Peugeot 607 2.2 HDI Pack (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 607 2.2 HDI Pack |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 175.000 km |
KM-stand laatst | 365.000 km |
ERVARINGEN
- 350.000 km
Ervaringen
Hiervoor had ik een zelfde auto, zie hiervoor mijn andere review. Deze is iets nieuwer en een stuk luxer, dus het comfort is nog beter. Het comfort van de auto is voortreffelijk. Je zoeft over de weg, De diesel is heel stil. Meerijdende personen vragen elke keer of het een diesel is, aangezien het bij normale snelheden niet te horen is. Alleen bij een koude motor is het goed te horen.
De auto is gechipt bij 175.000 km (nu 170 pk en 380 Nm). In combinatie met de automaat is het een echt kanon geworden (0-100 in ca. 9,1 sec). Motorisch geen problemen gehad.
Kwaliteitsgevoel in vergelijk met Duitse degelijkheid blijft. Ik vraag me alleen af of er werkelijk verschil inzit. Behalve de standaard problemen, niet werkende asbak, schakelaar electrische ramen vegrendeling achter, geen nieuwe problemen meegemaakt. Qua onderhoudskosten ligt deze auto niet hoger dan een Passat, A4 of A6. Alleen heb je voor minder geld veeeeeeel meer luxe. Ingebouwde navigatie, meedraaiende spiegels bij het achteruit rijden, JBL geluid (echt voortreffelijk), leer, elektrische (geheel elektrisch) stoelen en spiegels met geheugen en ga zo maar door.
Één nadeel: de vorige was wit en volgens mij uniek in Nederland, dat kun je van deze kleur niet zeggen.
Update 25-03-2010
Inmiddels de 350.000 km gepasseerd. Hij rijdt nog steeds zeer soepel. Geen hinderlijke kraakjes of storingen. Vorig jaar zijn wel de verstuivers vervangen. Ze zeiden dat dat normaal was na 250.000 km. Daarna geen start problemen meer gehad. Momenteel is de airco kapot, maar gaat hiervoor binnenkort naar de garage. Dat merk ja pas bij mooi weer. Tot nu toe eigenlijk weinig problemen gehad. En hij blijft heerlijk soepel rijden, geen stoterige automaat of minder vermogen.
PROBLEMEN
Vergeleken met mijn vorige Peugeot 607, is de vorige eigenaar hier beter mee omgegaan. De standaard dingen waren kapot:
Asbak bediening
schakelaar voor de achteruitvergrendeling
Deze verbruikt iets olie (de vorige niks, niet bijvullen in 20.000 km, nu 0,5 liter per 10.000 km)
Deze rijdt wel zuiniger als mijn vorige, (nu 6,8 liter/100 km, was 7,4 liter/100km) gemeten over ca. 18.000 km.
Alles zit vast bij Peugeot met plastic eenmalige klik dingen. Gewoon een grote voorraad bij de garage van de verschillende gehaald, ze kosten niks, en hier en daar vervangen. Dan zit alles weer deugdelijk vast.
Hij is de deur uit
- 365.000 km
De auto is ingeruild. Hij heeft het goed uitgehouden, echter op het laatst kreeg ik problemen met starten. Gezien de leeftijd en de km stand (365.000) geen nut om er geld in te steken. De automaat was nog perfect, hij liep als een zonnetje, alleen starten als de motor warm was werd een groot probleem.
Ingeruild op een BMW 520D.
De BMW ligt perfect op de weg, stuurt perfect, loopt als een speer (getuned naar 195 pk en 400 nM), maar:
Wat zal ik al die luxe missen. Zelfs een neerklapbare achterbank moet ik missen. en:
Uitschakelen pasagiers airbag, elektrische stoelen met geheugen en ga zo maar door. Ik heb geen spijt van de aanschaf, maar praat niet over een dikke duitser, maar over een kale duitser.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.