Peugeot 308 XT 1.6-16V VTi THP (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 308 XT 1.6-16V VTi THP |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 20.000 km |
ERVARINGEN
- 20.000 km
De nieuwe Shortleaser...
Besteld een 308 XT 1.6 THP automaat, echter door een foutje in eerste instantie een turboloze 1.6 automaat geleverd gekregen, zie andere review.
Nu dan nog tot eind november de 140 PK sterke 1.6 THP XT uitvoering. Een paar dingen zijn gelijk aan de vorige:
Over het model zijn al diverse reacties te vinden op het formum, ik zal me beperken tot mijn eigen mening, in de juiste uitvoering kan dit een stoere verschijning zijn, in XT trim is de 308 dat dus wel naar mijn mening.
De stootstrips zijn netjes in kleur meegespoten, de dynamic achterbumper met de nep diffusers kan mij absoluut bekoren en het panoramadak plus de parkeersensoren voor en achter op de auto maken het geheel af.
Van binnen ziet alles er helemaal prima uit, alles zit op de juiste plek, goede stoelen en mooie materialen, het grote panorama dak maakt het interieur nog ruimtelijker lijkt het wel.
De juiste zit voorin is door mij snel gevonden, achterin is de ruimte voldoende voor deze klasse.
De standaard audio incl. MP3 werkt prima verder zitten er ook in deze uitvoering wat comfortverhogende zaken als een gekoeld dashboardkastje, automatische verlichting, regensensor, CC en ECC, automatisch inklapbare spiegels (zo zie je tenminste dat de auto op slot is..;-) en stuurbediening voor CC en Audio in.
Kortom dit plaatje klopt voor mij.
Dan de motor, ruim voldoende koppel voorhanden maar een automaat die dit niet helemaal door heeft gekregen lijkt het. Ook al vloer je het pedaal niet helemaal naar onder wil de automaat toch veelvuldig terugschakelen, met het aanwezige koppel hoeft dat volgens mij helemaal niet. Het is wel een hele verbetering tov de turboloze uitvoering, deze wil namelijk wel vooruit, alleen de manier waarop staat mij niet altijd aan. Het geluid van de motor blijft ten alle tijde netjes gedempt op de achtergrond, tenzij je bewust de kickdown inzet, dan gromt ie het uit, het leuke is dat er dan ook daadwerkelijk wat gebeurt, de versnelling zet vlot in en gaat lekker door tot je het gas een beetje loslaat.
Het inhouden op een koude motor is ook nu weer aanwezig, wel lijkt het minder te zijn, of het went dat kan ook.
Kortom ik heb van juni-nu (september) deze auto gereden en moet zeggen dat het een fijnere auto is tov de vorige maar ook deze kan mij niet bekoren. Qua uitvoering is het wel een toppertje maar de motorisering icm de automaat (4 trappen) is niet een van de fijnste die ik gereden heb.
De volgende is alweer besteld, aangezien de Octavia nog steeds op één staat qua rijcomfort/uitrusting/prijs ben ik weer bij Skoda terecht gekomen. Ditmaal heb ik een Superb Ambition 1.8 TSI DSG7 (incl privacy glass, elektrisch verstelbare stoelen, en navigatie) besteld. Als het meezit kan ik in november instappen.
PS foto\'s komen van Autoweek, ik heb nml de achterkant helemaal \'kaal\' gemaakt, de kleur is gris Cendre.
PROBLEMEN
- 20.000 km
Geen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren