Peugeot 206 SW Air-line 1.4-16V (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 206 SW Air-line 1.4-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 45.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Bij een nieuwe werkgever hoort vaak ook een nieuwe auto zeker als het om n commerciele buitendienstfunctie gaat...
Sinds een maand de berijder van deze Peugeot. Na mijn ervaringen met Renault was mijn eerste gedachte; nee niet weer een Franse auto, maar geloof dat ik mijn mening toch wat moet bijstellen.
De Peugeot rijdt groter dan ie is en heeft alles aan boord wat je toch wel prettig vindt...
’Normale’ kruissnelheid gaat prima en momenteel standaard 300km per dag is ook geen enkel probleem. Is er dan niks wat iets minder is?? Ach geen cruise control en het grote verschil in trekkract met mn vorige auto’s maar ja wat wen je snel aan een diesel...
24/09/07
Hier weereven een update...
Te zien aan de kilometerstand is dat de auto flink gebruikt wordt maar eigenlijk steeds beter gaat bevallen!
Wat een kunst dat Peugeot het voor elkaar heeft gekregen om deze auto 2 klasen groter te laten aanvoelen.Het rijden van wat grotere afstanden heeft de auto verder ’los’gemaakt waardoor de prestaties en verbruik absoluut verbeterd zijn!
Ben heel benieuwd hoe lang ik nog met deze auto ga rijden aangezien ie ooit bedoeld was als voorloper maar zou zo ook niet weten wat er dan zou moeten komen???
Volgende auto zal waarschijnlijk een klasse of twee groter zijn maar absoluut geen slecht woord over deze Peugeot.
23/11/07 km.stand 81.790
En weer 10dkm erbij.
Het wordt een beetje saai verhaal maar ook nu is er niets negatiefs te melden!
Er moet wel een litertje olie bij elke 10dkm maar gezien de afstanden in korte tijd lijkt me dt niet heel uitzonderlijk.
Moet wel toegeven dat ik steeds meer de trekkracht van een diesel miswant werkelijk waar...op snelheid komen na een inhalende vrachtwagen betekent een of 2 versnellingen terug maar ja..
Ben benieuwd of er meer mensen last hebben van het volgende ’probleem’:bij snelheden boven de 130km begin eigenlijk alle 4 de banden te trillen ondanks dat de heleboel bij zn 60dkm beurt uitgelijnd is en de achterbanden op dat moment vervangen zijn..
Voorlopig dus nog geen klagen met mn peugeotje en qua bijtelling is t een lachertje dus laat mij nog maar even rijden!!
Woensdag 19/12/07 km stand 87.905
Zou het dan nu toch fout gaan??
Na alle kilometers in het afgelopen half jaar begon de peug toch wel erg rauw te klinken en slecht te starten met de huidige temperaturen.
Vanmorgen langs de garage gereden en deconclusie was binnen 5 min te stellen:een bijna volledig doorgescheurd uitlaat spruitstuk!
Kon de auto direct achterlaten en waarschijnlijk rij ik voor het eind van de week weer wat wel een lekker vooruitzicht is met de vakantie in aantocht!Uiteraard hou ik iedereen op de hoogte maar ben ook benieuwd naar eventuele reacties of zelfde ervaringen?
PROBLEMEN
Eigenlijk geen. De auto heeft een tijdje stilgestaan maar met een beetje doorrijden is alles weer terug waar het hoort.
Remvloeistof is wel tussentijds bijgevuld want dat wil je niet boven op een berg...
Zie bovenstaande tekst...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren