij de eerste meters veel harder op dan de Volvo, terwijl ik wat in de stoel gedrukt werd en iets licht in het hoofd spurde de e-208 er vandoor... Fantastisch!!
Dan de bochtenwerk .....lekker direct, weinig overhellend en goede grip.
Nog een rondje .... met big smile wat een fun karretje, nu even lekker hard de bocht uitkomen en gas erbij.... maar daar ligt al gauw de grens van het karretje de neus wil niet mee! en neigt rechtdoor te gaan, gas los en weer in koers... Hm aandachtspuntje dat deed de Volvo beter (Polar+sport is standaard 1cm verlaagd)
Toch kon het de pret niet drukken , bij normaal en vlot rijden blijft het fun en zeer degelijk in de e-208.
Helemaal enthousiast weer naar terug naar de dealer. Met big smile kom ik weer binnen en zie die e-2008 die toch wel veel meer auto is ( ook weer duurder ...zucht)
Ben toch nieuwsgierig hoe die e-2008 dan rijdt, geen probleem zegt de verkoper je mag de privé auto van mijzelf proberen... TOP!!
De e-2008 is wezenlijk anders, meer auto maar meteen minder fun en minder sportief, door de dikkere banden voel je meteen vertraging in het sturen en helt ook meer over, na ook de industrieterrein te hebben gereden meteen weer terug naar de dealer, dit wordt hem niet, wel praktisch maar geen fun zoals de e-208
Terug gekomen gevraagd of ik nog een keer in de e-208 mocht, alleen al om nog even een keer te genieten. Dit ritje gaf wel de overtuiging en nogmaals met big smile terug bij de dealer.

Ik wist nu wat ik hebben wou.
De GT stoelen van de e-2008 in de kleur volledig zwart in een e-208, dit kon alleen als je een GT-pack kiest een 'gewone' GT zou een grijze baan in het midden van de stoelen hebben.
Een GT-pack is de meest complete uitvoering en helaas betaal je daar fors voor, maar ja een Volvo V40 R-design polar+sport inleveren moet je er wel wat voor terug krijgen en eerlijk dat krijg je met een e-208 GT-PACK.
Dankzij de hoge inruil van de V40(showroom staat) en weinig km's zou de e-208GTPack haalbaar kunnen zijn, dus een offerte laten maken.

Tja en dan de kleur. De demo auto was wit en dat stond hem goed, want het accentueert de zwarte hoogglans onderdelen zoals de spatborden, donker glas en zwart achterbalk tussen de achterlichten.
De blauwe in de showroom vond ik maar niks maar dat was een city uitvoering zonder zwart accenten. Op YouTube filmpjes wordt blauw met zwart accenten wel veel gebruikt en dat lijkt best aardig.
De gele ja dat is geel, je moet het maar durven? Ik wel en ben er erg blij mee achteraf dat ik voor geel gekozen heb.
Voordat ik deze durfde te bestellen ben ik gaan kijken welke dealer een gele had staan en die vond ik, meteen vond ik de gele kleur goed ogen maar nog steeds gedurfd.
Na een week bedenktijd ben ik terug gegaan naar de dealer van de testrit en heb zaken met hen gedaan en dus toch de gele besteld.
Levertijd slechts 3 weken omdat zij een aantal auto's voorbesteld hadden maar moesten nog in productie tegen de vastgestelde uitvoering, dat was natuurlijk geen probleem omdat mijn smaak al op de lijst stond.

29 december de Peugeot dus afgehaald met afgedongen michealin all-weather banden, een thuislaadkabel voor een stopcontact (standaard 1 kabel voor een laadpaal/wallbox meegeleverd) en andere open velgkapjes gekregen IPV die lelijke dichte ev-kapjes met streepjes!
Na een goede uitleg van de verkoper kon ik op pad met de hagel nieuwe e-208 (4km op de teller)

Meteen natuurlijk een stuk rondrijden met mijn collega die bijna de hele middag achter het stuur bleef hahaha... de smaak goed te pakken wat een rijplezier. Volvo al gauw vergeten.
Avonds de auto op de thuislader in de stopcontact. 8 ampere is de lader van Peugeot, ongeveer 1700watt (1.7kwh) wat goed is voor ongeveer 6km actieradius per uur en dat lijkt tergend langzaam. Voor €250 kun je een 4-stappen instelbare 8 tot 16 amp lader kopen op het internet.
Als je om de dag rijdt kun je dus altijd met een volle accu vertrekken. En heb je dagelijks genoeg aan 170km? dan is dit ook geen probleem.
Na 2 dagen de auto in bezit te hebben, oud en nieuw bij mijn broer, 120km naar het noorden, in theorie zou ik dus op en neer kunnen zonder te laden want volgeladen geeft de auto 352km bereik aan. (Buiten 3 tot 7 graden in deze periode)
Dus 120 km naar het noorden en vrijwel de hele rit 100km per uur op cruisecontrol lekker rustig. Aangekomen daar staat rest bereik op 150km... ???? 202km verbruikt op 120km afstand. Gelukkig had ik mijn thuislaadkabel meegenomen en bij m'n broer aangesloten op het stopcontact zodat ik volgende dag zonder tussenstop weer terug kon.
Dat valt wel tegen.

Afgelopen maand veel korte stukken gereden regelmatig naar de wasbox en alle snufjes uitproberen, wat dan ook, het blijft leuk rijden in zo'n e-208 en ja wanneer rijd je nou 170-250km op een dag met een stadsauto (tenminste zo noemen ze de 208)

Af en toe stukje snelweg op en af, ook op de snelweg doet hij het goed, blijft aangenaam stil in de auto en is dus goed geïsoleerd, minstens zo stil en stabiel als de V40 en als pluspunt de auto is trillingsvrij het resoneert niet door het ontbreken van een verbrandings motor.
Hoewel het stuurgedrag heerlijk is blijft het op hoge snelheid nemen van een op- of afrit corrigeren, de neus is zoekende en dan ben je geneigd iets gas terug te nemen terwijl je bij de Volvo prima gas kunt bijgeven om hem door de bocht te trekken. En de Volvo doet dat in 1 mooie radius. De e-208 stuurt er wat hoekig door heen omdat de neus ergens anders naar toe wil. Maar ja wie zoekt normaal gesproken deze grens op.

Dan het informatie systeem, dat is even wennen en zoeken, hoewel het bij de Volvo ook niet echt intuïtief is. Dat hebben die Duitsers eenvoudiger maar daarom zijn die ook saai.
De verkoper had mij alles uitgelegd maar probeer het maar eens zo snel terug te vinden allemaal.
Na even een uurtje alle knoppen proberen en instellingen aan te passen went het toch gauw, zolang de auto op de laadkabel staat hoef je niet bang te zijn dat de 12v accu leeg raakt ( ja die heeft een elektrische auto ook)

Het interieur ziet er goed afwerkt uit, alle naden zijn evenwijdig en sluiten goed aan elkaar. De GT-PACK heeft een zwarte dak hemel en stijlen, samen met de zwarte stoelen en dashboard geeft dit een luxe uitstraling, de panorama dak geeft in dit geval de noodzakelijke helderheid, anders is het erg donker in de auto ( panorama dak heeft een schuif hemel om te verduisteren)

Vorige week mijn dashcam voor- en achter (duo) ingebouwd zodat het mooi 'draadloos' is weggewerkt. Langzaam wordt duidelijk dat de Peugeot toch niet hele degelijke materialen gebruikt, het ziet er degelijk uit omdat alles mooi past en op z'n plek zit.
Bij het wegwerken van de kabels begin je aan de bovenkant van het voorruit bij de binnenspiegel aan de dak hemel.
Vanaf de linkerkant van de binnenspiegel ten gunste van de Frontkabel krijg ik met een plastic hefboompje net de dunne kabel weggewerkt in het dakhemel,terwijl aan rechterkant ik bijna een een pink in de dakhemel kan steken en het voelt allemaal wat dun en schuimplastic achtig aan.
Daarna moest de Frontkabel via de A-stijl naar beneden richting dashboard en de tunnelconsole, bij het wegdrukken in de A-stijl en om wat ruimte maken met het hefboompje had ik ineens de bekleding van de A-stijl half los in mijn hand waarna ook nog de dakhemel los ging hangen... Waaattt???
Ik heb al veel auto's voorzien van een dashcam maar nog nooit zomaar de bekleding los kunnen trekken (hoewel het niet eens trekken was)
Even terug drukken ging niet zomaar, het bleef weer los gaan, na een krachtige poging om bekleding van dakhemel en A-stijl samen terug te draaien en vast te drukken schoot het weet op z'n plaats. (Op hoop van zegen....)

De ruimte in de auto is op zich heel goed maar wel afgemeten. Met 1.82mtr is de zithouding goed maar worden de bovenbenen niet ondersteund wanneer je lekker laag wilt zitten omdat de zitting niet kan kantelen. Mede doordat de linkervoet gesteund wordt door een schutbord (race/rust plankje mist) die veel te dicht bij geplaatst is.(rechts ontbreekt dit waardoor de bijrijder echt een goede zit heeft)
Achterin is het krap, hoewel je met 1.82 net je knieën kwijt kunt zit je met het achterhoofd niet tegen de kopsteunen maar tegen afronding van het dak. De kopsteunen komen in laagste standaardstand tussen de schouderbladen en op hoogste stand in je nek. (Levensgevaarlijk!)


