Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 607

Peugeot 607 2.2 HDI Executive (2004)

autoreview

10
Peugeot 607 2.2 HDI Executive (2004)
CXM
  • CXM3
  • Gebruikersreview
20 juni 2018 om 09:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering607 2.2 HDI Executive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf154.450 km
KM-stand laatst193.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

het relaxte rijden

  • 154.450 km
  • 20 juni 2018

Vanwege een nieuwe baan zonder lease auto deze Peus aangeschaft.

Twee maanden geleden was het zover. Een nieuwe job, ver van huis en grotendeels buitendienst maar voorlopig zonder auto van de zaak. Dus moest er snel een betrouwbare comfortabele diesel komen.
Mijn wensen lijstje had ik al klaar:
-Een flink formaat (comfortabel, ruim en veilig)
-automaat
-redelijk zuinig (1 op 16 minimaal)
-max. 1550kg
-zo lux mogelijk
-voorlopig toegestaan in alle steden (roetfilter)
-zakelijk voorkomen
-max. 8.000€

Om een het verhaal niet te lang te maken zal ik de samenvatting van de selectie geven. Ik ben een aantal auto`s gaan bekijken.
-Volvo S60 2.4D momentum van 2008 (te kleine kofferruimte)
-Citroen C5 2.0HDI exclusieve 2009 (zwaarder en minder zuinig)
-Saab 9-5 1.9tid Vector 2006 (model spreekt me iets minder aan en geen automaat kunnen vinden)
-Mercedes E200 cdi 2006 (vond ik wat saai en minder luxe)

Vervolgens had ik een Peugeot 407 SW 2.0hdi op mijn lijstje staan maar ik las toch verschillende elektronica storingen bij dit model. Dus nog even verder zoeken bij Peugeot en toen kwam ik ineens bij deze 607 uit. Ik had dit model niet bij de potentiele kandidaten staan vanwege het formaat maar tot mijn verbazing weegt hij `slechts` 1525kg. En deze sprong eruit vanwege de gunstige kilometer stand en de relatief lage prijs.

De aankoop:
De keuze was eigenlijk snel gemaakt. Eerst de auto goed bekeken, papieren en NAP gecontroleerd en toen de proefrit. Ik was meteen om! Tijdens de eerste kilometers werd ik eigenlijk overvallen door de stilte, de rust, geen rammeltjes of trillingen, de heerlijk smeuïge en soepele motor en automaat, fijne stoelen en zeer aangenaam interieur met alle luxe die je je kan wensen!!
Ik heb heel wat auto`s mogen berijden in de afgelopen 20 jaar maar dit was toch wel echt een onverwacht feestje kan ik je zeggen!

Daarnaast was de auto aantoonbaar van eerste eigenaar en perfect onderhouden. Ik heb de koop meteen gesloten.

Ervaringen tot nu toe:
Ik heb nu bijna 10.000km gereden in 7 weken en ik moet zeggen, wat een verwennerij!!




Eerste 10,000 km

  • 164.000 km
  • 20 juni 2018

Problemen:
In de eerste weken merkte ik dat het stationair toerental steeds meer ging variëren. Dit resulteerde in onrustige loop van de motor en tevens een onrustige gedrag tijdens kruipen in de file.
Na diagnose bleek de drukregelaar onder de inspuitpomp niet meer goed te zijn waardoor de inspuitdruk bij stationair toerental niet meer stabiel was. Deze moet volgens de dealer minimaal 1250 bar zijn en daar zat hij regelmatig onder.
Regelaar is vervangen. Kosten 150 € en 30 minuten arbeid.

Verbruik:
Het verbruik wisselt van minimaal 6.0 liter/100 tot maximaal 7.0 liter/100.
Bijzondere is dat de boordcomputer een fractie hoger aangeeft dan ik meet aan de pomp. Kort gezegd zit ik dus tussen de 1 op 15 en 1 op 16, wat ik netjes vind voor zo`n formaat voiture.

Verder nog weinig te melden. Ik zal de review regelmatig updaten aangezien ik aardig wat kilometers maak, ik schat 6000 tot 8000 per maand.
Over twee weken gaan weken gaan we met het gezin naar zuid Frankrijk dus ik ben benieuwd en kijk vooral uit naar deze lange reis!

Half jaar verder, inruilen?

  • 190.000 km
  • 1 december 2018

Inmiddels zijn we weer 26.000km verder.
In dik een half jaar gaan we richting de 40dkm, best aardig toch..
Nou ik kan inmiddels wel zeggen dat het een heerlijke betrouwbare lobbes is gebleken.
Eigenlijk doet hij precies wat je van 'm mag verwachten, in alle comfort en met veel ruimte voor gezin en veel bagage kilometers maken.
Een vakantie naar Zuid Frankrijk lijkt hij voor gemaakt te zijn. Tot onze grote verbazing hadden we het zonder! de dakkoffer waarschijnlijk ook gered incl. kinderwagen...
Maar goed plus punten blijven dus het comfort, de rust aan boord, fijne soepele motor en toch een redelijk strakke wegligging (mede door de 18 inch wielen).

Inmiddels toch ook enkele minpuntjes helaas:
De laatste maanden rijd ik niet meer hoofdzakelijk snelweg en bezoek o.a. steeds meer klanten, waardoor ik vaker binnendoor en kortere stukken rijd. Hierdoor komen met name de nadelen van het formaat van de auto naar voren. Groot, lomp en soms onoverzichtelijk.
Een ander nadeel blijkt dat door meer korte stukken te rijden en ik denk ook de inmiddels lagere temperaturen het verbruik aanzienlijk gestegen is. Ik kom nu niet verder dan 8.0 per 100km.
Wat ook opvalt is dat ik door het vaker acceleren toch ook wel een extra versnelling begin te missen.

Betrouwbaarheid / Problemen:
Tijdens de zomer heeft de Peus zich kranig gehouden. Met hoge temperaturen volbeladen door de bergen, uiteraard met de airco in vol bedrijf, maar motor en inzittende raakte niet in de stress laat staan oververhit. Chappeau!

Het gestegen verbruik icm met het toch vaak onhandige formaat zorgen er voor dat ik nu begin te twijfelen of ik met deze oude limo moet blijven cruisen.
Misschien rijd ik ook wel wat veel voor zo'n prachtige bijna yountimer..

Verkocht

  • 193.000 km
  • 3 januari 2020

Verkocht:

Ondanks de positieve ervaringen tot nu toe toch besloten in te ruilen.

Vanwege het fijt dat er een grote beurt aan kwam waarbij tevens een naaf met ABS unit vervangen diende te worden en nog wat kleine zaken, ben ik goed gaan nadenken.
Uiteindelijk besloten de Peug te verkopen omdat ik toch liever een zuinigere auto wilde.

Na wat struinen op internet kwam ik een mooie Citroën C5 1.6HDI tourer tegen van 2008 met 189.000km.
Deze voiture meteen gekocht.

De 607 heeft het eigenlijk prima gedaan.
Met een beperkte investering heb ik zo`n 40k km erg comfortabel gereden met weinig onderhoud.
De enige echte kritiek die ik heb is het gemis van een extra versnelling en het wat hoge verbruik. Maar het is en blijft natuurlijk een auto uit 2004.

  • Rijd je zelf met een Peugeot 607? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 607
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 607 2.2-16V BUSINESS LEER, NAVIGATIE, XENON, CRUISE

    Peugeot 607 2.2-16V BUSINESS LEER, NAVIGATIE, XENON, CRUISE

    • 2005
    • 162.665 km

    € 3.950

    Peugeot 607 2.2-16V Pack

    Peugeot 607 2.2-16V Pack

    • 2002
    • 239.398 km

    € 1.250

    Peugeot 607 3.0-24V V6 Executive Autom. Nav.+Clima Bj.:2004

    Peugeot 607 3.0-24V V6 Executive Autom. Nav.+Clima Bj.:2004

    • 2004
    • 156.448 km

    € 2.250

Meer Peugeot 607 occasions

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 607 specificaties
  • Peugeot 607 occasions
  • Peugeot 607 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 607 tests
  • Peugeot 607 gebruikersreviews
  • Peugeot 607 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 607 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2 HDI Executive (2004)

    Peugeot 607 2.2 HDI Executive (2004)

    10
    • 20 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2 Executive (2004)

    Peugeot 607 2.2 Executive (2004)

    4
    • 5 april 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 3.0 Executive (2004)

    Peugeot 607 3.0 Executive (2004)

    1
    • 5 november 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2 HDI (2004)

    Peugeot 607 2.2 HDI (2004)

    6
    • 19 februari 2008
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2 HDI Pack (2001)

    Peugeot 607 2.2 HDI Pack (2001)

    6
    • 2 december 2006
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2 Executive (2004)

    Peugeot 607 2.2 Executive (2004)

    • 14 juli 2006
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 3.0 (2001)

    Peugeot 607 3.0 (2001)

    11
    • 4 februari 2006
meer reviews
Klokje Rond - Peugeot 607 HDi

Klokje Rond - Peugeot 607 HDi

102

Het is een beetje een miskend talent, die Peugeot 607. Een auto die past in het rijtje Opel...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    4
    • 25 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    3
    • 14 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    1
    • 5 juli 2015
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    7
    • 22 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    Peugeot 607 2.7-24V V6 HDiF Executive (2005)

    17
    • 16 maart 2014
  • Klokje Rond - Peugeot 607 HDi

    Klokje Rond - Peugeot 607 HDi

    102
    • 25 november 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 607 2.2-16V HDiF Executive (2007)

    Peugeot 607 2.2-16V HDiF Executive (2007)

    1
    • 8 februari 2013
Merk
Merk
  • Autosport
    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve uitdossing

    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve...

    10
    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden