Peugeot 308 XT 2.0 HDiF 136pk (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 308 XT 2.0 HDiF 136pk |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 162.558 km |
ERVARINGEN
- 109.432 km
Ik heb hem 24-04-08 opgehaald bij de dealer. Heb de laatste paar weekjes vanwege vrije dagen niet extreem veel gereden dus zit nog maar op 3000km. Mijn eerste indruk kan ik dus alleen geven. Hij is vrij simpel te omschrijven de ideale kilometer vreter. De stoelen bieden mij de ideale ondersteuning. Ik heb snel last van me rug maar deze stoelen zitten perfect ook na een ritje van 2 uur stap ik fit uit. Moet wel zeggen dat dit de XT uitvoering is de goedkopere versies vond ik de stoelen minder van. De motor loopt als een zonnetje zo stil en lekker snel zonder dat je het merkt. Heb de top al ff gehaald net bij ons over de grens en hij blijft stil binnen daarnaast is hij zuiniger als de opel astra uit 2005 120pk 1.9cdti. Het enigste minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het langzaam laden van een mp3 cd.
Update 10-10-08
Hij heeft zijn eerste beurt gehad iets meer als 30.000km nu mee gereden. Blijf uitermate tevreden over de auto. Vooral de stoelen bevallen me heel goed. Had me voorbandjes al wel kaal maar dat ligt vooral aan me sportieve rijstijl. Ze hebben michelin primacy hp deze band is stiller als de bridgestone turanza die er standaard op zitten en ik kan het dus van harte aanraaden. Verder nog geen bijzonderheden.
Update 11-02-09
Grote beurt ik ben ondertussen de 60.000 gepasseerd. Er moesten 4 nieuwe banden op de achterbanden waren echt slicks en tevens nieuwe remschijven met remblokken. De koppeling ligt er uit beetje vreemd en snel maar goed. Totaal een reparatie van €1800,=
Update 06-10-09 109.432km
Weinig spannende dingen gebeurt waar de auto schuld aan heeft. Al met al zeer degelijk en blijft alles mooi. Enige min punt blijven de lampies deze zijn nu voor de 3e keer voor allemaal bijna vervangen is niet duur maar wel irritant. De voorbanden zijn weer aan vervanging toe en dit valt me reuze mee nog nooit zo lang gereden met een setje banden. Nog even over de stoelen ben naar blanes heen en terug gereden heen 14 uur over 1500km en terug ook heb prima gezeten heb normaal snel last me rug maar geen problemen gehad. Was om het mooi te zeggen nog sinaasappeltjes fris na 14 uur in de auto. Stoelen zijn en blijven persoonlijk.
PROBLEMEN
- 128.690 km
nog geen problemen
update 11-02-2009
Sinds januari had ik af en toe last van een slippende koppeling. Niet altijd dus heel vreemd. Naar de dealer geweest ermee en toen deed hij het natuurlijk niet. Zoals bij ervaring te lezen bij de grote beurt bleek de hele koppeling aan gort. Beetje snel en vreemd.
update 06-10-2009 109.432km
Geen grote problemen tot nu toe hulde voor de degelijkheid. Geen kraakjes piepjes niks. Alleen de lampies voor branden niet iets te vaak door.
update 23-12-2009 128.690km
Koppeling is weer stuk. Heb dit nog nooit eerder gehad met een auto dus denk dat het vermogen van deze moter de koppeling in verhouding vrij vors belast als je er pittig mee rijd. En aangezien ik er continu pittig mee rij zal hij het dan wel snel opgeven.
brandstof verbruik
- 123.900 km
Nog even iets over het brandstof gebruik. Ik heb er nu een dikke 123k op zitten en zit gemiddeld meestal op 6,3l/100km. Gezien mijn sportieve rijgedrag lijkt me dit niet verkeerd.
Stoelen
- 142.600 km
Heb nu een dikke 142.600km op zitten en de stoelen beginnen nu de stevigheid te verliezen. Lijkt er op dat ze aan het doorzakken zijn.
Update
- 162.558 km
Update 28-05-10
Vandaag is er een nieuwe voorruit ingekomen door steenslag daar kan de auto natuurlijk niets aan doen. Teven heeft hij een beurtje gehad bij 153.000km en weer een setje nieuwe banden erop. Je begint al wel te merken aan de auto dat hij flink is ingereden wat meer piepjes en kraakjes maar nog niet hinderlijk.
Heb ook een nieuwe auto besteld en dit is geen peugeot geworden om 2 redenen ze hebben geen automaat en geen auto met genoeg vermogen die ook nog aan al mijn eisen voldoet. Nieuwe auto is een VW Golf 6 GTD met DSG executive pakket en afneembare trekhaak
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.