AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 309 XL 1.4i Profil (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 309 XL 1.4i Profil |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Voor 1000 euro gekocht, 28000 km al gereden, met weinig onderhoud. Zelfs op de racebaan van Zolder 27 ronden voluit gegaan, zonder enkel mankement. Dit autootje laat mij niet in de steek. Zit goed op de weg, is pittig, maar wel zuinig. Door zijn gewicht van 860 kg zit ie in de zelfde belasting groep als 205 of Saxo. Op en neer naar Tsjechie, dat is 2x860 km in 15 uur!!! Water komt dan ook nog niet eens boven 90 graden. Geweldig, voor dat geld, toch?
PROBLEMEN
geen, alle uitgevoerde reparaties vallen onder gepland onderhoud. Koppeling vervangen, maar dat mag ook wel na 150000 km, of niet?
9,5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook
Oud & Nieuw
Peugeot 308 GTI 250 - Peugeot 309 GTI 16 - Duurtest
Nieuws
De Tomaso P72: analoog statement na zes jaar werkelijkheid
Nieuws
Nieuwe Xpeng P7 is 'auto uit de toekomst'
Nieuws
Dubai helpt en beboet toeristen per elektrische Lotus Emeya
Nieuws
Lezersreacties (0)
Reageren