Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)

autoreview

Peugeot 308
Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308

Signalement

Uitvoering308 XT 2.0-16V HDiF 136pk
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst164.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 22.000 km

Update: 20000 Km
Na 20000 probleemloze kilometers een kleine update.
Wat een heerlijke motor-bak combinatie. met constante snelheid bergop/af op de franse autoroute naar het zuiden. verbruik is gemiddeld 1/15 - 1/18 L/100 km.

Kleine dingen beginnen op te vallen
-De zon schijnt in de ringen van de uitstroomopeningen van de verwarming, vervolgens precies in je ogen.
-De achterbank is, door de armsteun in de leuning, niet volledig vlak neer te klappen
-De radio heeft een knopje `dark´, als je deze op een stand zet en vervolgens de radio bedient, gaat de radio naar zijn originele stand ipv de gekozen `dark´ stand.



-------------------------------------------------------------------------------
Update: 10000 Km

Na tienduizend kilometer is de motor lekker los, pakt goed op bij alle toerenalen en dat is heerlijk comfortabel autorijden.

De zelflerende automaat heeft mijn enthousiaste rijstijl overgenomen, dat bleek rampzalig voor het gebruik (1 op 6!!!). Het beter trainen van de rechter voet heeft de automaat nu gebracht naar een patroon wat 1 op 15/1 op 18 mogelijk maakt.
Lange enden op de snelweg met 120/140 km/u levert een verbruik van 5,5l op 100 km!

Veel complimenten en bewonderende blikken gekregen vanwege de niet allerdaagse interieur bekleding. Het bruinrode leer is bijzonder mooi verwerkt en geeft de auto een enorme uitstraling. Vreemden bij de pomp complimenteren je na het passeren van de auto. Altijd leuk!

De geintegreerde carkit werkt goed, het volume is via de radio bediening aan te passen en ik ben voor mijn gesprekspartners goed te verstaan, zonder naar windgeruis.

De middenarmsteun ligt vol met MP3 cd’s, voldoende muziek aan boord om elk uur van de dag iets anders te luisteren via de geweldige installatie. Helaas ondersteund de installatie geen DVD’s anders was er nog meer muziek aan boord :-)
De interface voor de externe geluidsspeler (b.v. IPOD) is niet echt goed, de radio is niet erg ’slim’ dus de bediening blijft via de ipod lopen. Die ligt echter in het dashboard kastje.

De bagageruimte is goed, al kan de hoedenplank niet worden verplaatst naar de laadvloer i.v.m. de subwoofer die bij het JBL systeem hoort.

Al met al een probleemloze 10000 km en dat is een hele vooruitgang voor Peugeot!


--------
Sinds 1 maart ben ik de bestuurder van een peugeot 308 XT 2.0 HDiF automaat.
voorzien van de volgende opties:
- JBL geluidsinstallatie
- Integraal leerpakket
- 17’ velgen
- Geïntegreerde Bluetooth carkit

De keuze voor de automaat blijkt een bijzonder goede. Vooral tijdens het filerijden is het een genot om heerlijk relaxed door het verkeer te manouvreren.
De automaat icm het vermogen van de motor maakt het een heerlijk rustige auto. De motor heeft in een breed toerengebied voldoende vermogen, daarom kiest de automaat een versnelling met een zo laag mogelijk toerental. Hierdoor is het in de auto heerlijk stil.

Het leerpakket geeft de auto een onwerkelijk luxe uitstraling, de stoelen zijn prima en het dashboard heeft door de bekleding met leer een geweldige look!

PROBLEMEN

  • 22.000 km

De Pirelli banden waarop de 308 is gezet zijn rampzalig. Veel rolgeluid en onderstuur. alsof ik op een constant gladde weg rijd.

Einde leascontract

  • 164.000 km

Na 164000 km is het einde lease termijn.
Al met al kijk ik terug op een hele geslaagde 4 jaar.
heerlijk gereden en weinig te klagen.

Enkele punten die ik tweedehands kopers mee wil geven:
- De bestuurdersstoel van de 308 is snel door gezeten. Hierdoor zak je achterin de stoel weg en krijg je pijn in de onderrug op lange stukken.
- bij het plaatsen van een maxicosi op de achterbank is er eigenlijk te weinig beenruimte over op de voorstoel.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.