Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)

autoreview

Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)
Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2003)

Signalement

Uitvoering307 XSI 2.0 16V
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf257.800 km
KM-stand laatst291.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 307 XSI 2.0 16V

  • 257.800 km

Eindelijk was het dan zover, mijn 1e auto. Ik was eigenlijk altijd fan van de Vw Golf. Maar deze waren allemaal zo afgetrapt dat ik verder ben gaan zoeken. En toen kwam ik per toeval deze Peugeot tegen. Een 307 op LPG G3. Het betreft de XSI uitvoering met zeer mooie half lederen bekleding, cruise control, climate control etc.

De auto is voorzien van een nieuwe D-riem, nieuwe remmen, nieuwe koppeling, nieuwe Michelin Primacy banden en een nieuwe wiellager. Kortom de auto is zeer goed onderhouden en gezien de staat van de auto heeft deze een zeer goed baasje gehad. De auto is gekocht bij een klein bedrijfje met hele eerlijke en aardige mensen. Helaas kwam ik op de terugweg van het bedrijf naar huis erachter dat de temperatuur niet hoger ging dan 80 graden, stom natuurlijk dat ik dit niet tijdens de proefrit heb opgemerkt maar goed, de auto is gekocht met 3 maanden garantie en ik krijg er maandag een nieuwe thermostaat in onder garantie.

DE EERSTE KM's (257800km)
De 1e kilometers in deze auto zitten erop en wat rijdt dit heerlijk in vergelijking waar ik eerst in rond reed, een gedeelde Seat Cordoba 1.4 16v. Je kunt merken dat deze auto gewoon een klasse hoger is en veel ruimer is. De 2.0 komt makkelijk met het verkeer mee en wil ook wel aardig vlot optrekken. De stoelen zitten heerlijk en je stapt na een rit lekker fris uit.

Uiteraard volgen de updates als er meer km's gemaakt zijn.

Andere versnellingsbak

  • 261.200 km

Helaas blijkt er ergens in de versnellingsbak iets niet goed te zijn. Waarschijnlijk versleten lagers. De garage deed totaal niet moeilijk en zet er onder garantie een andere versnellingsbak in. Top service.

Verder rijdt de auto goed. Blok loopt goed, Lekker comfortabel en zit goed. Heerlijke snelwegauto. Maakt wel veel toeren, 4000 toeren bij 130km/h. Gemiddelde verbruik ligt over de laatste 2000km zo rond de 1 op 9.5

De eerste 10.000km

  • 267.500 km

De 1e 10.000km zitten erop. Sinds de bakwissel heb ik niets te klagen over de Peugeot. Voor het comfort heb ik nog een armsteun ingebouwd en gezien de cruise control wat raar begon te doen de remschakelaar a la 17 euro vervangen. Die doet het nu weer goed.

Aankomende reparatie is het vervangen van de middendemper. Kan volgens de garage nog wel even mee maar ik heb liever gewoon dat het goed is. Deze laat ik over ong. 2 maanden vervangen. Kosten 100 euro. Prima te overzien.

Al met al een fijne auto die er ondanks z'n km's nog lang tegenaan kan.

Kleine beurt

  • 273.000 km

Weer 6.000km verder sinds de laatste update. Auto bevalt nog steeds goed. Wel een aantal dingetjes aan gedaan:

- Nieuwe Olie + filter
- Nieuwe Bougies
- Nieuw lucht + interieurfilter
- Middendemper vervangen

Gezien het gerammel voor ook maar beide stabilisatorstangen en rubbers vervangen. Achter piept het wat en dat zijn waarschijnlijk de rubbers in de as zelf. Op advies van het 307forum lekker laten zitten. Verder 1x een uitlaatgasstoring gehad toen ik de auto een lange tijd stationair had draaien na het starten. Na uitlezen storing P0170 gevonden. Gewist en daarna niet meer terug gekomen.

Niet perfect deze 307 dus, maar gezien z'n km stand is dat ook niet meer dan normaal.

Bijna een jaar verder

  • 280.000 km

Na 10 maanden en 23.000km kan ik toch wel zeggen dat het een erg fijne auto is. De stoelen van de XSI blijven ontzettend fijn. Van de zomer mee naar de Bodensee geweest en je stapt nog steeds heerlijk fris uit na een dag rijden. Echt een heerlijke snelwegcruiser. Een bochtenheld is het niet echt, ik noem dan ook altijd een boot. Het verbruik blijft rond de 1:9 op LPG.

Om even terug te komen op het gepiep uit de achteras, dit bleek gepiep in de vergrendeling van de achterbank te zijn, Heb er een stukje karton tussen gepropt en het gepiep was weg. De uitlaatgasstoring is er af en toe. Ik heb een OBD scanner, wis het weer en rij weer vrolijk verder.

Afgelopen week is de auto voor de apk geweest, goedgekeurd zonder aandachtspunten. Dat is toch wel een fijn bericht. Verder bezig met een paar kleine dingetjes:
- De auto is volledig gepolijst (zie foto 1+2)
- Nieuw schakelpook, was versleten (paar euro via ebay)
- Nieuw stuur, oude stuur begon te vervellen (Peug kwaal)
- Binnenkort komen er Pioneer luidsprekers in de auto, de originele boxen klinken niet al te best meer.
- Wil nog een ander linker achterlicht erin ivm scheurtje.
- Twijfel nog om Xenon/Led verlichting in te bouwen.

Sinds kort liggen de winterbanden er onder (195/65/15 t.o.v. 205/55/16 standaard). Hierdoor voelt de auto wel wat 'wobbeliger' aan door de zachte wangen van het winterrubber.

Volgend jaar tik ik waarschijnlijk de 300.000km denk ik wel aan, en dan kan er hoogstwaarschijnlijk nog makkelijk een ton bij ;)

Verkocht

  • 291.500 km

Na 1.5 jaar besloten de auto te verkopen. Niet omdat ie af was, maar omdat ik graag iets anders wilde en de auto nog onder de 300.000km zat waardoor deze nog wel redelijk te verkopen was.

Het is een erg fijne en trouwe auto geweest. Uiteraard heeft ook deze 307 wel z'n dingetjes gehad (versnellingsbak) maar verder was het een ontzettend betrouwbare auto. Het grootste nadeel vond ik het verbruik van 1:8-1:8,5 op LPG en de 4k rpm op de snelweg. Grootste voordeel het comfort en de lage onderhoudskosten.

Vanaf heden rij ik in een E46 325Ci automaat tevens op LPG

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.