Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 110 (2016)

autoreview

Peugeot 208
Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208 GT-linePeugeot 208 GT-linePeugeot 208 GT-linePeugeot 208 GT-linePeugeot 208 GT-linePeugeot 208 GT-linePeugeot 208 GT-linePeugeot 208 GT-linePeugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208Peugeot 208 GT-linePeugeot 208

Signalement

Uitvoering208 Allure 1.2 PureTech 110
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst72.313 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een soepel karretje

  • 660 km

Op 10 maart werd bloedrood Peugeotje met automatische 6-versnellingsbak geleverd. Complete standaard uitrusting is aangevuld met vernis metaallak, middenarmsteun voor, Peugeot Connect, incl SOS en digitale radio.

Eerste indrukken zijn plezierig. Prettige vering, geluid van een torretje/knorretje bij accelereren, wat overigens vlotter gaat dan mijn vorige auto met 2 liter motor, en zeer geruisloos bij constante snelheden. In de normale stand schakelt de versnellingsbak bij een rustige rijstijl in de stad snel door naar de vierde versnelling, bij 70 naar de vijfde en bij 85 naar de zesde versnelling. De overgangen zijn voldoende vlot en amper merkbaar. Bij terugschakelen naar de drie laagste versnellingen is enig tussengas geprogrammeerd. Mijn drang om schakelgedrag zelf met Tiptronic te regelen, is kleiner dan in vorige auto.
Het benzineverbruik valt niet tegen met 1 op 15,8 gemiddeld tot nu toe (zie de verbruiksmonitor).

Voorin is de auto geschikt voor personen tot ca 2 m lang, achterbank is comfortabel en voldoende ruim voor personen tot 1,85 m lang, mits voorstoelen niet in de achterste stand staan.

De innovatieve rijpositie, waarbij meters worden afgelezen boven het kleine en relatief laag gepositioneerde stuur, bevalt goed. Mijn vrouw, 1,59 m lang, vond het in eerste instantie niets.. De bestuurdersstoel kan enorm hoog worden opgekrikt. Daarna hebben we het stuur op maat afgesteld en nadat ze 200 km gestuurd had, vindt ze het prima.

Het touchscreen is gebruikersvriendelijk en net zo snel en gevoelig als dat van mijn iPad. Er wordt gezegd dat het veel sneller kan, maar ik vind het prima zo. De digitale radio in combinatie met standaard luidsprekers voldoet prima voor (klassieke) muziek.

Bij de eerste snelwegrit moest ik wennen aan het directe stuurgedrag. Rechtuit rijdend hoef je helemaal niet te corrigeren. Bij de tweede snelwegrit had ik het door en werd het rijden heel relaxed.

Op de derde dag werd het burgerlijke geluksgevoel dat een nieuwe auto schenkt, verstoord door een stevige door vandalen aangebrachte kras op het linker voorportier.
Om in nieuwstaat al met overspuiten te beginnen vind ik niet aantrekkelijk. Een kundige door de dealer ingeschakelde expert heeft me gelukkig gemaakt door met subtiel polijsten de auto voor een redelijk bedrag weer in nieuwstaat te brengen.

Tot nu toe enige minpunt: hoofdsteun bestuurdersstoel staat voor mijn vrouw te ver naar voren.

Probleemloos vervoer

  • 41.350 km

Auto nu 3 jaar in bezit. Elke rit is een groot plezier: comfortabel, vlot en zuinig.
Sterke punten:
* pittige motor
* EAT6 versnellingsbak
* comfortabele vering
* geluidsisolatie
* prettige besturing
* voorstoelen
* mooie afwerking
* goede standaard geluidsinstallatie mede dankzij optionele DAB+ radio
* automatische verlichting, ruitenwissers en airco werken onopvallend goed

Minder sterke punten:
* beenruimte achter bij een lange bestuurder
* navigatiesysteem kiest bij de optie “ecologische route” op de snelweg soms voor een 5 meter kortere route via en afrit die verderop toeliet naar een oprit
* ontbreken schakelflippers aan het stuur.

Probleemloos

  • 72.313 km

Auto nu ruim 6 jaar in bezit. Eenmaal per jaar onderhoudsbeurt. Dankzij het nieuwe rijden nog steeds op de af fabriek gemonteerde Michelin-banden met nu nog ca 3,5 mm profiel.
Geen rammeltjes, lak nog in prima conditie. Proefrit gemaakt met e-208. Ziet er verleidelijk uit, rijdt amper beter, is van binnen kleiner en er zou bij inruil meer dan 20k moeten worden bijgelapt. Reden genoeg om nog enkele jaren comfortabel met huidige 208 door te rijden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 208

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.