Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 308

Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

autoreview

Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)
Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)
robnas
  • robnas6
  • Gebruikersreview
13 september 2012 om 14:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering308 XT 1.6 HDiF 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst105.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 308 XT 1.6Hdif (5versn.) (jan-2008)

  • 105.000 km
  • 13 september 2012

Mei dit jaar was het zover, ik ging een nieuwe auto halen. Hiervoor in het bezit van een Ford Escort clipper uit 1998, met de nodige kilometers en roest.

De keuze was niet eenvoudig, een Fiat Bravo (prachtig om te zien en betrouwbaar volgens tests), een Ford Focus of de Peugeot.

De stoelen van de Fiat Bravo zaten wat mij betreft niet goed, de zitting was te kort en liep voor mijn gevoel af, waardoor de steun achter de knieën miste. Sportstoelen waren wel net goed genoeg, alleen zit je dan vaak met een uitgekleed model te kijken. De Focus was eigenlijk net te duur, maar wel de ruimste en super stoelen.

De Peugeot was de eerste waarmee ik heb gereden. Het was wel een eindje weg, maar wel de XT uitvoering. Een licht interieur, veel standaard aanwezig, waaronder gescheiden temperatuursregeling (autom. airco). Wel een voorkeur, aangezien vriendin en ik regelmatig in de clinch liggen wat betreft de blazers.

De combinatie van het lichte interieur en een panoramisch schuifdak is geweldig. Het hele interieur is helder en geeft een uniek gevoel. De gebruikte materialen zijn prima in order, alleen de hard kunststoffen handgrepen kraken als je er in knijpt.

Veel details kloppen bij de Peugeot. Cruise Control werkt intuïtief en logisch. Waar ik bij de Focus bijvoorbeeld miste hoe hard de cruise control is staat gesteld, is op de boordcomputer dit digitaal op elk moment af te lezen. Je kunt ook een begrenzer instellen, erg handig op drukke punten waar veel moet worden gas gegeven en geremd. Aangezien de cruise geen zin heeft bij 30km/uur (aangezien deze pas werkt in de 4e versnelling), kun je de begrenzer op 30 instellen, en dan continu planken zonder bang te zijn geflitst te worden.

Nog een pluspunt van de cruisecontrol: de "+" ingedrukt houden zorgt ervoor dat de snelheid in stappen van 5km/uur wordt verhoogd. Klein detail, maar in de praktijk wel nuttig.

De gescheiden temperatuurregeling was een pré voor de auto, alleen in de praktijk is het niet altijd even handig. Allereerst de automatische airco (dit is algemeen): vaak schommel je ergens rond de 20 graden, afhankelijk van het weer. Is het heet buiten, dan zul je de airco toch echt lager moeten zetten om een fijne temperatuur te hebben in tegenstelling tot als het buiten koud is. De temperatuur is geregeld, de hardheid van blazen niet (ook algemeen). Vaak wordt het hard blazen en dan dempen per luchtuitgang door de schuifjes.

De airco heeft het prima uitgehouden in Italië, waar zelfs 40 graden is voorgekomen. Even volop laten blazen en na een tien minuten of kwartier is het al een stuk beter te doen. Ook de luchtuitlaatjes achterin (bij de voeten en middenin) zijn fijn voor de achterpassagiers. Het dak zit toch vaak dicht in de zomer, gewoon uit praktisch oogpunt (dak open is direct voelbaar warmer)

Motorisch gezien is er niks te klagen. Een gemiddeld verbruik van 1 op 18 of zuiniger is gewoon prima haalbaar, ook bij een wat steviger rijstijl. Ik rij relatief veel in de stad, trek stevig op bij de stoplichten maar heb geen noemenswaardig meerverbruik.
Trekkracht is uitstekend, af en in Italië vreemd naar de toerenteller gekeken, aangezien bergop met

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Peugeot 308? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 308
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Peugeot 308

INFO
Athlon
Athlon
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 484
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Auto.nl
Auto.nl
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 130 (5D/6H)
€ 539
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 435
 
Peugeot
Peugeot
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 522
 
Peugeot 308 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 308 1.6 THP XT

    Peugeot 308 1.6 THP XT

    • 2008
    • 130.676 km

    € 5.400

    Peugeot 308 XS 1.6 VTi

    Peugeot 308 XS 1.6 VTi

    • 2008
    • 179.432 km

    € 2.748

    Peugeot 308 CC 1.6 THP Premiere Navi / Leder / Stoelverwarming / parkeersensoren

    Peugeot 308 CC 1.6 THP Premiere Navi / Leder / Stoelverwarming / parkeersensoren

    • 2010
    • 154.834 km

    € 8.450

Meer Peugeot 308 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Peugeot 308 (SW p. 26)

    8146
    • 15 juni 2020

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 308 specificaties
  • Peugeot 308 occasions
  • Peugeot 308 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 308 tests
  • Peugeot 308 gebruikersreviews
  • Peugeot 308 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 308 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2010)

    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2010)

    4
    • 15 november 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    • 18 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    4
    • 3 januari 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    1
    • 15 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XS 1.6 HDiF 90pk (2008)

    Peugeot 308 XS 1.6 HDiF 90pk (2008)

    3
    • 11 september 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XS 1.6 VTi (2010)

    Peugeot 308 XS 1.6 VTi (2010)

    15
    • 3 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    • 13 september 2012
meer reviews
Klokje Rond - Peugeot 308

Klokje Rond - Peugeot 308

77

Op het eerste gezicht klinkt het als een groot avontuur: een Peugeot 308 uit 2008 inzetten...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k, 15k en 25k

    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k,...

    44
    • 24 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Nieuws
    Fukang ES600 is elektrische Peugeot 308 Sedan

    Fukang ES600 is elektrische Peugeot 308...

    20
    • 29 maart 2022
Merk
Merk
  • Autosport
    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve uitdossing

    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve...

    10
    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden