Peugeot 308 Style 1.6-16V HDiF 110pk (2009)

autoreview

Peugeot 308 Style 1.6-16V HDiF 110pk (2009)

Signalement

Uitvoering308 Style 1.6-16V HDiF 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst49.650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review Peugeot 308 STYLE 1.6. HDiF

  • 49.650 km

Peugeot 308 Style

Inleiding

De afgelopen 3 jaar en 1 maand heb ik in een Seat Leon 1.9 TDI Sport-UP gereden. Ook een erg betrouwbare en degelijke auto. Na 124.000 km heb ik afscheid hiervan genomen. Geen mankementen, deuken ect. Allemaal top.

Op 2 juli 2009 heb ik mijn nieuwe lease auto opgehaald bij Peugeot DAVOS in Rotterdam. Ik heb een Peugeot 308 1.6 HDiF 5drs STYLE uitvoering. De bestelling was gedaan op 20 maart. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. De auto is gecalculeerd op 48mnd/35.000km per jaar.

De STYLE uitvoering is gebaseerd op de Peugeot 308 XS en heeft ter waarde van 10 euro de volgende extra’s:

• Meegespoten stootstrips bij de portieren;
• 16 inch “Santiaguito” lichtmetalen velgen;
• Automatische Airco (Climate Control);
• Parkeersensoren achter.

Een klantvoordeel van €1.600,--

Mijn extra's die ik besteld heb:

• Peugeot Connect NAV systeem. Dit is een kleuren navigatie systeem met bluetooth telefoon. (1.100 euro). Het RT4 systeem koste vroeger 2.700 euro
• Kleur: Gris Aluminum

Interieur
Het interieur ziet er fraai uit. Veel chroom aan de zijkanten, middenconconsole, instrumenten paneel met witte wijzerplaaten. Goed afleesbaar is alle informatie. Stoelen zitten perfect en zijn ook goed in te stellen. Beide voorstoelen ook in hoogte te verstellen. Achterin kun je goed zitten. Ook voor lange mensen kunnen hier hun benen kwijt. Er is ook een midden armsteun aanwezig. Deze is in hoogte en lengte te verstellen. Ook handig is zowel de snelheidsregelaar als de cruise control. Het eerste kun je een snelheid instellen. Als je tegen de snelheid aanzit zul je hier iets van merken bij de pedalen. Op cruise control zet ik hem want dan hoef je, je voeten niet altijd op het gaspedaal te houden. Via de linkerschakelaar te bedienen met een draaiknop voor snelheid en een kop om de snelheid vast te zetten. Zodra je op het rempedaal drukt gaat de cruisecontrol eraf. Cruisecontrol werkt pas in de 4e versnelling bij 50km/h

Dit systeem is veel beter dan het vorige (RT4) systeem. Voor dit systeem heb je geen extra telefoonkaart meer nodig. Zo lang je bluetooth aan hebt staan op je mobiel is dit al voldoende. De telefoon maakte bij mij meteen contact. Navigatie is Nederlands talig. Hiervoor is er een SD kaart meegeleverd waar alle kaarten van Europa opstaan. Dit kaartje klikje in het systeem. Zodra je de auto start komt het TFT scherm naar boven. De bediening vind is erg makkelijk. Net als bij de TOMTOM spreekt een stem, die jouw de route vertelt.

Exterieur
De auto ziet er goed uit. Brede achterkant en een dikke voorkant. De banden hebben een lage rolweerstand en hebben het formaat 205/55 R16 met 16 inch lichtmetalen velgen. De grijs metalic lak vind ik een mooie kleur voor deze auto. De tankinhoud is 60ltr. Hiermee zou je een kleine 950 km mee kunnen rijden. Dit ga ik de komende tijd eens uit proberen. De auto heeft een uitstoot van 120 gr/km dat goed is voor een A-label Helaas valt deze toch in de 25% categorie voor de leaserijder.

Kofferruimte
De kofferruimte is erg ruim. Peugeot geeft op 430ltr. Dit is veel meer dan de Seat Leon die ik hiervoor had. Deze had maar 350ltr. Er zijn genoeg vakjes waar je nog wat spulletjes in kwijt kan.

Dealer
De auto werd afgeleverd met:

• Gevarendriehoek, Lifehammer (verplichte hamer), mattenset, reserve lampjes,volle tank diesel, fles heerlijke franse wijn

De eerste 250 km zitten erop. Een heerlijkheid om in te rijden. Zeer zuinig. Gemiddeld verbruik is 1:20 (5ltr op de 100). Met een 60ltr tank kun je hier een eind mee komen.

Update: 18 juli 2009
Bijna 2000 km zit er op en het is een heerlijkheid om in deze auto te kunnen rijden. Comfortabel voor de lange afstanden, goede uitrusting, zuinig (4.7 ltr /100km). De 1000 km op 1 tank is goed te halen.

Update: 10 augustus 2009
Na een weekje vakantie in Duitsland weer terug met de auto. De auto is heerlijk om in te rijden. Een echte franse auto. Vanochtend getankt met 1.120 km op de teller. Een verbruik van 1:22. Dit is logisch want het zijn allemaal lange stukken snelweg, tevens geen files. Na 4750 km op de teller nog geen druppel olie bij hoeven te vullen ondanks dat de auto helemaal nieuw.

Update: 15 augustus 2010
De auto heeft reeds 49.650 km gereden en het is een zaligheid om erin te rijden. Nog steeds geen enkel probleem gehad. De beurten 20.000 en 40.000 gehad. Standaard beurt en verder niks. Auto rijdt ongeveer 1050 kilometer op 1 tank. (gemiddeld 1:21). Geen drup olie verbruik en ook geen rammeltjes. Nog steeds de 1e set banden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.