Peugeot 306 XT 2.0 HDI (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 XT 2.0 HDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Met mooi lichtmetaal en wat spoilerwerk nog steeds een prachtige auto, qua uiterlijk. Comfortabel en stil ook bij hogere snelheden. Acceleratie redelijk, na de eerste ton komen de kraakjes en rammeltjes (maar dat weet je, moet je maar geen Franse auto kopen). Remmerij voldeed absoluut niet bij regen en vorst (pas na 1 à 2 seconden vol remmen pakten de remmen aan). Is met een terugroepactie ´verholpen´; remt nog steeds met vertraging. Auto start zo nu en dan (ongeveer 1 keer per 25.000 km) zeer slecht, langdurig starten nodig (zie hieronder probleem brandstofpomp).
PROBLEMEN
Na ruim 1 jaar aandrijfas rechtsvoor vervangen (stand 50.000 km. Helaas, net buiten de garantie.
Na ruim 2 jaar (100.000 km) motor stilgevallen op de linkerbaan van de snelweg. Afgesleept. Volgens de wegenwacht is de zwakke brandstofopvoerpomp een bekend probleem van de HDI-motoren (´die gaan bij bosjes kapot´).Brandstofopvoerpomp vervangen.
Recent bij 115.000 uitlaat lek. Rij alleen lange stukken snelweg. Maar dat ligt ongetwijfeld aan al die drempels in mijn omgeving...
Bij 120.000 km wederom slecht starten. Vrees dat de vervangende brandstofpomp al net zo slecht is als het origineel. Brandstofpomp is inmiddels vervangen onder garantie.
Bij 125.000 km werkt de airco niet meer. Bijvullen + vervangen van 2 leidingen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren