Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 308

Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)

autoreview

3
Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)
Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF 136pk (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
4 april 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering308 XT 2.0-16V HDiF 136pk
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst164.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 22.000 km
  • 3 april 2008

Update: 20000 Km
Na 20000 probleemloze kilometers een kleine update.
Wat een heerlijke motor-bak combinatie. met constante snelheid bergop/af op de franse autoroute naar het zuiden. verbruik is gemiddeld 1/15 - 1/18 L/100 km.

Kleine dingen beginnen op te vallen
-De zon schijnt in de ringen van de uitstroomopeningen van de verwarming, vervolgens precies in je ogen.
-De achterbank is, door de armsteun in de leuning, niet volledig vlak neer te klappen
-De radio heeft een knopje `dark´, als je deze op een stand zet en vervolgens de radio bedient, gaat de radio naar zijn originele stand ipv de gekozen `dark´ stand.



-------------------------------------------------------------------------------
Update: 10000 Km

Na tienduizend kilometer is de motor lekker los, pakt goed op bij alle toerenalen en dat is heerlijk comfortabel autorijden.

De zelflerende automaat heeft mijn enthousiaste rijstijl overgenomen, dat bleek rampzalig voor het gebruik (1 op 6!!!). Het beter trainen van de rechter voet heeft de automaat nu gebracht naar een patroon wat 1 op 15/1 op 18 mogelijk maakt.
Lange enden op de snelweg met 120/140 km/u levert een verbruik van 5,5l op 100 km!

Veel complimenten en bewonderende blikken gekregen vanwege de niet allerdaagse interieur bekleding. Het bruinrode leer is bijzonder mooi verwerkt en geeft de auto een enorme uitstraling. Vreemden bij de pomp complimenteren je na het passeren van de auto. Altijd leuk!

De geintegreerde carkit werkt goed, het volume is via de radio bediening aan te passen en ik ben voor mijn gesprekspartners goed te verstaan, zonder naar windgeruis.

De middenarmsteun ligt vol met MP3 cd’s, voldoende muziek aan boord om elk uur van de dag iets anders te luisteren via de geweldige installatie. Helaas ondersteund de installatie geen DVD’s anders was er nog meer muziek aan boord :-)
De interface voor de externe geluidsspeler (b.v. IPOD) is niet echt goed, de radio is niet erg ’slim’ dus de bediening blijft via de ipod lopen. Die ligt echter in het dashboard kastje.

De bagageruimte is goed, al kan de hoedenplank niet worden verplaatst naar de laadvloer i.v.m. de subwoofer die bij het JBL systeem hoort.

Al met al een probleemloze 10000 km en dat is een hele vooruitgang voor Peugeot!


--------
Sinds 1 maart ben ik de bestuurder van een peugeot 308 XT 2.0 HDiF automaat.
voorzien van de volgende opties:
- JBL geluidsinstallatie
- Integraal leerpakket
- 17’ velgen
- Geïntegreerde Bluetooth carkit

De keuze voor de automaat blijkt een bijzonder goede. Vooral tijdens het filerijden is het een genot om heerlijk relaxed door het verkeer te manouvreren.
De automaat icm het vermogen van de motor maakt het een heerlijk rustige auto. De motor heeft in een breed toerengebied voldoende vermogen, daarom kiest de automaat een versnelling met een zo laag mogelijk toerental. Hierdoor is het in de auto heerlijk stil.

Het leerpakket geeft de auto een onwerkelijk luxe uitstraling, de stoelen zijn prima en het dashboard heeft door de bekleding met leer een geweldige look!

PROBLEMEN

  • 22.000 km
  • 3 april 2008

De Pirelli banden waarop de 308 is gezet zijn rampzalig. Veel rolgeluid en onderstuur. alsof ik op een constant gladde weg rijd.

Einde leascontract

  • 164.000 km
  • 13 augustus 2012

Na 164000 km is het einde lease termijn.
Al met al kijk ik terug op een hele geslaagde 4 jaar.
heerlijk gereden en weinig te klagen.

Enkele punten die ik tweedehands kopers mee wil geven:
- De bestuurdersstoel van de 308 is snel door gezeten. Hierdoor zak je achterin de stoel weg en krijg je pijn in de onderrug op lange stukken.
- bij het plaatsen van een maxicosi op de achterbank is er eigenlijk te weinig beenruimte over op de voorstoel.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 308? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 308
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Peugeot 308

INFO
Athlon
Athlon
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 484
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Auto.nl
Auto.nl
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 130 (5D/6H)
€ 539
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 435
 
Peugeot
Peugeot
Peugeot 308 Active Pack Business 1.2 PureTech 110 (5D/6H)
€ 522
 
Peugeot 308 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 308 SW LEER, NAVI, PDC, etc... 1.6 VTi XS

    Peugeot 308 SW LEER, NAVI, PDC, etc... 1.6 VTi XS

    • 2010
    • 184.536 km

    € 4.450

    Peugeot 308 SW 1.6 VTi XS PANO / CLIMA / CRUISE / NAVI / TREKHAAK / PRIVACYGLASS

    Peugeot 308 SW 1.6 VTi XS PANO / CLIMA / CRUISE / NAVI / TREKHAAK / PRIVACYGLASS

    • 2009
    • 190.620 km

    € 3.244

    Peugeot 308 CC 1.6 THP Feline Automaat/Navi/Leder/Cruise/Stoelverwarming/Nieuwe Apk

    Peugeot 308 CC 1.6 THP Feline Automaat/Navi/Leder/Cruise/Stoelverwarming/Nieuwe Apk

    • 2011
    • 148.606 km

    € 10.750

Meer Peugeot 308 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Peugeot 308 (SW p. 26)

    8146
    • 15 juni 2020

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 308 specificaties
  • Peugeot 308 occasions
  • Peugeot 308 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 308 tests
  • Peugeot 308 gebruikersreviews
  • Peugeot 308 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 308 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2010)

    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2010)

    4
    • 15 november 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    • 18 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    4
    • 3 januari 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 THP (2008)

    1
    • 15 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XS 1.6 HDiF 90pk (2008)

    Peugeot 308 XS 1.6 HDiF 90pk (2008)

    3
    • 11 september 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XS 1.6 VTi (2010)

    Peugeot 308 XS 1.6 VTi (2010)

    15
    • 3 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk (2008)

    • 13 september 2012
meer reviews
Klokje Rond - Peugeot 308

Klokje Rond - Peugeot 308

77

Op het eerste gezicht klinkt het als een groot avontuur: een Peugeot 308 uit 2008 inzetten...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    57
    • 25 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k, 15k en 25k

    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k,...

    44
    • 24 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Peugeot 208 krijgt Fiat-motor

    Peugeot 208 krijgt Fiat-motor

    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    57
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Peugeot 408 op komst

    Nieuwe Peugeot 408 op komst

    23
    • 23 mei 2022
  • Autosport
    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve uitdossing

    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve...

    12
    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden