Peugeot 308 SW GT-line 1.2 PureTech 130 (2019)

autoreview

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SW

Signalement

Uitvoering308 SW GT-line 1.2 PureTech 130
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf35 km
KM-stand laatst49.000 km
Lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaring na 1 jaar

  • 11.663 km

Auto gekocht in juli 2020 (eigenlijk een omruiling wegens niks dan problemen met een nieuwe Citroën Grand C4 SpaceTourer die dus door de garage werd omgeruild tegen dit demomodel met 35km op de teller).
De Peugeot 308 ziet er geweldig uit, maar heeft toch wel wat mankementjes.

Wagen werd bij aankoop afgeleverd met aanduiding dat de de batterij voor de SOS leeg was.
Na 3 maanden rijden deed de start stop het niet meer. Even de tijd gegeven want ik dacht dat het misschien aan het warme weer lag. Daarenboven piepen de remmen zolang ze koud zijn en is er een licht gekraak wanneer je het stuur draait.
Na 6 maanden binnengebracht omdat het echt niet werkte. Nagekeken en batterij vervangen. Het gekraak konden ze niet horen...
3 maanden later laat het systeem het weer afweten. Vandaag opnieuw binnen voor 1e onderhoud en om de start stop én het gekraak na te kijken. Vandaag hoorden ze het gekraak wel en merkten ze an de testrit dat de start stop het inderdaad weer niet doet. Afwachten hoe deze problemen opgelost worden.

Daarnaast nog wat kleine ergernissen bij deze wagen:
de middenconsole is echt slecht vormgegeven. je kan de armleuning én je opbergvak niet gebruiken indien je een drankje wilt stouwen, want dat neemt de plaats ervan in. Je kan ook geen gewone koffiebeker gebruiken, want die heeft geen plaats in de drankbekerhouder. Bovendien is er maar 1 drankbekerhouder. De passagier heeft dus pech... ;-)
Er is ook geen plaats om je smartphone weg te bergen, noch om je zonnebril op te bergen.

Al bij al rijdt de wagen zeer aangenaam. Ook het kleine stuur is leuk en sportief, en binnenin is de wagen zeer stil. Maar qua gebruiksgemak en kwaliteit laat hij toch te wensen over. Ook het verbruik ligt aan de hoge kant.

UPDATE:
1. krakend geluid zou aan de bevestiging van de schokdemper liggen. De stukken zijn besteld en worden vervangen zodra ze toegekomen zijn
2. op datzelfde moment wordt ook grondiger naar het start-stop-systeem gekeken om dat grondiger te analyseren...

Na 1,5 jaar

  • 18.700 km

Even een update. Nu 1.5 jaar in mijn bezit. Het krakend geluid is inderdaad opgelost door de vervanging van de schokdemper. Oef!

Ook het probleem van de start-stop lijkt gevonden. Het bleek het anti-marter-bakje te zijn dat door Peugeot bij aflevering geïnstalleerd werd.

Voor de rest rijdt hij leuk. Niet echt zeer zuinig, maar valt wel mee.

Weinig nieuwe km's gezien de huidige covid situatie.

Na 3 jaar

  • 48.000 km

Net grote onderhoudsbeurt gehad. Twee nieuwe problemen:
1/ Sinds enkele weken sterk geluid bij verandering van versnelling 1 naar 2, en in mindere mate bij verandering van 2 naar 3. Na heel wat gezoek blijken de motorsteunen versleten...
2/ de start-stop heeft het weeral begeven. Ondertussen werd vorige keer de batterij-management-unit vervangen en de batterij; deze keer is de batterij weeral de boosdoener. Dus opnieuw een nieuwe batterij. Ondertussen dus de 3e in 3 jaar...

na 3 jaar en 2 maanden

  • 49.000 km

Na de vorige problemen, blijkt na een toevallige oliecheck nu ook distributieriem stuk te gaan. Blijkbaar een gekend probleem bij de 1.2 puretech motoren van PSA... Eind van de maand wordt deze samen met de motorsteunen vervangen...

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.