Peugeot 308 XS 1.6-16V VTi (2008)

autoreview

Peugeot 308
Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308

Signalement

Uitvoering308 XS 1.6-16V VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst23.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Veel zaken zijn niet goed voor elkaar

  • 23.000 km

Na mijn Volvo C30 D5 moest ik een goedkopere auto gaan rijden ivm het wisselen van mijn job. En ik heb er spijt van dat ik een peugeot ben gaan rijden.

De looks en styling zijn echt wel in orde maar alles is net niet af. Maar het rijden is nou niet echt wat je verwacht van de sportieve looks. Totaal geen gevoel van wat de auto doet. Ik stel maar dat je merkt dat de auto glijd als je in de boom hangt. Erg slecht en vooral op de duitse snelweg. De C30 reed ik boven de 200 met een vingertje (bij wijze van spreken) maar met de 308 is het echt lastig. Daarbij komen nog eens de slechte remmen zodat je na een paar keer afremmen van 200+ vroeger moet gaan remmen want de remmen faden enorm. Dan de motor, het is echt een genot maar daar zitten ook echt issues in. Hij trekt goed en boven de 3000 rpm gewoon lachen dat er zoveel vermogen uit een 1.6 geperst word.

Interieur is OK en vind de JBL Hifi echt goed. Jammer dat de deuren soms rammelen en dat soms de Bluetooth functie niet naar ebhoren werkt maar daar wen je snel aan.

Zaken die mij zijn opgevallen
- Slecht staionair tijden opwarmen
- Boven de 170 tot 180 lijkt het of je aan een elastiek rijdt en de motor accelereert en houd in. Eerst dacht ik dat het aan de cruise control lag maar ik kan het ook met mijn voet reproduceren. Het is ook niet de torque compensation voor de airco want bij uitschakelen blijft het bestaan.
- De turbo pompt indien vanuit 1200 toeren 3e versnelling vol word geaccelereerd. Mooi geluid maar enorm schadelijk voor de turbo
- Boven de 3000 toeren gaat het brandstofverbruik wel heel snel omhoog om alles te koelen en op max speed verbruik je ongeveer 40 liter per uur :) echt teveel!!!
- Trilling vanuit de motor bij snel optrekken tussen 3000 en 3500 toeren.
- Versnellingsbak is echt het slecht. Overschakelen tijdens snel optrekken van 1 naar 2 is een ramp. Als je het maar iets te snel doet (korter dan 1,5 seconde en dat is al slecht) kraakt de bak. De bak is niet precies en lijkt echt gewoon slecht afgesteld te zijn. Van 3 naar 4 is het geheel geen probleem om snel te schakelen.
- Windgeruis op de achterzitplaatsen is teveel. Begint na een uur echt te irriteren.
- Als je de deur dichtgooit lijkt het wel een fiat panda, wat een geluid.
- De vering voelt redelijk sportief aan maar tijdens bochten helt het geheel erg veel.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.