Alles op een rij.

+ Stille stabiele auto
+ grote funfactor
+ fijne GT stoelen (wel beetje klein)
+ Audio best goed, bij loudness wel mid- en hoge tonen toevoegen
+ 3 rij-instellingen met duidelijk verschil tussen Eco normaal sport.
+ heel fijne kleine dikke sportstuur, je kijkt over de stuur op de tellers, wat eigenlijk logisch is.
+ tot 2025 belasting vrij, vooral thuis laden veel goedkoper dan brandstof.
+ goede wegligging en stuurgedrag (bij normaal gebruik)
+ model zeer gewaardeerd
+ het dashboard overzicht
+ netjes afgewerkt interieur
+ mooi dof sluitende voordeuren
+ goede dag en nacht verlichting, beter dan de bekende full led systeem van Volvo met de Thor hamer lampen.
+ mooie led uitstraling, leeuwen stijl
+ veel auto in z'n (elektrische) prijsklasse

Ook minpunten...
- snelle bochten gaat de neus niet zeker
- blikkerige geluid kofferdeksel
- immitatie leder stoelen lijkt kwaliteit pvc/Vinyl
- de kuip/zijstukken van de GT stoelen zijn aangenaaide kussentjes, beetje Fake steun
- niet echt zuinig in gebruik, ook niet in eco (wel gunstiger dan benzine)
- achterbank niet geschikt voor 1.82mtr, hoofdsteunen op schouderblad en eigen achterhoofd tegen afbuigende dakhemel (levensgevaarlijk)
- draadloos laden € 150 meerprijs maar je bent kabel nodig bij gebruik apps op dashboard.
- snelladen telefoon alleen met apparte kabel 2 zijdig USB-C
- bluetooth alleen voor overdracht geluid/telefoongesprek.
- alle apps op 10 inch scherm alleen met eigen telefoonkabel, dus draadloos laden dan dubbelzinnig.
- het handige klepje waar je telefoon op kan staan is te klein met kabel aan telefoon, want dan passen de meeste normale telefoons niet, niet handig dus.
- autonomisch sturen levensgevaarlijk, herkent bijvoorbeeld blokmarkeringen vaak niet (uitgezonderd snelweg, door de snelheid) en stuurt/trekt dan plots scherp over de blokmarkeringenom uit te voegen. Ook voorbij vluchtheuvels niet betrouwbaar. ALTIJD UITSCHAKELEN DUS. zoekt ook constant onlogisch midden van de weg en corrigeert veel, u wordt aangehouden als rijden onder invloed.
Bovendien schakelt het systeem zich soms zelf uit zonder je het in de gaten hebt. Ingeschakeld stuurt het constant tegen als je zelf ideale rij-lijn stuurt.
- achteruitrijcamera niet geweldig in het donker.
- onduidelijke knipperlichten
- hier en daar goedkope paneel afwerkingen
- beetje krappe zithouding voor bestuurder, race/rustplankje linkervoet ontbreekt.

Conclusie: 1e gezicht veel auto voor z'n klasse met funfactor, 2e gezicht meer minpunten dan gedacht, alles net aan de maat. Stuurt en rijdt leuk.

Groot en genoeg actieradius om het geen stadsautootje te noemen, te weinig actieradius en klein voor echt lange afstanden te doen. Ideaal voor all-round gebruik 8.000km - 12.000km per jaar.

+ Mooie auto in de GT-pack uitvoering, fijn sturend en stil als een grote luxe merk.
Voor zijn klasse misschien wel de beste keus (GT uitvoering wel behoorlijke meerprijs)

Voor mij persoonlijk vindt ik de Peugeot e-208 GT-PACK zeer geschikt en heb er veel meer rijplezier/funfactor van dan de Volvo V40 R-design polar sport, die ook niet perfect is (rammelende deurpanelen bij afspelen van het mooie geluid van de Harman Kardon surround systeem)

De Peugeot piept en kraakt niet en is in de carrosserie ook trillingsvrij te noemen.

