Peugeot 406 SLdt 1.9 90pk (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 406 SLdt 1.9 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 183.940 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
07-12-2005:
Afgelopen 1,5 jaar heb ik uiterst comfortabel afgelegd in mijn 406. Elke dag heen en weer naar Utrecht zijn geen straf, op de files na. Deze zomer met de Peug naar Spanje geweest, 6.000 km in 1 maand zonder een enkel probleem!
De mijne is een (standaard) SLdt 1.9 met 90 pk. Extra opties die erop zitten waren destijds electrische ramen, hoofdsteunen, zonnescherm en armleuning achterin, mistlampen voor, metallic lak en 16 inch Alessio lichtmetaal.
Met zn vieren in de auto, compleet afgeladen met bagage en nog 1 : 14,5 bij 130 km/u. Ja, deze auto blijft! Ondanks de redelijk hoge kosten tot nu toe (zie onderstaand overzicht). Aangezien bij inruil op een nieuwe auto ik er helemaal niets voor terugkrijg (1.500 euro als ik een nieuwe auto koop van 18.000!!), blijf ik lekker doorrijden. Op naar de 300.000 km!
27-02-2006:
Zie toevoeging hieronder voor de recente (grote!) opknapbeurt. Aangezien ik inmiddels gehecht ben geraakt aan het relaxte comfort van mijn 406 toch maar weer 1.400,- eraan laten verspijkeren. Opmerking van de garagist dat mn auto voor de km-stand er meer dan mooi bijstaat!
08-06-2006:
Verkocht aan een Witrussisch stel, auto werd te duur i.v.m. een nieuwe baan op fietsafstand. Met pijn in mn hart verkocht, wat een heerlijke auto!
PROBLEMEN
07-12-2005:
Inmiddels 1,5 jaar en ruim 40.000 km verder is de ’tussenstand’ als volgt:
10-2004: aanjagermotor vervangen (200,-)
11-2004: knipperlichtinstallatie vervangen (180,-)
01-2005: schade voorzijde, auto laten herstellen en over laten spuiten, B-stijlen matzwart laten spuiten i.p.v. de gebladderde stickers (3.000,-)
02-2005: 4 nieuwe 205/50 R16 banden laten monteren (500,-)
05-2005: distributieriem, waterpomp, APK, grote beurt (800,-)
11-2005: nieuwe Nokia bluetooth carkit, kan de auto niets aan doen, Nokia Nederland wel en die zijn niet coulant! (200,-)
02-2006: grote beurt+APK, remschijven voor vervangen, remvoeringen en remcilinder achter vervangen, 2x wiellager vervangen achter, stabilisatorstang voor vervangen, handremkabel, uitlaat (nog de originele!) dicht laten lassen (1.400,-)
03-2006: uitlijnen + balanceren (53,-)
Gezien de lage aanschafprijs en de nihile dagwaarde per km nog niet eens zo slecht. Bovenal bevalt de auto mij nog uitstekend!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.