Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)

Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)
Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)Peugeot 407 Coupé Pack 2.0 HDiF (2008)

Uitvoering407 Coupé Pack 2.0 HDiF
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2014

407 Coupé 2.0 HDI

Deze 407 Coupé diesel uit 2008 heb ik gekocht in oktober 2014 met bijna 37.500 km op de teller. Stond bij auto Hofmann in Bergschenhoek te koop voor 9.740 Euro. Nieuw kenteken, was een import uit België. Originele banden, motor als nieuw, reed goed, mooi model en kleur, dus toch maar gekocht. Inmiddels bijna probleemloos 290.000 km op de teller.
Naast regulier onderhoud olie, filters, banden etc. de volgende opmerkingen/onderhoudzaken:
- condensor airco vervangen;
- rechter zijruit geleiding rubber losgelaten (rubber vastgelijmd);
- xenonlamp vervangen;
- toerentalsensor vervangen;
- voorzijde gerepareerd na aanrijding met ree;
- distributieriem vervangen (230.000 km);
- Accu vervangen;
- Stuurbekrachtigingsolie bijgevuld (viel soms weg bij het na links sturen).
Verder betreft het een hele gestroomlijnde en dus zuinige auto (heen en weer naar Disneyland Parijs zonder te tanken is geen enkel probleem). Actieradius van 1.200 km (67 litertank) is goed haalbaar (zeker bij veel snelwegkilometers).
Nadeel is wel de hoge wegenbelasting (ongeveer 140 Euro per maand), maar ik rij relatief veel kilometers (ongeveer 37.500) per jaar (vaak met flitsmeister, 100km/uur is echt te traag).
Zolang ik nog weinig problemen/kosten met deze auto blijf houden, blijf ik erin doorrijden. Wellicht stap ik ooit over naar een waterstofauto (heeft ook een hoger actieradius), maar de prijs vind ik nog te hoog (ook 2e hands).

Peugeot 407 Coupé HDI

Huidige kilometerstand is 289.643 km.

APK 30 september 2021

Brandstofkoelrooster vervangen (ivm brandstoflekkage door corrosie). Verder alvast de winterwielen gemonteerd (was 19" nu 17" winterbanden (M&S). Schijfremmen worden dun met roestrand, maar behoeven nog niet te worden vervangen.
Op naar de 300.000 km!

300.000 km

Kilometerstand van 300.000 (t.o.v. vorige ervaring) zonder problemen gehaald!

323.232 km

Een paar weken geleden de richtingaanwijzer laten repareren (ging niet meer automatisch uit na een bocht naar rechts). Verder nog een xenonlamp rechts laten vervangen (deze gaan bij mij ongeveer 200.000 km mee, na aanrijding met ree bij 120.000 km was aan deze zijde de gehele koplampunit vervangen).
Verder geen bijzonderheden.