Peugeot 605 SRi (1991)

autoreview

Peugeot 605

Signalement

Uitvoering605 SRi
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf154.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de 605 gekocht puur vanwege de grootte en luxe van de auto. Je krijgt veel waar voor het zeer geringe aankoopbedrag. Het is een zéér prettige limousine. Het grote nadeel van de 605 is dat hij, zeker omdat het een automaat is, gemiddeld 1:10 wegdrinkt. Op lange ritten ongeveer 1:11,5. Het grote voordeel van de auto is dat je er een fijne reiswagen aan hebt en je veel kunt meenemen in je auto.

PROBLEMEN

De auto heeft wel regelmatig probleempjes, zou niet moeten mogen bij zo’n luxe bak, maar voor dat geld zou ik het zeker niet laten.

De problemen in de ruim drie jaar dat ik er in rij, waren:
- lekke koppakking
- kilometerteller die niet naar de 190.000 km wilde. Is gemaakt maar nu trilt de kilometernaald (Raak je na anderhalf jaar wel aan gewend)
- Er vallen hier en daar lampjes uit, maar met een tikje er tegenaan doen ze het vaak wel weer.
- verbruikt wel wat olie, maar lekt niet.
- carrosserie nog in perfecte staat, ongelofelijk voor een auto van bijna 13 jaar oud.
- aandrijfas linksvoor knarste. Met veel vet opgelost.
- aandrijfas rechtsvoor knarste ook. Is vervangen en dat was duur.
- bout van cilinder van de stuurbekrachtiging afgebroken. Resultaat was dat ik midden op een rotonde geen stuurbekrachtiging meer had, plus een olielekkage. Kosten daarvan bijna nihil, enkel een nieuwe bout, maar wel een hoop werk.

Het lijkt veel, maar toch ben ik een tevreden rijder, die er zeker nog een jaar mee door blijft rijden.

Zo, weer 10.000km erbij en ik mag het afkloppen, maar in deze 10.000km weinig problemen gehad. Verbruikt nog steeds olie, wordt ook wel wat meer, maar een bus olie is nog steeds goedkoper dan revisie. Moet zeggen dat nu het wat warmer is, het olieverbruik ook is gedaald.
De originele uitlaat is aan vervanging toe en gaat me het luttele bedrag van 320 euro kosten.

Oh, en nog een kleinigheidje. De borgpennen van de achterdeuren zijn eruit gevallen en nu vallen telkens de deuren dicht. Geen idee hoe het kan, maar zal wel Franse kwaliteit zijn.


Update: auto in mei 2005 verkocht met 255.000km op de teller. Werd ook wel tijd want het olieverbruik begon een beetje uit de hand te lopen. Litertje olie op 500km is niet echt goed.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.