Peugeot 307 SW 2.0 HDI 110pk (2003)

autoreview

Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 SW 2.0 HDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf135.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat de auto er erg ruimtelijk uitziet en een mooi glazen dak heeft hebben we deze auto aangeschaft. Vooral de vrouw is gescharmeerd van de auto. De eerste 10.000 km geen problemen gehad en de auto reed fijn.
Verbruik is netjes 1 op 16.

Wat extreem tegenvalt zijn de hoge onderhouds kosten: bijna euro 5000 op 10.000-15.000 km en een geschillen commissie zaak.
Dit voor een auto van 3 jaar oud een ramp

PROBLEMEN

Bij 140.000 km de eerste kleine beurt, opgave euro 138 in Terneuzen. Helaas bleek tijdens de beurt ook een krukas kering lek te zijn en het advies ook maar de distributie riem vervangen kosten euro 664 (onder garantie werd ook maar het vliegwiel en koppeling vervangen -was een bekend verschijnsel).

Na 4 dagen stopte de auto: conclusie garage was een kapotte tuimelaar en verstuiver.
Reparatie euro 2000. na de reparatie reed de auto niet goed en terug gegaan naar de garage: Daar op eigen initiatief de verstuivers vervangen maar hielp niet. Daarom het uitlaat circulatie systeem schoongemaakt. Hiervoor totaal een rekening ontvangen van euro 1400. Auto rijdt nog steeds niet lekker.(Ik heb bij de garage aangegeven dat ik de verstuivers niet betaal omdat dit eigen initiatief was en ook niet hielp.
Tussenstijds ook de hendel van de boordcomputer vervangen waarbij de importeur 70% voor zijn rekening nam en ik ’maar’ euro 250 moest betalen
Nu bij 146000 km een storing van het lucht circulatie systeem van het roetfilter.
De auto gaat in noodmode en de motor kan niet boven de 2800 toeren rijden.
Terug naar de garage en na twee dagen een rekening euro 829.
Dit is nu in totaal bijna euro 5000
Gesprekken gehad met de garage en importeur; ze geven aan dat ik gewoon pech heb!!
Alleen de reparatie van de verstuivers (euro 1400) kan ik waarschijnlijk via de geschillen commissie aan vechten en valt er niets te verhalen....
Tot nu toe geeft de importeur aan dat de garage ’correct heeft gehandeld en dat ik maar een Peugeot had moeten kopen met Leeuwenmerk keur daar ze daarvoor wel meer ondersteuning geven.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.