UPDATE 26-02-2022:

500KM en bijna een maand verder dan de review, er valt eigenlijk weinig nieuwigheden te vermelden. De auto blijft fijn rijden en stuurt scherp, wat opvalt is dat de auto opvalt.
De gele kleur in combinatie met de sportieve uitstraling doet het goed, er wordt vaak nagewezen en ook in een praatje met anderen hoor je steeds dat het een mooie auto is en dat voor een kleintje :-)
De michealin all season banden overheersen de stilte in de auto, je hoort duidelijk genomen bochten maar de grip is fantastisch, 208 ligt als een blok op de weg.
Wat iedereen natuurlijk graag wil weten is het verbruik. Dat valt erg tegen, 55km rijden in het buitengebied vergt 90km van de teller af. Helaas is dit meer regelmaat dan uitzondering.
Als je de auto pakt en wegrijdt is er soms zomaar 8km weg.
De 208 verbruikt wel normaal als je niet harder gaat dan 30 tot 40 km per uur en weinig stil staan en optrekken.
Voor mij is dat nog steeds geen probleem omdat ik over het algemeen niet meer rijdt dan 100km op een dag (vaak 20 a 30 km p/d en 3x p/w) thuislader hebben is dan geen overbodige luxe. Met de 8amp lader op het stopcontact kan ik prima mee uit de voeten. In 12 uur laadt het 100 tot 150km bij.
Ik heb nu wel meer de app op de telefoon kunnen beoordelen.
In vergelijking met de Volvo app is er meer gedetailleerde informatie in te voeren zoals onderhoud historie.
Echter de simpele handige opties ontbreken.
Niet auto openen en sluiten, geen buitentemperatuur en de navigatie invoeren is veel omslachtiger. ( Er wordt NB in het Frans gevraagd waar u heen wilt. Daar waar de Volvo na 3 letters al weet waar u heen wilt moet bij de Peugeot zowat het volledige naam straat plaats en vaak in combinatie van deze worden ingevoerd.
TIP: handiger en veel sneller is om te zoeken op Google of in Maps op uw telefoon, gevonden bestemming dan simpel delen met my Peugeot.
Dan het volgende, waar de Volvo bestemming verstuurd per WiFi en meteen geprogrammeerd is in de auto, moet je bij de Peugeot per se je telefoon met de app meenemen in de auto en wachten op verbinding met bluetooth. Bij de Volvo hoeft de telefoon dus niet mee.
Omdat ik een diensttelefoon heb moet ik steeds met 2 telefoons in de auto stappen.

Mijn mening over de 208 in de review is dus niet veranderd. Het blijft leuk rijden (als je van go-kart of sportief houdt) het uiterlijk past bij het rijgedrag.
Maar de handige snufjes zijn niet handig uit te voeren, omslachtig zelfs.
App is haast overbodig maar nodig om vanuit een andere bron te delen naar de Peugeot.
De lane assistant is definitief door mij uitgeschakeld, veel fijner zo.
Een thuislader is een must.
Wanneer het buitentemperatuur constant serieus tussen de 17 en 24 blijft zal ik het verbruik nog eens peilen en hier delen.

Update na 10 maanden en 7500km

Ingeruild!!!
Ja echt waar.
nu 10 maanden (gehad) en had hem volledig nieuw aangeschaft.
356km kon ik hem volladen nu 10 maanden verder houdt het bij 344km op.
280km heb ik een keer kunnen halen, soms blij als ie 240 haalt op lange afstand.
Ondanks zijn vlotte en handige moves in het verkeer is ie in buitengebied en op de grote wegen te licht en te klein.
Accu lijkt toch gauw in vermogen verliezen, 70% capaciteit garantie lijkt mooi maar 70% is bar weinig km die je dan nog kunt maken aangezien je liever niet beneden de 20% wilt komen. Dus je hebt dan 50% gebruikersgemak.... 140km!
Stel dat je onderweg ook nog maar tot 80% laadt, 112 km verder weer laden pffffff.
Als men hiermee kan leven dan is het verder een fijn karretje om in te rijden en goede uitrusting in de Gt-pack.

Hoewel het goedkoop rijden was op stroom een een handig rijdend auto is voelt het toch allemaal een beetje boodschappen achtige auto aan.
Klein wendbaar en dunne materialen waardoor het toch wat goedkoop aanvoelt ondanks de Gt-pack wat enigzins compenseert.
Als je van een echte luxe auto komt Volvo V40 polar sport 2019, Peugeot 407 coupe 6 cil 2007. BMW 320 2.0d 2005.

Gelukkig heb ik niet veel hoeven laten vallen met de inruil van de 208, gewoon keurig onderhouden (gewassen, stofzuigen) niet van nieuw te onderscheiden.

Over 2 week staat de Mercedes Coupe c200 184pk 9-tronic op de oprit.
Voor dezelfde geld maar met 50.000 op de teller.
Uiteraard weer vol uitgedost met AMG pakket en Burmester surround sound.

Zal wel de 1 'versnelling' gaan missen van elektrisch rijden het zoemt mooi naar gewenste snelheid.
Daartegen mooi f1 race geluidje uit uitlaat weer terug. En wat status ;-)

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 208

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens